2.558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Første tur til Harzen - gode råd ? Første tur til Harzen - gode råd ?

Hej MCG

Har snakket med en af mine gode venner om at køre til Harzen i slutningen af August....har aldrig været sydligere end Præstø ;o) så det er vores første tur sydpå / til Harzen

Kender INTET til harzen, men har hørt der er mange veje med ligeså mange gode sving - spørgsmålet er bare hvor bor vi bedst ? gerne med en kro-fatter der vil vise os områdets bedste sving / strækninger i området

Ellers er jeres gode råd til vores første tur mere end velkommen !?

Go´ sommer ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jord gravning +Bortkørsel 5.700 kr.
  • Havemand til græsslåning og hækklipning 3.000 kr.
  • Omlægge udendørsfliser 5.000 kr.
  • Handyman to put up curtains by doing the holes in the main wall. Plus to hang up one painting. 850 kr.
  • Metro 30L skal udskiftes 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første tur til Harzen - gode råd ?
  • #1   13. jul 2010 Find et sted at bo nord for Harzen. Det er jo alligevel de samme veje i kommer til at kører på.
    Vi plejer at bo i goslar.
    Husk grønt/rødt kort fra din forsikring, evt pas og den lille slip af reg. attesten.
    Hva vejene hedder aner jeg ikke, men der er mange gode så i kan faktisk bare selv kigge på et kort at lave nogle ruter, det kan ikke gå helt galt så længe i ikke kommer alt for øst på, der er kvaliteten ikke altid god.

• #2   13. jul 2010 Min bror og jeg skal derned på vores 1ste tur i uge 33, så måske skulle vi mødes/følges ad... Vi snupper dog kun 4 dage.. Vi har fået anbefalet et lækkert/billigt Gasthaus, som vi regner med at snuppe...

• #3   13. jul 2010 Hold øje med "das rennleitung" (Politiet)
    DB killer i
    Husk der er mange bilister med lilla hår i området
    Nyd tures til Harz
    http://www.youtube.com/watch?v=Y9U5lf1bUc4&feature=related

• #4   13. jul 2010 Husk Reg papirer .. Det koster 10 Euro hvis i bliver stoppet

• #7   18. jul 2010 Hej ...
    Jeg er frisk på en tur....
    har ferie om en uge. og så 3 uger frem..
    velkommen til at sende en sms... 31383905
    Steffen

• #8   18. jul 2010 DET ER IKKE MEGET MAN HØRE FRA HAM BRIAN smiley

• #9   19. jul 2010 Har været dernede 2 gange og har overnattet i Braunlage og Skt. Andreasberg..... brug denne link...:
    http://motorrad.harzpoint.de

Og husk at kigge forbi Kyffhaüser....skægt at køre dernede, men pas nu på...de tror alle at de er verdensmestre i at køre mc.....

Go tur.

• #10   19. jul 2010 PS... kan give Martin B ret i at der er ikke noget at være nærvøs for panserne...blot I kører normalt og lade være med at gasse på i byerne....
    og endelig lige huske de gule veste hvis I af et eller anden grund strander på das autobahn...... smiley

• #11   19. jul 2010 Hej igen
    Jabbekot H, jeg vil gerne med....bor i korsør, så lad os finde ud af det. steffen tlf. 31383905

• #13   20. jul 2010 Strækmarch og tyndt sort overskæg giver IKKE bonus point smiley

• #14   20. jul 2010 det er lov at man skal bruge gul vest ved motorstop eller anden ulykke men det er ikke lov at ha den med så hvis man ikke har den med kan man få et problem

• #15   21. jul 2010 Undskyld jeg først svare nu....det har været lidt stresset inden ferien ;o)

Tak for alle jeres svar.....planen er desværre udskudt til næste år

Go´sommer til jer alle - og kør nu pænt ;o)

• #16   2. jul 2012 Det er skægt at læse det her. Harzen har altså sådan et morfar image hos de fleste. 65-rejser, forvirrede kvindemennsker med sort hat og den slags.

Vi har været der flere gange, og vi kører ikke morfar/mormor kørsel, den er også god i en hurtig bil. Harzen er fed - også om vinteren. I Hahnenklee har de nogle kælkebaner på 1 km's penge, og det går pænt stærkt dernedad. Der er også en skilift og en hæderlig piste. Når søen er frosset poleres der en skøjtebane og der er boder med Gluhwein mit Schuss på isen. Med meget Schuss hvis man beder om det.

• #17   7. jul 2012 Jeg var dernede på mountainbike i maj måned, og harzen er et mtb-paradis....desværre kørte vi i kassevogn derned, for vejene er da sindsyg fede - skal helt sikkert derned på mc smiley

• #18   7. jul 2012 Indtil videre har de eneste hatte jeg har haft været ret hårde. De sidste par stykker har haft visir. smiley Men det er da muligt jeg skal have sådan en med gemsefjer når jeg en dag bliver gammel.

Indtil videre støtter jeg fuldt ud ideen om tage tage til Harzen på MC, og der er jo ikke så langt. Skal man op på Brocken (Bloksbjerg) er der kun toget, der er ret dyrt, eller benene, der bliver ret trætte. Der er næsten altid overskyet og dårligt vejr deroppe, for os 3 ud af 3 gange, så gad vi ikke det mere. Sidste gang så det lovende ud, men i selvsamme øjeblik vi satte fod på perronen, kom der en haglbyge der ville noget. Vi vendte lige om, og tog toget ned igen.

Det oplevede digteren Heinrich Heine også for 200 år siden, og skrev disse udødelige linjer om sin tur til Brocken, og det var før der var noget der hed tog.

viele Steine
    müde Beine
    aussicht - keine
    Heinrich Heine.

God tur smiley

• #19   7. jul 2012 Kan kun tilslutte mig Don T det er et fedt lille sted med super mad og hygge..:)

Kommentér på:
Første tur til Harzen - gode råd ?

Annonce