836 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

vakumstyrede benzinhaner. spg...??? vakumstyrede benzinhaner. spg...???

jeg har et problem med mine benzinhaner til min xs850. de rep.sæt man kan få passer ikke på modellen. man kan heller ikke få de orig. membraner længere til bagsiden af hanen. så problemet er de ikke lukker når motoren stoppes. på on og reserve skulle vakumsystemet virke. og lukke for benzinen når motoren stoppes. det gør de bare ikke. og på Prime løber det jo hele tiden.

så derfor er mit spørgsmål. kan jeg ikke bare udskifte de fjedre der er i hver benzinhane der trykker ind på membranen og lukker for benzinen ved on og reserve. og så henholdsvis åbne og lukke fra on til prime? altså bare ved at montere en skive eller meget kraftig fjeder der...

håber i kan hjælpe.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vakumstyrede benzinhaner. spg...???
  • #1   1. nov 2008 din benzin hane er det ikkede samme som tl xs 750 fr s ka du få helt ny uorg hos max mc til 203kr pr stk

    mvh allan h


  • #2   1. nov 2008 MyM M

    her er lidt god læsning til dig.....


    god fornøjsel

    mvh

    (link fjernet)


  • #3   1. nov 2008 K6.

    jeg var inde at kigge i forvejen på hjemmesiden. han skriver rigtig meget godt. har faktisk næsten lige købt et sæde af ham.

    men det fikser desværre ikke helt problemet med benzinhanen. han skriver:
    Hvis der er problem med at få benzinhanen til at lukke ordentlig kan det være fordi den tallerkenformede skive mellem membranerne skal trykkes en anelse således, at lukketappen (med O-ringen) kommer nærmere ventilsædet. (hanen skal skilles helt ad for at komme ind til membranerne)

    jeg prøver i føste omgang at købe en lille oring der passer så den kan lukke tæt, samt en stærkere fjeder. har på fornemmelsen det er fordi fjederen enten ikke skubber stemplet tilbage eller også er oringene slidt så den ikke lukker tæt. det sidste kan være de trænger til en rigtig god gang rensning og efterfølgende massage...

    åååh hvor jeg hader det når tanken er fyldt op!!!


    nå ja. må se hvordan det hele ser ud i morgen, når jeg har fået skilt det ad og renset/samlet. jeg krydser fingre.


  • #4   1. nov 2008 ja det er en fin side....


    du må lige fortælle om det hjalp at rense og smører osv osv i morgen

    mvh


  • #5   1. nov 2008 hehe.. skriver videre i morgen.

  • #6   2. nov 2008 Hvis dine svømmerventiler ellers er i orden, hvorfor så ikke bare sætte en helt almindelig "on-off res" hane i??

  • #7   2. nov 2008 fik begge haner skilt ad idag.

    det viser sig at oringen der lukker på det lille stempel er mørnet og ved at falde fra hinanden. heldigvis er membranerne intakte.

    så forsøger mig med to nye oringe til den nette sum af 3,50kr i alt....

    nærmere besked følger i morgen.



  • #8   2. nov 2008 det lyder som en god løsning....



    mvh


  • #9   3. nov 2008 to nye oringe har løst problemet.

    hurra!


  • #10   4. nov 2008 det er sku super.... godt gået . . mvh

Kommentér på:
vakumstyrede benzinhaner. spg...???

Annonce