1.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

wheelie wheelie

Nu er jeg forholdsvis ny på motorcykel, har selv en dejlig ninja 250r som kun har kørt 200 før den skulle til vineropbevaring, så det er en lang vinter ja! :b ..

- spørgsmålet er dog hvordan man får sin motorcykel op på baghjulet ? - der må være nogle metoder ..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  wheelie
  • #1   9. dec 2008 Fuld gas, slip koblingen mens du trækker i styret alt hvad du kan..
    Hils på skadestuen.

• #2   9. dec 2008 http://www.youtube.com/watch?v=qncPBZ9DRRk
    Der er flere videoer ude i "Related Videos"

Bare pas på når/hvis du prøver smiley

• #3   9. dec 2008 Venlig og hjælpsom kommentar smiley

• #4   9. dec 2008 det må man sige smiley tak Jens L. smiley

• #5   9. dec 2008 http://www.youtube.com/watch?v=ovFSahIPaVQ

• #6   9. dec 2008 det skal du i hvert falt ikke bruge din babyninja til, vent med alt det der til du har erfarringen med dig!!

• #7   9. dec 2008 inden du begynder på det på din fine mc.. så få nye dæk på.. de er ikk alt for gode dem der sidder på std.

og nå du har den oppe så skriv lige hvordan du gjorde og hvordan det endte.. held og lykke

• #8   9. dec 2008 he he.. tjaa PowerWheelie er jo ikke det der ligger først for på sådan en 250ér.. så der skal nok lidt kobling med ind i spil... eller slip gas , efterfuldt af hård gasgivning.. (ikke sikker på det kan bringe den op..)
    - på den anden side.. de nye små cykler vejer jo ikke meget..
    Husk dog på at træningen kan koste dyrt.. smiley

• #9   9. dec 2008 skal nok skrive hvordan det kommer til at gå, men det er dog ikke noget jeg har tænkt mig at eksperimentere med lige som det første! (; tror der kommer til at gå et godt stykke tid :b hehe..

• #10   9. dec 2008 OG med hensyn til tankpad, brug en gennemsigtig evt. med LIDT graffik, fedt nok til den!

• #11   9. dec 2008 Med 34HK er det ikke muligt at lave powerwhellies..
    De gange jeg har forsøgt mig, har jeg gjordt dette:

1Gear.
    Trille med ca. 20km/t
    Ind med koblingen.
    Giv den ca. 6-7000omd.
    Slip koblingen.
    Og så burde snuden løfte sig:)

Men jeg er selv elendig til det:D hehe

• #12   9. dec 2008 Må indrømme, min cykel er så tung, at selv med dens hest (ikke mange, men flere end nija'en) og moment, kan den NÆSTEN ikke power wheelie op!! skal slippe gassen, og rive den igen ved 7000 for at komme op!!!

Bruger koblingen. MEN NEJ jeg kan ikke køre baghjul, højst en hunrede meter eller så! kommer ikke helt op til grændsen, så den skal accelrerer for at holde næsen oppe!! (MIN er på ingen måde egnet til det)

I øvrigt har jeg lige købt hus, og i den forbindelse, fik jeg lige hans 6Gear Derbi Senda R med (100 på toppen lol) 45 knallert..
    Den skal geares, så den kan gå på baghjul, og SÅ skal der øves MEGET. det koster jo ikke noget at ligge den (til sammenligning!!!)
    smiley

• #13   9. dec 2008 Du kan evt. også geare den lidt ned.. Smide 2-3tænder mere bagpå. Så
    burde den løfte snude en del lettere:)

• #14   9. dec 2008 Du kan evt. også geare den lidt ned.. Smide 2-3tænder mere bagpå. Så
    burde den løfte snude en del lettere:)

Slet ikke noget dumt forslag. Det vil også gøre den mere sjov på de krogede veje. Der sker lidt mere når man drejer gassen. Man kan dog risikere, at man bliver nød til at springe 1. gear over, og starte direkte i 2. gear! Hvilket der heller ikke sker noget ved!

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #15   9. dec 2008 Jeg vil kraftigt fraråde at lave wheelies på en babyNinja når man er nybegynder på MC og ingen motorsportserfaring har overhovedet.

Det er helt sikkert en cykel som du når at smadre før du laver gode wheelies med den - medmindre du tager dig et kursus så du får noget basisteknik på en cykel hvor det ikke har konsekvenser at smide den.

Ham her arrangerer med al sandsynlighed wheelie kurser i løbet af sæsonen, så det er bare at holde sig til når muligheden byder sig. smiley

Jeg kan personligt stå inde for kursets kvalitet....

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7572

• #16   9. dec 2008 Sajmon, ved du hvad sådan et kursus koster?? smiley

• #17   9. dec 2008 hmmm... mener det var omkring 12-1300kr. men jeg husker muligvis forkert..
    -Kan blot huske at det var mega fedest.. og pengene værd.. smiley

• #18   9. dec 2008 man kan lave wheelies på både puch maxier, og 250 kubik skodchoppere med 18 heste smiley det er blot et spørgsmål om at slå røven i det rette sæde smiley

• #19   10. dec 2008 bagefter kan du øve dig i bilen smiley

http://www.youtube.com/watch?v=6KKARE1eD8s&NR=1

• #20   10. dec 2008 Godt Rene... moralens vogter ha ha , det er klart ulovligt men pisse sjovt
    find evt. en gammel crosser du kan vælte rundt på , det ville da være synd at smadre så ny en cykel .

• #22   10. dec 2008 jeg plejer at trille med 170 i femte... og når så folk vil hjule mig lukker jeg op... Så opstår der en powerwheelie... samtidig med at folk får en lang næse... hihi...
    Og jeg griner med det største smil fra det ene øre til det andet...

men skal du have den nøjagtige opskrift vil jeg også godt prøve en babyninja...

men mit råd må også være, få den og dig selv kørt til, så i er fortrolige med hinanden, find dig så et langt lige stykke tørt og varmt asfalt, kør dækkene varme (tjek at der ikke er sideveje og ingen vejtræer eller andet skidt du kan rende ind i hvis den stikker af for dig.

også god fornøjelse.

du kan evt starte med at rulle og lukke forgassen, også lukke op igen når den rejser sig i forgaflen, på den måde kan du pumpe den op...

brugte jeg meget på min gamle busa, som jo også er noget snudetung.

mvh Offslow

• #24   10. dec 2008 Jens E: Siger ikke at han ikke kan lave whellies på den, han kan bare ikke lave powerwhellies, altså hvor det eneste han gør er at dreje håndtaget;)

-Eller det kan det måske godt, men så skal han satme også være god, og bruge en masse energi på at sidde og hoppe op og ned så langt tilbage på cyklen som
    han kan:) hehe..

• #25   11. dec 2008 Sælg din og køb min så lave du ikke andet

• #26   11. dec 2008 eller tag på de berømte wheelie kursus, der kan du få tips og triks af lidelsesfæller...
    Men jeg vil også anbefale dig og købe en billig brugt crosser, også låne en mark hos en landmand... enten til foråret eller til efteråret når stubmarkerne er der for det samme... har selv kørt markrace på crossmaskiner fra jeg var 11-19 år... og indimellem også 2-3 år på bane.... det giver altså noget teknik... og man kører på en maskine der er lavet kun til sjov og stunt... sådan da. Jeg kommer sgu helt til at savne det.
    ps. skulle du gå bagover så koster en frisk bagskærm til en crosser også kun en 4-500...

mvh Offslow

Kommentér på:
wheelie

Annonce