785 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

VX 800 ----> VX 1400 VX 800 ----> VX 1400

Hej

Jeg har en vx800 som hvor der nok skal bruges for mange penge til at rep motoren på den, så det bliver nok en ombytter motor fra tyskland.. Men en af mine kamerater mener at man vist godt kan bygge en vs 1400 motor på istadet for den oprindelige. Det skulle til og med være lovligt siden den store 1400 motor "kun" yder 64 HK (tæt på de 61 min yder orginalt, så der er tale om en under 20 % effekt for øgelse) men Væsentligt mere moment! jeg har kikke lidt rund og fundet udad at slaglængden desvære er 98mm mod 83mm som min er.. Samtidig har den vist nok så vidt jeg husker hydrauliske ventiler, som måske gør at den fylder mere end min. Spørgsmålet er om man kan hekse den på plads i stellet. Et pluds er dog at de begge kører med kadan træk så der burde den vel passe lige over? eller hvad?

Hvis de mål jeg skriver er forkerte, eller der er en som ligger inde med nogle mål, evt det stykke som går fra bund af cylinderen til toppen af topstykket ?

eller som har prøvet eller kan fortælle mig at jeg skal glemme alt om det så skriv en kommentar..

Takker

Jesper

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VX 800 ----> VX 1400
  • #1   8. okt 2008 Lyder godt nok som et spændende projekt.. Er lige med på en lytter, for vx800 er jo en flot cykel, og med 1400 ccm motor være den jo være rigitgt spændende :o)

• #2   8. okt 2008 Det lyder som en gevaldig mundfuld!

Den alllerstørste konstruktionsmæssige forskel på VX 800 og Intruder Marauder 800 er, at motoren er en medbærende del på på VX 800.

Det betyder, at stellet har nogle helt andre ophæng, men også at VS1400 motoren, der fysisk er en del større end VS 400/800 motoren ikke umiddelbart passer i stellets geometri. Du er godt nok udfordret.

Hvorfor ikke bare finde en "slagtecykel (VX800) i tyskland??

Der er masser af dem:-)

Kommentér på:
VX 800 ----> VX 1400

Annonce