{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.081 visninger | Oprettet:

Vedr. renovering af Bonneville motor.. {{forumTopicSubject}}

Da min motor smider lidt olie og samtidg er svær at starte - skal den nok lige åbnes og checkes i cylindrene.

Jeg ved der er flere som benytter/har benyttet Ingana.

Hvad tager de for en honing?

Er der andre alternativer end Ingana i Kbh?

Jeg lurer lidt på at smide et Morgo bigbore kit på med det samme - især nu hvor pundet er nede i pris.

Men passer mit gamle topstykke lige over - og hvad med stødstængerne til vippetøjet - passer de også?

Pfht, Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. renovering af Bonneville motor..
  • #1   23. nov 2008 Honing har da kun med kompresion at gøre og ikke med oliespild at gøre!
    Et Morgo kit passer lige på, så er cyl. dårlig er det nu hvor kursen er rigtig
    Mvh. Jørgen


  • #2   23. nov 2008 Jeg kan varmt anbefale et Morgo kit.Det giver et bedre træk end Triumph`s egen 750 motor.Har selv haft en T-Bird fra `53 med Morgo kit.Og den trak som et lokomotiv,og med masser af bundtræk.
    Ang. topstykke ; hvilket har du på ?. Morgo bruger 9 bolte,så hvis du har et 8 boltet ,bliver du nød til at skifte til . Morgo bruger også en special toppakning som følger med kittet. Stødstænger skal du ikke tænke på ,de gamle passer lige over.
    Så hvis du vælger Morgo,vil du ikke fortryde.Men tjek lige dit topstykke før du bestiller.
    KIM.


  • #3   23. nov 2008 Har lige tjekket dit Bonneville projekt,og du har et 2 portet topstykke på.Så et Morgo kit vil passe lige på, da du har 9 boltet topstykke.
    God fornøjelse,du har noget at glæde dig til........Hvis du altså vælger Morgo. Og så får du jo også lige 100 cc oven i hatten.Og med kursen på Pund,bliver det sgu også den billigste løsning.
    KIM.


  • #4   23. nov 2008 2 slow 4 u : tak for hjælpen -

    Hvor køber "vi" det billigst? eBay? eller?

    PS. Jeg talte med en gut på et tidspunkt - og han mente at en enkelt-kaburator gav bedere ydelse end 2. Om det er fordi den er nemmere at indstille skal jeg ikke kunne sige...

    /Henrik


  • #5   24. nov 2008 Ja, den er nemmere at stille, men du får aldrig motoren til at gå lige så godt som med 1 karburator pr. cylinder. Så det lyder da lidt underligt at han mener at den kommer til at yde bedre.

  • #6   24. nov 2008 Jeg kan se at Morgo levere toppakning med - men jeg kommer til at mangler andre pakninger - til eks. bund af cylinder, dæksler mv.

    Hvor kan jeg købe dem billigt -ebay igen-igen?


Kommentér på:
Vedr. renovering af Bonneville motor..

Annonce