{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.215 visninger | Oprettet:

track day forsikring osv {{forumTopicSubject}}

hvis jeg nu køber en cykel uden afgift eller papirer , og tager til sådan en dag , hvad så med forsikring ? altså min egen cykel er jeg klar over jeg selv står for , men hvad nu hvis jeg er skyld i at en andens cykel bliver klasket ? og er det ens i alle klasser , og skal man køre om kap ? vil egentlig helst køre mod mig selv , men gerne med flere på banen smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  track day forsikring osv
  • #1   11. sep 2011 Man kører ikke om kap, kun mod tiden (hvis man vil). Med mindre man kører løb, så kører man naturligvis om kap smiley

    Mht. forsikring så anses alle uheld på banen som "race incidents". Dvs man ikke er erstatnings ansvarlig over for en evt. modpart. Dette skriver alle under på før de kommer ud og køre.
    Man kan dog (heldigvis) ikke undslå sig alm. lov og ret. Dvs forsætlige handlinger kan retsforfølges, men det hører da (heldigvis) sjældenhederne til smiley


  • #2   11. sep 2011 Der er nærmest større risiko for at man smadrer andres køretøj på vejene end på bane.. Langt de fleste kører bare skide godt at det er altid en fornøjelse at køre når der er nogen omkring en..

  • #3   11. sep 2011 smiley så på en mc uden afgift ville jeg kunne køre i fx grøn klasse ?
    hvad med alt det med dækvarmere etc ? skal det bruges eller hvad er nødvendigt ?


  • #4   11. sep 2011 hehe jeg er også lige med på en bette lytter smiley Tror dækvarmere er en god ting hvis du vil kunne give max gas fra start... og køb de gode har jeg hørt en sige smiley

  • #5   11. sep 2011 Det er ligemeget hvilken klasse du kører i.. det bestemmer man udfra evne/erfaring og ikke afgift/ikkeafgift..

    Dækvarmere, slicks og alt det halløj det kommer med tiden.. De første mange sekunder, dem finder man udelukkende i "sig selv"... Gode gadedæk er så gode at på de første banedage der bruger du bare tid på at "lære at køre"


  • #6   11. sep 2011 Hvis aldrig du har kørt bane før, er grøn klasse stedet at starte, og dækvarmere er ret overflødigt i grøn klasse. Vælg nogle gode gadedæk at køre på, så bliver du ikke ubehageligt overrasket af dem.

    Du skal bruge nogle løftere til for og bag, og alm. værktøj og måske de mest basale reservedele, såsom grebklinger og fodhvilere da det typisk er det første der ryger hvis man smider cyklen.

    Derud over er olie til motor og kæde et must + ekstra benzin er en god idé.

    Der ud over er det bare at tage det som det kommer. De fleste er flinke til at hjælpe "de nye igang" hvis man skulle have glemt noget ell. lign. smiley



  • #7   11. sep 2011 og så lige et ekstra spørgsmål en mand på 0.1 ton+ hvad skal jeg vælge en 750 eller 1000 eller ? har kørt et banekursus på min daværende z750 .
    gerne lidt forslag til hvad der er godt og enkelt at starte med .


  • #8   11. sep 2011 En 600 er rigeligt smiley

    En nyere 1000´er er temmelig skræmmende og du kan alligevel slet slet ikke udnytte den før du har fået en god bid erfaring på banen.


  • #9   11. sep 2011 750 eller 1000 hvad for noget ??



  • #10   11. sep 2011 jeg kan dælme ellers køre stærkt !!



    på langsiden smiley synes bare de er så små fx en r6 ?


  • #11   11. sep 2011 Man må formode det er en RR maskine der er tale om, eftersom det er en cykel til det formål alene smiley

  • #12   11. sep 2011 Mirza : come on smiley
    ccm sku da


  • #13   11. sep 2011 Buggi.. tjah folk de kører på bane på motarder,all arounder mm..1000ccm er ikke vildt hvis den kun har 100hk..

    Michael, ja du skal selvf ikke have noget du sidder ubekvemt på.. men når det er sagt, så er man i sit es når man kører på bane, og siddestillingen virker ikke så belastende som når man kører ligeud på vejene..


  • #14   11. sep 2011 jow jow.. men hvad V2 V4 R4 ??

  • #15   11. sep 2011 En R6´er er også MEGET lille... Man sidder nærmest oven på den, på den ufede måde IMO.

    En GSX-R600 fx. K7 eller en CBR600 er lidt bedre IMO

    Men alle nyere 1000´ere er jo ikke større end 600´erne i de fysiske mål, så det gør ikke nogen forskel.. En 08 Fireblade fx, den er satme klein at sidde på :-S


  • #16   11. sep 2011 R4 da.... Findes der andet? smiley

  • #17   11. sep 2011 og der kommer jeg så til kort , smiley ok hvis de andre er større i stel kan det nok gå , hvad årgang ser man efter til sjov og skæg , ikke alt for ringe , jeg er bedre til at handle end at skrue . synes cbr 600 er opskruet både i pris og omtale ,
    Mirza : troede du lavede ninja pjat med mig smiley men nu forstod jeg dit ? hvad er forcerne hved de forskelige typer ?


