1.215 visninger
|
Oprettet:
track day forsikring osv {{forumTopicSubject}}
hvis jeg nu køber en cykel uden afgift eller papirer , og tager til sådan en dag , hvad så med forsikring ? altså min egen cykel er jeg klar over jeg selv står for , men hvad nu hvis jeg er skyld i at en andens cykel bliver klasket ? og er det ens i alle klasser , og skal man køre om kap ? vil egentlig helst køre mod mig selv , men gerne med flere på banen
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
Mht. forsikring så anses alle uheld på banen som "race incidents". Dvs man ikke er erstatnings ansvarlig over for en evt. modpart. Dette skriver alle under på før de kommer ud og køre.
Man kan dog (heldigvis) ikke undslå sig alm. lov og ret. Dvs forsætlige handlinger kan retsforfølges, men det hører da (heldigvis) sjældenhederne til
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
hvad med alt det med dækvarmere etc ? skal det bruges eller hvad er nødvendigt ?
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Dækvarmere, slicks og alt det halløj det kommer med tiden.. De første mange sekunder, dem finder man udelukkende i "sig selv"... Gode gadedæk er så gode at på de første banedage der bruger du bare tid på at "lære at køre"
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
Du skal bruge nogle løftere til for og bag, og alm. værktøj og måske de mest basale reservedele, såsom grebklinger og fodhvilere da det typisk er det første der ryger hvis man smider cyklen.
Derud over er olie til motor og kæde et must + ekstra benzin er en god idé.
Der ud over er det bare at tage det som det kommer. De fleste er flinke til at hjælpe "de nye igang" hvis man skulle have glemt noget ell. lign.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
gerne lidt forslag til hvad der er godt og enkelt at starte med .
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
En nyere 1000´er er temmelig skræmmende og du kan alligevel slet slet ikke udnytte den før du har fået en god bid erfaring på banen.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
på langsiden
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
ccm sku da
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Michael, ja du skal selvf ikke have noget du sidder ubekvemt på.. men når det er sagt, så er man i sit es når man kører på bane, og siddestillingen virker ikke så belastende som når man kører ligeud på vejene..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
En GSX-R600 fx. K7 eller en CBR600 er lidt bedre IMO
Men alle nyere 1000´ere er jo ikke større end 600´erne i de fysiske mål, så det gør ikke nogen forskel.. En 08 Fireblade fx, den er satme klein at sidde på :-S
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.640
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
Mirza : troede du lavede ninja pjat med mig
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
Tror selv på at et godt banesetup er en nyere 600rr, pga. let kørbarhed, og du bliver en bedre chauffør på en lille maskine end på en stor, - bl.a. pga. du kan og vil bruge cyklen mere... da du ikke bare lige kan trække forbi på langsiden. Og når det drejer så kan man godt nøjes med 60 hk og stadig følge med, bare man har talentet og tør bruge det...
har selv leget lidt med dragrace i de sidste par år... der er det sgu tit og ofte ikke dem der har 100 hk mere der kører bedre tider, da deres cyklers vilde kræfter er svære og styre... tror lidt det samme gør sig gældende med rr.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 295 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.729
Alt udstyret køber man efter behov - det første års tid er det klart den bedste idé at bruge gadedæk, da de er meget mere tilgivende og vil advare meget tidligere i skrid forløbet.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
Jeg synes den væsentlige forskel mellem de små og store motorcykler, er ikke vægten, men inertimomentet.. Hvis du skifter mellem en 600 og 1000, så vil du opleve at en 1000 føles meget træg, og sværere at lægge ned i svingene, mens på en 600 der kan du bremse DYBT inde i svinget, og nærmest udnytte bremsekraften mens du er på vej til fuld nedlægning.. Som Offslow siger så bliver man nok en bedre chauffør som UDGANGSPUNKT på en 600 fremfor 1000
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Bruger man dem før, kører man ud på varme dæk med rigtigt godt greb og efterhånden som passet skrider frem stiger tiltroen til dækkene samtidigt med at dækkenes temperatur (samt greb) er for nedafgående.
Dette er en skidt kombination der let ender galt.
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 109 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.419
jeg er sikker på det skal prøves , så flere gode råd modtages med glæde , tager i som regel 1 eller 2 dage ad gangen ? og kan man sove i bilen på/ved stedet ?
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
Luige skiftet fra 600 til 1000, og min nye 1000 er lige så styrevillig som den gamle 600, desuden vejer den 2 kg MINDRE køreklar.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
At din 1000 føles nem at styre, kan skyldes mange andre ting, dæk, geometri mm.. Men det er et FAKTUM at roterende masser i motoren, fra større bremser, dæk mm.. gør hvis man har 2 helt identiske cykler, så vil den "store" føles tungere..
Kulfiberbremser på biler er ikke kun gode fordi at de ikke fader, de er også styrevenlige pga den lave roterende masse..
125ccm totakterne kører også hurtigere i nogle sving end motogp maskinerne..
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 49 MC-er: 5 Emner: 35 Svar: 1.408
Minimumsvægten for en 800ccm maskine med 4 cylindere er 157,5 kg.
Vægt- roterende masse osv, er der sku ingen i dette galleri der kan mærke forskel på.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.504
What ?? Vi bliver sgu ikke enige
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
Sandheden er bare at lette cykler bare er sjovere... og at en god chauffør på en 60 hk motard kan skærme en fornuftig pilot på en 600rr, selvom han har de dobbelte hk...
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.714
track day forsikring osv