2.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hjælp til aprilia rs 50 Hjælp til aprilia rs 50

Hej ja da jeg syntes de er lidt for useriøse inde på scootergalleri.. håber jeg i kan hjælpe mig med mit lille problem smiley
jeg ska til og skifte tandhjul og kæde på min rs 50 ccm den er afdroslet og kører ca 90km/t men tager sygt mange omdrejninger på toppen.. så var det, det jeg tænkte vis jeg nu gearer den lidt? men ska det være fortandhjulet der ska være lidt større eller hvordan? og hvor mange tænder mere end det std.??

Håber i kan hjælpe på forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng gardinstang i betonvæg 300 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hækklipning og busk beskæring, 1 stk 1.450 kr.
  • montering af to plafond lamper 1.000 kr.
  • Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til aprilia rs 50
  • #2   15. nov 2005 Det er ikke til at sige, hvor mange tænder, du skal geare den, men det er en god idé at geare den foran, for så slides det lille tandhjul mindre en originalt - et større tandhjul har større omkreds og derved "længere vej" at slide på pr. omgang. Prøv med 2 tænder - umiddelbart

• #3   15. nov 2005 Okay og så bare std. bag ?

• #4   15. nov 2005 jeps

• #5   15. nov 2005 Okay mange tak jeg vil prøve smiley

• #6   15. nov 2005 Den tager nu ikke sygt mange omdrejninger på toppen hvis det er original gearing der er på den. Min gamle rs50 tog ca 10000 omdrejninger ved 95 km/t og det er der det røde felt starter. Da jeg solgte den havde den rundet 14000 km og kørte og startede upåklageligt.. Vil du geare den så 1 tand større foran, men forvent at den taber noget optræk.

• #7   15. nov 2005 Hmm ja det er omkring Nogle gange omkring de 11.000 men den har da ikke helt godt at at køre med så høje rpm? hmm prøver med 1 til start så

• #8   15. nov 2005 Du skulle vel ik vide hva std. gearingen er ? det er en årg 2001

• #9   16. nov 2005 Mathias -->

Tag et kig på min gamle RS50'er: (link fjernet)

Den var gearet med 2 tænder i for og standard bagtandhjul. Dette var faktisk for stort til at den kunne trække 6 gear helt ud med mindre der var meget kraftig medvind smiley

Og det skal så lige siges at effektkurven viste 14,81 HK ved ca. 14.000 RPM....hvilket jo er lidt mere end standard.

Her er en gammel effektkurve hvor cylinderen endnu ikke var blevet portet: http://scooter-tuning.com/effektkurve8.jpg

Kort sagt...En tand mere foran på din er faktisk for meget! De 11.000 RPM den tager nu er jo perfekt. Du kan også sagtens få den op på 12.500-13.000 RPM blot ved hjælp af en lidt større hoveddyse og en racer udstødning.

Kommentér på:
Hjælp til aprilia rs 50

Annonce