832 visninger
|
Oprettet:
Taber strøm {{forumTopicSubject}}
Hey venner , har en Suzuki Gsxf 750 fra 98 , har fået nyt batteri , det gamle var dødt kunne ikke lades. Startede den og målte med multimeter om den nu også lader , det gør den , ved ca 3000 omd . Lader den med ca 13.5-14 volt , hvad dælen kan fejlen være her ? Jeg er lost . Håber på hjælp .
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.308
apr 2011
Følger: 59 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 58 Svar: 210
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.308
Antaget at det nye batteri ikke er klappet endnu, så skal du finde ud af hvad der er der bruger strøm. Har du installeret noget nyt på MC'en - varmehåndtag, USB stik eller lignende? Nogle af disse kan have en del forbrug i slukket tilstand.
Hvis ikke skal du have fundet fejlen, så mål forbruget med MC slukket og start med et pille sikringer ud til forbruget forsvinder. Nu har du isoleret det til en del af MC'en som du så kan begynde at fejlfinde på. Det kan sagtens være en ledning der er gnavet over og skaber en mindre kortslutning (med så stor modstand at sikringerne ikke springer).
sep 2021
Følgere: 18 Emner: 3 Svar: 175
Er det nogen problemer med det nye batteri?
Hvis det nye batteri dør om natten også, så har du en fejl med noget der trækker strøm.
Hvis du undrer dig over den spænding(volt) du måler.
Så lyder det ret normalt.
Har bekræftet med en manual til 98- og frem, hvor jeg kan jeg se at det skal være mellem 13,6 og 14,4 ved 5000 omdr.
apr 2011
Følger: 59 Følgere: 60 MC-er: 6 Emner: 58 Svar: 210
Taber strøm