937 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Kædenitteværktøj? Kædenitteværktøj?
Ja jeg har købt et AFAM kædekit men har ikke noget nitteværktøj og er ikke så meget til hammermetoden
Har kikket lidt på louis.de, men hvilken af dem skal jeg købe for at det virker til mit kædekit? Der står den ene er til DID, og den anden er til REGINA. Men kan de ikke bruges til en AFAM kit?
0 synes godt om
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 48
nov 2006
Følger: 16 Følgere: 16 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 809
fordi har fandme prøvet at stå og banke løs på dvs. kæder gennem tiden syntes jeg.
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 52 Svar: 201
Den metode jeg bruger er nu meget simpel...uden special værktøj.
- Først trykkes samleledet let på plads med en polygrib tang.
- Herefter placeres en møtrik over tapen på samleledet "de to ben på leddet", og der klemmes igen med tangen, så "benene" kommer lidt ud. Dette gøres skiftevis på "de to ben"
- når disse er langt nok ud - tjek med resten af kæde og se om den bevæger sig som resten, herefter placeres en mukkert på bagsiden af kæden og på forsiden, slås der med en dorn på "hovede af de to ben". således disse udvides i enden....vola....kæden er samlet...
Syntes selv dette foregår meget smertefrit...
Mvh Bjørn
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 85
Men hvis du vil ha´ dig et nitteværktøjsæt ved jeg at de har det hos Max / MCnøglen til ca 900kr..
Jeg havde nok valgt den gode gamle metode... Det er jo trods alt også på denne måde at man samler sin knastkæde.....
Mvh.
Morten.E
Kædenitteværktøj?