1.225 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

renovering af Bremse Master renovering af Bremse Master

Hejsa,

Min bremse master for lækker. I den anledning har jeg 2 spgm:

1) Max MC sælger repsæt som indeholder låg til bremsevæskebeholder osv. Er det ikke muligt kun at købe pakningerne?

2) Skal sådan en fætter hones - eller kan man bruge noget fint smergellærred - eller med andre ord; er det noget jeg selv kan lave?

Pfht, Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  renovering af Bremse Master
  • #1   24. okt 2008 Lytter lige med, da jeg får et bremserep kit imorn.

• #2   24. okt 2008 Om man kan få pakningerne osv enkeltvis, er jo i realiteten op til den enkelte leverandør. Men køb roligt et komplet sæt, så undgår du overraskelser midt i projektet.
    Vedr. honing, det kan man kun svare på ved at kigge på overfladen, indeni cylinderen. Oftest er det bedst med en honing efter min mening, da du får en ensartet og jævn overflade, hvor stemplet arbejder.
    Smergel og andre diverse mirakelmidler, kan jeg efter erfaring kun fraråde, da overfladen som regel bliver for ru, og man har en tendens til kun at slibe på samme sted, så der opstår forskelle i diameteren. Held og lykke med projektet.
    P.s overvej om det kan betale sig at købe en ny komplet master.

• #3   25. okt 2008 Jeg har brugt sådan et sæt fra Max for nogle år siden, det er udenmærket.

Jeg har ikke honet eller noget andet, men det er vigtig at få renset den "rille" som den nye o-ring/ pakning skal ligge i.
    Den kan være irret en del og hvis man ikke får det væk bliver det noget makværk.

Held og lykke med projektet

• #4   25. okt 2008 Tak for svarene smiley

/Henrik

Kommentér på:
renovering af Bremse Master

Annonce