486 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Startproblemer lige pludselig Startproblemer lige pludselig

I morges da jeg kørte på arbejde startede MC'en efter et par forsøg (der skal lige 2-3 forsøg til, hvis den har stået stille i ca. 5 dage som den havde). Men da jeg så skulle hjem fra arbejde kl. 19.30, ville den ikke starte. Hverken med selvstarter eller ved at løbe den igang.

Så tænkte jeg at der nok var kommet kondensvand i benzin / karburatorer, så tankede fuldt op og hældte noget karburatorsprit i og prøvede igen at starte. Det hjalp ikke, så jeg tjekkede benzinhanen + dødemandsknappen + choker. Det var alt sammen som det skulle være.

Er det mine tændrør / tændspole som er blevet våd eller hvad? Min MC har flere gange holdt ude i regnvejr når jeg har arbejdet og startet fint derefter. Så det er lidt underligt, at den pludselig ikke vil starte.

Alle forslag tages imod med stor tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer lige pludselig
  • #2   14. nov 2005 der skal 3 ting til for at mc starter,TRIN1 motor skal dreje rundt!!! Gør den det??? Trin 2, der skal være GNIST på tændrør, Gør den det?? TRIN 3 Der skal komme en benzinblanding i motor, gør der det?? En af disse muligheder er ikke til stede, prøv avt at hive tændrør ud og sæt det op ad motorblok, og se om der kommer gnist.

Thomas

• #3   15. nov 2005 Tak for jeres svar.

I dag har jeg ladet batteriet fuldt op og prøvet at starte igen.. Den er lige ved, men det er som om, hvis den bare lige kunne få en brøkdel mere choker, så ville den starte.. Men lige ved og næsten hjælper jo ikke rigtigt.

Motoren drejer rundt, de andre ting har jeg ikke fået tjekket endnu. MC'en står lige nu udenfor min arbejdsplads, så vil få den bragt hjem før jeg begynder at skille den ad i atomer smiley

Mon noget startspray egentligt skulle kunne få gang i den? Og kan det købes hos den lokale tankstation?

• #4   18. nov 2005 Mon ikke det er fordi det er ved at være så koldt, at karburatoerne ikke er korrekt indstillet? De er jo indstillet til sommervejret, vil jeg tro, og så kan du godt få problemer.
    Hvis du vil fortsætte med at køre, kan du evt prøve at få dem justeret?

Kommentér på:
Startproblemer lige pludselig

Annonce