Klodser piver Klodser piver
Halløj MCG
Mine gamle klodser begyndte at pive med de var alligevel klar til udskiftning så smed bare nogle nye på (Sintret metal som de gamle) De første 500km gik også fint men så begyndte de nye også at pive. Først meget lidt, nu er det blevet helt slemt efter 2-3000km.
Ved de gamle fik jeg at vide det kunne være fordi jeg bremssede for blidt til dagligt (Den er blevet brugt meget som transportcykel) Dette har jeg dog omhyggeligt sørget for ikke at gøre med de nye og jeg bremser jævnligt på grænsen af hvad vejgrebet kan klare. Men det hjælper ikke. Det er kun den ene af de 2 sider på forbremsen der piver. Nu har jege taget dem ud og kan se der stadig sidder kobberfedt på bagsiden. Hvad kan jeg gøre?
Har renset skiverne med rensebenzin uden det hjalp.
Det er møg irriterende ved bykørsel at de piver så snart man kommer under 30km/t eller bremser hårdt!
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
Jeg har SUPER ringe erfaringer med Brembos sintermetal klodser.
Ligger klodserne godt løst når du bare løfter kaliprene af? Det skal de nemlig...
Der skal ikke være kobberfedt nogle steder, så rengøring tak...
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
maj 2006
Følger: 112 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.087
Få enten fat i noget pivepap til at klistre bag på lodserne, eller også skråslib kanten af belægningen. Sidstnævnte virker 9 ud af 10 gange.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Kobberfedt på bagsiden virker, der stal self ikke være flere mm, bare et tyndt lag
jun 2006
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 64 Svar: 1.537
Jeg har ALTID smurt kobberfedt på bagsiden af klodserne!
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 18 Svar: 184
Jeg har en teori om at de piver fordi kaliberen ikke trykker med samme kraft på hele klodsen pga. stempler der hænger, og at piveriet skyldes skæve klodser.
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Jeg har hørt en bunke forklaringer, men aldrig set nogen entydig løsning, der fungerer.
Ind imellem piber de og ind i mellem gør de ikke. Tilsyneladende er det værre efter en våd periode.
Du kan i øvrigt observere helt det samme med biler:-)
Klodser piver