1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Trackdays og 17 år gammel? Trackdays og 17 år gammel?

Hej MCG

Jeg har en ung pap-bror der alvorligt meget trænger til en hobby. Jeg tror trackdays kunne være en god løsning, men er det overhovedet muligt?

Han er som nævnt 17 år gammel og den eneste erfaring han har på motoriseret 2-hjuler er tunede knallerter. Må/kan han overhovedet få lov at deltage i trackdays? Er der evt. andre arrangementer han kan deltage i inden?

Såfremt det kan lade sig gøre. Er det så en 125/250 ccm jeg skal have fat i? Kan jeg nøjes med at drosle min R6'er?

Er der evt. andre der kender unge mænd/piger i samme alder der allerede kører race?

Mvh
Svend

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trackdays og 17 år gammel?
  • #1   22. aug 2010 Ham her gør da lidt i race:
    (link fjernet)

• #3   22. aug 2010 Det er ikke noget problem at få lov at køre ved de gængse arrangører, så længe han er i stand til at manøvrere cyklen...

Alt efter hvilken fysisk størrelse han er, burde det bestemt være muligt for ham at køre en r6'er også uden drosling...

Men hvis han skal jævnligt afsted og evt. deltage i en cup, laver økonomibudgette hurtig løbsk for en 17 årig...

Har i overvejet miniRR, som bliver kørt mange steder rundt i DK og er til at komme til for helt andre penge...?

• #5   23. aug 2010 Hej alle

Tak for de mange input. Jeg går dem lige igennem.

Mvh

• #6   23. aug 2010 Boris herinde ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=31204 ) er da 15 , og fik så vidt jeg husker en top3 placering i 600cc cuppen på anderstorp da der blev kørt i starten af august ..
    evt kan du måske snakke med ham om det . Han har kørt de fleste små og store klasser efterhånden. smiley
    Bikepromotion havde i hvert fald ikke krav om kørekort. Det er jo bare at starte i grøn klasse med instruktør på. Tror det går, så længe man ved hvordan bremser, gearskift samt gas virker .

• #7   23. aug 2010 Hey Anna

Tak for input. Det lader ikke til det er så langt ude som jeg troede smiley

Kommentér på:
Trackdays og 17 år gammel?

Annonce