659 visninger
|
Oprettet:
SV1000 Orginal potter {{forumTopicSubject}}
Hej MCG
Jeg har en SV1000, med Akaprovicpotter monteret (og kørt ind), men vi snakker om evt at køre sydpå til sommer, og der er vist noget med at Gestapo politiet ikke er så vilde med lidt bulder - Så er spørgsmålet om jeg bare kan montere orginalpotterne, og køre med dem eller den så skal justeres i indsprøjtningen igen ?
Burde den ikke bare få lidt rigeligt benzin med de orginale potter ?
Mvh Søren
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 57
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Så vidt jeg ved kan de skrue benzinmængden op over hele skalaen, dog ikke som med en powerecommander hvor de kan Justere benzin mængden ved et given antal omdrejninger.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Den kan skam sagtens køre med Akrapovic'erne monteret uden at blive justeret...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Bare smid standard potterne på - det skulle ikke udgøre noget problem.
Ellers kan jeg sælge dig et par DB killere som holder dig fri af problemer med ordensmagten syd for grænsen.
Jeg har selv haft dem i mine Akrapovic, og så lyder maskinen som 100% standard.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Hvad skal du have for sådan nogle db-killers
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Min SV'er har kørt ca 61.000km med Akrapovic uden at være pillet ved overhovedet, så jeg kan godt stå inde for at den kan klare det.
Jeg har det sæt jeg selv kørte med indtil jeg skiftede til undertail udstødning - det er dine for 250 + porto.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
(link fjernet)
(link fjernet)
Dewr skal selvfølgelig lige bores 2 styk 6mm huller som skruen skal igennem - men det er klaret på 10 sek...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Man kan kun se den ende der vender opad når de er monteret...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
okt 2004
Følger: 64 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 17 Svar: 660
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 90 MC-er: 13 Emner: 463 Svar: 2.207
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 12
De fleste vælger at fortsætte med DB killer monteret,
Ændringerne kan ikke laves, så de på nogenmåde kan ødelægge noget.
Kører du med fuldsystem, åben filter m.m. skal der tit ændringer til i nogle områder, det kan gøres på flere måder, typisk med små bokse som ændrer indata fra evt spjældpotmeter, NTC, Map eller andre givere.
Fakta er at på SV'eren tager jeg tid en del bensin af i mellemområdet.
Ydelse ved fuldgas er ingen kunst, nej, at få sådan en til at køre pænt ved dellast, evt i en rundkørsel uden den hakker , det er kunsten.
SV1000 Orginal potter