Dealer mode fixer CHEC problem? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Henover sommeren har min 2014 Suzuki GSR750 haft problemer med ikke at ville tænde, og det kan tydeligt høres at der ikke kommer strøm til brændstofpumpen(?), den laver ikke den normale summe lyd ved tænding, samt CHEC i instrumentpanelet. Det har kun været sket få gange og normalt var det gået væk ved at prøve et par gange eller lade den stå natten over.
Her i weekenden skete det igen, men gik ikke væk denne gang. Hver gang jeg prøvede at tænde den skfitede det mellem at der ikke kom strøm til brændstof pumpen ELLER at der kom strøm til den, og når jeg trykkedepå tænd knappen kom der en klik (som et relæ) lyd inde fra cyklen.
I dag har jeg rodet med den, batteriet måler 12,3V og alle sikringer er tjekket med multimeter. Jeg ville så sætte den i dealer mode for at læse en fejlkode, og i det jeg presser en papirclip ned i stikket kom der igen en klik lyd, men denne gang efterfulgt af strøm til brændstof pumpen og den tændte normalt. Jeg nåede aldrig at se en fejlkode i instrumentpanelet.
Jeg har ingen anelse om det det faktisk har løst problemet eller om det var en tilfældighed, nogle inputs? (Jeg har udelukket støtteben og dødmandsknap)
Beklager den lange tekst.
Følgere: 297 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 20.860
Hvis ja til begge dele, så skift til det originale relæ igen. Det relæ har også en blokerings funktion som sikrer at du ikke kan starte cyklen i gear med støttebenet nede osv.
Den funktion er dårlig på de billige relæer, og så nægter den at starte pumpen, men vil gerne tørne motoren selv om der står "CHEC" i displayet.
Normalt vil det betyde at din dødemands knap er slukket, men så skulle man gerne ikke kunne tørne motoren på startknappen.
Dealer mode fixer CHEC problem?