Hjælp til kaburator {{forumTopicSubject}}
Jeg har gennem længere tid haft noget knas med min kaburator på min Virago. Jeg har før troet at det var fordi der var en mindre utæthed i buksestykket til indsugningsmanifoldene på cylenderne, men ak nej, selvom det da hjalp med lidt mindre falsk luft...!
Jeg er derfor kommet til kaburatoren som muligt problem.
Men øøø jeg er godtnok, hvis jeg selv skal sige det, ikke helt motorteknisk dum, har rodet med 2 og firetaktere i snart mange år, men det har været med drejekaburatore, ergo, jeg aner ikke en hujende fis om hvad der er hvad på på min Yamaha kaburator.
Jeg vil derfor gerne høre om der er nogle som kender et sted med en god beskrivelse af kaburatoren/funktion/indstiling.
Håber i kan hjælpe, studiebudgettet kan ikke lige trække en mekaniker til jobbet pt.
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 60 MC-er: 20 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 139 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.159
Det er en rigtig Virago - gene. Det afhjælpes smadderlet med en ny pakning eller ved at lægge et stykke isolerbånd helt tæt hele vejen rundt.
Giv den så evet en halv flaske karburatorspriot i den mæste tank benzin.
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 26 MC-er: 13 Emner: 139 Svar: 3.692
feb 2008
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 6 Emner: 155 Svar: 1.076
Problemet består helt konkret i at den sætter ud når den kommer op på en 110 stykke, den skulle gerne kunne drives over 130
Hvad jeg kan lytte mig frem til for vindstøj og mågeskrig er at den sætter ud på den bagerste cylender, det koreres hurtigt ved at dreje gashåndtaget 5min. frem igen. Desuden lyder det som om at den ikke får nok at leve af i optrækket, altså ikke at den ikke trækker, men den lydder som noget der skal have en lidt tykkere tåge (blanding) for at gå som den skal.
Hvad er det endelig du prøver at konkludere Fætter gasarm?
Hjælp til kaburator