  • #18   11. sep 2011 tja jeg overvejer pt. noget enten 600rr eller noget 1000rr række 4... jeg er sku mest til tusind... selvom det nok er nemmere og udnytte en 600, - og ligeledes få tillid til...
    Tror selv på at et godt banesetup er en nyere 600rr, pga. let kørbarhed, og du bliver en bedre chauffør på en lille maskine end på en stor, - bl.a. pga. du kan og vil bruge cyklen mere... da du ikke bare lige kan trække forbi på langsiden. Og når det drejer så kan man godt nøjes med 60 hk og stadig følge med, bare man har talentet og tør bruge det... smiley

    har selv leget lidt med dragrace i de sidste par år... der er det sgu tit og ofte ikke dem der har 100 hk mere der kører bedre tider, da deres cyklers vilde kræfter er svære og styre... tror lidt det samme gør sig gældende med rr.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
    #19   12. sep 2011 Et god mellemting er en 750'er. Ikke så rå og voldsom som en 1000 men stadig med behageligt mere bund og mellemområde end en 600.

    Alt udstyret køber man efter behov - det første års tid er det klart den bedste idé at bruge gadedæk, da de er meget mere tilgivende og vil advare meget tidligere i skrid forløbet.


  • #20   12. sep 2011 michael B.. forskellen er den måde de leverer kraften på.. V2 motorer de leverer (som regel) effekten tidligere, og kan godt føles hurtige selvom en mindre R4 motor faktisk ER hurtigere.. IMO så gør det R4eren mere kørbar, og det er da også det mest almindelige til bane, med andre ord det er nok det du ænder med..

    Jeg synes den væsentlige forskel mellem de små og store motorcykler, er ikke vægten, men inertimomentet.. Hvis du skifter mellem en 600 og 1000, så vil du opleve at en 1000 føles meget træg, og sværere at lægge ned i svingene, mens på en 600 der kan du bremse DYBT inde i svinget, og nærmest udnytte bremsekraften mens du er på vej til fuld nedlægning.. Som Offslow siger så bliver man nok en bedre chauffør som UDGANGSPUNKT på en 600 fremfor 1000


  • #21   12. sep 2011 nok det du ender med*

  • #23   12. sep 2011 Lige for at slå fast: Dækvarmere og/eller slicks bruger man ikke før man kører stærkt nok til at få varme i dækkene uden varmere.

    Bruger man dem før, kører man ud på varme dæk med rigtigt godt greb og efterhånden som passet skrider frem stiger tiltroen til dækkene samtidigt med at dækkenes temperatur (samt greb) er for nedafgående.

    Dette er en skidt kombination der let ender galt.


  • #24   12. sep 2011 Lange : når du skriver det, er det jo soleklart ! men havde overhovedet ikke tænkt på det sådan smiley
    jeg er sikker på det skal prøves , så flere gode råd modtages med glæde , tager i som regel 1 eller 2 dage ad gangen ? og kan man sove i bilen på/ved stedet ?


  • #25   12. sep 2011 Ja det er der mange der gør.

  • #26   12. sep 2011 du kan og må godt sove i din varebil, sålænge der ikke er fastindrettede senge... der er faktisk en artikkel om det på dmusports hjemme side...

  • #27   12. sep 2011 Mirza A: Du er altid utrolig flink til at komme med gode råd, det er såmænd fint nok, men noget af det du kommer med, er efter min mening noget sludder.

    Luige skiftet fra 600 til 1000, og min nye 1000 er lige så styrevillig som den gamle 600, desuden vejer den 2 kg MINDRE køreklar.


  • #28   12. sep 2011 #86

    At din 1000 føles nem at styre, kan skyldes mange andre ting, dæk, geometri mm.. Men det er et FAKTUM at roterende masser i motoren, fra større bremser, dæk mm.. gør hvis man har 2 helt identiske cykler, så vil den "store" føles tungere..

    Kulfiberbremser på biler er ikke kun gode fordi at de ikke fader, de er også styrevenlige pga den lave roterende masse..
    125ccm totakterne kører også hurtigere i nogle sving end motogp maskinerne..



  • #29   12. sep 2011 selvfølgelig er en 125 gp cykel hurtigere end en 800/1000, de vejer jo kun 80 kg.
    Minimumsvægten for en 800ccm maskine med 4 cylindere er 157,5 kg.

    Vægt- roterende masse osv, er der sku ingen i dette galleri der kan mærke forskel på.



  • #30   12. sep 2011 "Vægt- roterende masse osv, er der sku ingen i dette galleri der kan mærke forskel på."

    What ?? Vi bliver sgu ikke enige smiley Jeg har lige købt en 660ccm igår, men det er en helt anden type MC end min 400RR, så jeg vil ikke lave en direkte sammenligning.. Men jeg kan love dig for jeg kan mærke de roterende masser..


  • #31   12. sep 2011 fysikken og enertimomenter kan vi ikke lave om på... jeg har altid sagt: en mc's største svinghjul er bagfælgen... færdig slut prut... af samme årsag drømmer jeg tit om sådan et sæt bst hjul... men det er jo frås.... smiley

    Sandheden er bare at lette cykler bare er sjovere... og at en god chauffør på en 60 hk motard kan skærme en fornuftig pilot på en 600rr, selvom han har de dobbelte hk...


  • #32   12. sep 2011 men omvendt set er der jo ikke så meget "grynt" i en 600 vs. en 1000 eller 1300... Jeg har tilgode og prøvekøre nogle af de nyere, men de bliver vel mere kørbare.... hvor er vildskaben henne?.... nå ja det giver ikke gode tider at have noget der er svært og styre....

Kommentér på:
track day forsikring osv

Annonce