Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stramning af kæde...
  • #1   23. sep 2008 ja

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   23. sep 2008 hvad
    ???

• #3   23. sep 2008 martin p: er der ironi i dit navn, eller er du fra skive (P-skive) smiley heeh

Ja du skal ikke stramme den for meget, eller for lidt jo. der skal vel være ca. 1,5 cm "friagang"

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2007

#4   23. sep 2008 okay og hjulet kan komme til at sidde skævt eller???

• #5   23. sep 2008 Sidder der ikke nogle mærker så du strammer lige meget i hver side? Og så spænd hjulet ordenligt fast bagefter smiley

• #6   23. sep 2008 Kædejustering
    Kæden skal være kold - så vent 1 times tid efter en køretur.
    Splitten på baghjulsmøtrikken trækkes ud, og møtrikken Iøsnes. Derefter Iøsnes Iåsemøtrikkerne på kædestrammerne, og kædestrammerne skrues et godt stykke tilbage. Baghjulet rykkes nu frem, så der er frigang i kæden. Hvis der er monteret en ny kæde er det først nu muligt at montere kædesamleleddet. Kædestrammerboltene strammes nu op i hver side, medens det iagttages, at begge sider spændes lige meget. Spænd lidt ad gangen, indtil kæden har en frigang på ialt ca. 2 cm op og ned midt på kæden. Når kæden er justeret spændes møtrikken på bagakslen og en ny split monteres.

• #8   23. sep 2008 eller se det her

http://uk.youtube.com/watch?v=3O_5Q-pEWDk&feature=related

• kasper m
    kasper m Tilmeldt:
    mar 2007

#9   24. sep 2008 takker...

• #10   30. mar 2009 Jeg genoptager lige en gammel tråd.. Jeg har også en fzr 600 og har lige fået skiftet kædekit på den ved en mekaniker, og nu er jeg så kommet i tvivl om hvor stram kæden skal være.
    Min værkstedsmanual siger 2-3 cm, men min gamle mekaniker sagde 1,5 cm og min nye mekaniker siger 5 cm.....

Hvorfor har fagfolk så svært ved at blive enige om noget så simpelt?

• #12   30. mar 2009 fordi der er stor forskel på hvordan man måler det... om den står på et centerben / baghjulsløfter, om den står på sidestøtteben eller om det er mens den står på 2 hjul med en person på også... kæden er ikke lgie stram ved de 3 forskellige stillinger... og vil gå meget stærkt ud fra at du kan finde forklaringen på forvirringen der

• #13   30. mar 2009 Jeg har læst tråden, tak smiley Jeg undrer mig bare over hvor forskellige udmeldinger man får fra forskellige fagfolk vel og mærket....uden ekstra oplysninger om i hvilken situation de rent faktisk taler om. Men ja, men burde vel være på den sikre side hvis man følger sin manual smiley

• #14   30. mar 2009 well.. der er lige så stor forvirring omkring fx dæktryk... stol på din manual

Kommentér på:
stramning af kæde...

Annonce