{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.638 visninger | Oprettet:

Oplevelse på Jyllandsringen :) {{forumTopicSubject}}

eg var så heldig at jeg kom ned på jyllandsringen i denne weekend hvor der var road racing hele weekenden smiley

Der var så i samme omgang mulighed for at prøve sin egen gadecykel i 20 min. på jyllandsringen som var en oplevelse ud over det sædvanlige for mig.

Jeg stod i pitten og havde fået min cykel "godkendt" Der var desværre et par uheld ude på banen i 1000 ccm klassen så falck og lægeambulance blev sendt derind. Trist..

Der blive råbt over højtaleren og man gør sig klar sammen med de 20-25 andre som også skal ud på banen smiley

Det skal siges at det var første gang jeg nogensinde var på en bane i hele mit liv og den maskine jeg har er just ikke optimeret til baneræs.

Jeg begynder at kan mærke sitren i kroppen (næsten som man skal op til eksamen) At det jeg har lært/læst/hørt om nu endelig skal afprøves.. Jeg starter ud med at kører først ud på banen lige bagefter leaderen som man skulle ligge bagved 2 omgange.. Det går fint og får noget varme i dækkene - Leaderen drejer fra og der er frit løb - Acc. max og smider den op på 200 km/t i 3. gear NU ER VI SATME I GANG smiley

Jeg ligger på "1" pladsen i 3 omgange før jeg bliver overhalet og jeg kæmper altså mod sprit nye R1 og GSXR 1000 samt nogle R6 - Efter 3 omgange bliver jeg overhalet i svingene..

Der er noget der skraber imod et par gange når jeg ligger den ned til højre - Tænker ikke mere over det da jeg er total optaget af banens forløb.

Efter endt tur kommer jeg ind i pitten igen og kigger på mit dæk - Wow TOTAL nulleret helt ud til kanten og min udstødning er gået på samt mine fodhviler er bleve slidt.. Så udstødningen skal nu rep da den hænger og slasker og ulden er ved at falde ud smiley MEN det var det hele værd..

Det var min første oplevelse på en bane og må sige det gik meget godt for mig og følte jeg havde konstant kontrol over fighteren selvom jeg lå sammen med cykler som er meget mere potente og sprit nye..

Jeg vil anbefale alle at prøve en tur på en bane smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oplevelse på Jyllandsringen :)
  • #1   13. jun 2011 Sådan Lasse smiley
    Det lyder som om du har jaft en kanon oplevelse smiley
    Men kan kun sige... Det er voldfedt at køre på bane.. Jeg æælsker det smiley


  • #2   13. jun 2011 Der var hvertfald et par stykker af jer, som holdte kablet pænt stramt : D

  • #3   13. jun 2011 Det er osse der,at kablet skal være stramt Peter :o)
    De andre steder koster for mange klip.. Hoho smiley


  • #4   13. jun 2011 Hehe..
    Jeg så det godt Lasse, det var frisk kørsel smiley
    Thumbs up smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #5   13. jun 2011 Ja du fik da prøvet det , også at blive "lapped"...

  • #6   13. jun 2011 Ja det var en mega fed tur på banen, og det var nu også sjovt at køre forbi alle de store racere med en 400ccm smiley

    Niels B det var dig med den K5er ikke ? tak for en hyggelig snak smiley


  • Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Emner: 22 Svar: 810
    #7   13. jun 2011 Jo, det er mig, der var 2 stk k5, en pæn, og så min..I lige måde, vi mødes jo nok igen engang.

  • #8   13. jun 2011 hehe jeg var dernede som rydningsvogn og arb. og kørte selv os med i pb-race synes det var lidt synd de droppede 1 pas lør og igen søndag også skar de lidt i vores tid på det pas søndag os, så det var sku kun min makker som li sku prøve min mc der nåede at køre søndag smiley for da han kom ind blev der flaget af smiley men det var kanon sjovt at se at folk ga max gas og slet ik tænkte på de måske li kørte lidt over evne el til fare for andre. synes nu det er for dumt ik at gi plads hvis man gerne vil forbi, det er trodsalt gademc vi kører på og det ka resultere i nogle trælse uheld når man ik kender banen bedre og kæmper, og der er masser af plads rundt på banen til at man ku køre sit eget løb unden til fare for andre.

    men man ka jo os si at alle må ha haft styr på det da der ik var nogle uheld under publikumskørsel. sku glad for jeg ik sku på job der.

    max sjovt smiley

    og max godt race hele weekenden, trods lidt styrt og ændringer i tidsplan.

    ka konkludere, vil ud og se flere dm race, og flere banedage smiley


  • #9   13. jun 2011 Hey per - Jeg kommer selv fra Holstebro oprindeligt - Sjovt nok-... Jammen giv lidt tilbage meldinger, lød det vildt når den kom susende forbi osv osv.. Fortæl fortæl..

  • #10   13. jun 2011 LOL

  • #11   13. jun 2011 ja lasse, jeres kamp ned af langsiden til sidst, blev spændende at se på flere gange, synes det varr utroligt du ku holde på og bremse så sent. men såen er det jo lidt forskelligt, hvor meget man har kørt, trackdays osv. bare man kender sin mc smiley

  • #12   13. jun 2011 Kasper da - Jammen den blev også presset til bristepunktet de små bremser og havde ikke helt kontrol over bag bremsen til start så den woblede en del med bagenden til jeg lige fik styr på det.. smiley

  • #13   14. jun 2011 Lasse>>
    Hehe, ja den hvæsede fælt ned af langsiden smiley
    Da "løbet" blev givet frit, var vi sikre på, at du snart blev hentet på din "førerposition", men du holdt den sgu godt..
    Så det var absolut godkendt på en streetfighter smiley


  • #14   14. jun 2011 Takker og bukker smiley Selv om det var først gang og resten havde kørte bane mange gange.. smiley Så lidt stolt kan man godt være..

  • #15   14. jun 2011 Hej.

    Nu så jeg ikke publikumskørslen på jyllandsringen, jeg var der selv for at køre Rookie 1000, men det lyder da til at nogle gav den gas.. Jeg har selv været på bane med min gamle Gsxr 1100, og de kan godt komme rundt på banen hvis man vil det, jeg kørte 1.10,8 på Knutstorp i 2009, der var jeg også noget stolt, da banerekorden vidst var 1.01 og det var anden gang jeg var afsted på bane. Det var også fedt at kunne køre fra nogle på nyere cykler, når man nu selv var afsted på en 20 år gammel cykel, med sport/touring dæk smiley Men der skal godt nok kæmpes en kamp udover det sædvanlige for at få de gamle skuder rundt på banen smiley Det var også lige ved at ende med en highsider på et tidspunkt, og når man nu var kørt derop på cyklen med et telt bagpå, så var det egentlig meget godt det ikke gik galt smiley Du kan tage et kig i under min 1100 hvis du skal se hvordan sådan en ældre gsxr køres med total udhæng smiley
    Man kan hurtigt blive bidt af køre trackdays, og det er jo fedt at jagte sekunder og andre kører smiley

    Mvh. Mathias


  • #16   14. jun 2011 hehe mathias sådan smiley kender følelsen, hvordan synes du om knustorp?


  • #17   14. jun 2011 Fedt fedt fedt at høre at i også har haft en god oplevelse på Jyllandsringen.

Kommentér på:
Oplevelse på Jyllandsringen :)

Annonce