937 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Kædenitteværktøj? Kædenitteværktøj?

Ja jeg har købt et AFAM kædekit men har ikke noget nitteværktøj og er ikke så meget til hammermetoden smiley

Har kikket lidt på louis.de, men hvilken af dem skal jeg købe for at det virker til mit kædekit? Der står den ene er til DID, og den anden er til REGINA. Men kan de ikke bruges til en AFAM kit?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kædenitteværktøj?
  • #1   20. sep 2008 Hvorfor ikke hammermetoden? Det virker fint, bare gå forsigtig til værks.

• #2   20. sep 2008 kan nogle forklare mig hammer måden.

fordi har fandme prøvet at stå og banke løs på dvs. kæder gennem tiden syntes jeg.

• #3   20. sep 2008 mc Hammer

• #4   20. sep 2008 Hej
    Den metode jeg bruger er nu meget simpel...uden special værktøj.

- Først trykkes samleledet let på plads med en polygrib tang.
    - Herefter placeres en møtrik over tapen på samleledet "de to ben på leddet", og der klemmes igen med tangen, så "benene" kommer lidt ud. Dette gøres skiftevis på "de to ben"
    - når disse er langt nok ud - tjek med resten af kæde og se om den bevæger sig som resten, herefter placeres en mukkert på bagsiden af kæden og på forsiden, slås der med en dorn på "hovede af de to ben". således disse udvides i enden....vola....kæden er samlet...

Syntes selv dette foregår meget smertefrit...

Mvh Bjørn

• #5   21. sep 2008 Mine kæder bliver samlet på samme måde som Bjørn's.

• #6   21. sep 2008 Resultatet på de to metoder er jo ens.. Og om du gør det på den ene eller anden måde holder det lige godt, hvis altså du har været omhyggelig nok med det... ;o)
    Men hvis du vil ha´ dig et nitteværktøjsæt ved jeg at de har det hos Max / MCnøglen til ca 900kr..
    Jeg havde nok valgt den gode gamle metode... Det er jo trods alt også på denne måde at man samler sin knastkæde.....

Mvh.
    Morten.E

Kommentér på:
Kædenitteværktøj?

Annonce