{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.369 visninger | Oprettet:

service {{forumTopicSubject}}

hej mc gal.

i dag afleverede jeg min mc ved et værksted, da jeg tænkte den godt kunne bruge et forårs service, hvilket vil sige olie, filter, tændrør osv. de små ting. den bliver lavet i morgen. da jeg så spørger om prisen siger han at det nok bliver omkring 2200 ca.. mit spørgsmål er så: er det ikke helt vildt i overkanten?

når jeg kigger på nettet finder jeg alverdens quick bilservice hvor de tjekker 30 ting i bilen for 1100 kr.

jeg kan slet ikke se hvordan sådan et service jeg skal have, kan komme op i 2200 kr? kan man ik nå ret meget for 2200 kr normalt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  service
  • #1   2. maj 2012 Olie ca. 400,- 4 tændrør ca. 400,- filter ca. 100,- og så skal du vel give omkring 580,- i timen, regn med 2 timer, så lander det meget pænt på de ca. 2200,-

    Måske er du heldig at få skiftet bremsevæske også..

    Det er en meget normal pris.


  • #2   2. maj 2012 Jeg giver selv ca. 1300.- for stort service på min..... Aut. forhandler...

  • #3   2. maj 2012 godt at høre smiley

    men hvordan kan det tage 2 timer at lave? olie og tændrør er det ik sådan noget de lige fikser på 20 min? smiley


  • #4   2. maj 2012 Hvis det er et værksted der ligger i byen er det en meget normal pris.
    Tag et kig på din MC, og se hvor meget plastic der skal skrues af, bare for at komme ned til tændrørene.


  • #5   2. maj 2012 Claus, den pris kan du jo ikke sammenligne noget som helst med, idet det er urealistisk lavt..

    De fleste forhandlere afsætter ca. 7 timer til et stort service, hvis ventiler osv. skal stilles.. Og med en timepris på mellem 500-800,- så er 1300,- helt urealistisk. Dertil kommer også materialer..

    Frede, jo men altså du skal betale for mindst 1 time under alle omstændigheder.. Vent nu og se hvad de ordner, inden du brokker dig smiley

    Fx. hvis du også skal have nye bakker foran og bremsevæske, så koster SBS bakker i vejl. udsalgspris 498,- per sæt og væsken omkring 250,-..



  • #6   2. maj 2012 Frederik; Der er et eller andet du har misforstået....Din maskine skal jo være iorden når den forlader værkstedet ik'? Og du kan ikke tjekke en 16 år gammel slæde igennem på 20 min.....Men synes du skal spørge din mekaniker om hvad du får for dine penge, så er jeg sikker på han gerne forklarer for dig hvad han får 2-2,5 time med at gå på din cykel.

    Og mht. til din opfattelse af at du kan få lavet 30 ting på en bil for 1100kr; så forholder det sig sådan at det er et VISUELT tjek. Det vil i store træk sige at mekanikeren går en tur rundt om bilen, uden at tage hænderne op af lommen.....


  • #7   2. maj 2012 okay. cool. det er heller ikke for at brokke mig, det var mere for at danne mig et overblik fordi jeg til at starte med tænkte det var lidt dyrt. men jeg har som sagt ik så meget forstand på det så det er godt lige at høre andre folks oplevelser. er sikker på det bliver godt anyway smiley

    tak for hjælpen


  • #8   2. maj 2012 Service er dyrt, sådan er det desværre smiley

  • #9   2. maj 2012 Er der ikke garanti, så lav det selv...Hvorfor betale for at få skiftet olie/filter og tændrør....??? Skriv selv i servicebogen hvad km stand er, og hvad der er skiftet og gem evt kvitering på delene.
    Sådan vil jeg gøre nu når min garanti er udløbet i år på mc.Det er da fuldstændig hul i hovedet at betale over 1000 kr for at få det gjort, men det er jo bare min mening


  • #10   2. maj 2012 Får service lavet ved Ducati i Hennstedt i Tyskland.
    Der er det værd at køre hen, hvis man har cyklen til det....


  • #11   2. maj 2012 Tag evt et skruekursus. det bliver vidst af og til afholdt.
    Jeg har lavet følgende
    2 nye dæk
    Tændrør
    olie og filter
    kædekit
    koblingskabel

    alt dette for ca 3100kr

    Det er selvfølgelig os en helt anden cykel, men alligevel.


  • #12   2. maj 2012 Lav selv service, så slipper du får bekymringer smiley

  • #13   3. maj 2012 Claus H. : Stort service; Ventil trim, og hele dynen - for 1.300,- ?
    Ja, og så får mekkeren sikkert også en tur på din kone - for der er da ingen der får 5 timers arbejde incl. forbrugsvarer, for 1.300,- - og da slet ikke hos en autoriseret forhandler smiley

    Frederik G.: Jeg synes også det lyder rimeligt, men som sagt, så ved du jo heller ingenting før opgaven er udført. Løb evt. fakturaen igennem med mekanikeren, så han kan forklare dig hvad præcist der er gjort.

    Velkommen i en dyr hobby-verden smiley


  • #14   3. maj 2012 Nu ved jeg ikke hvordan pladsen er på din, men på min blade tager det minimum en time bare at skifte tændrør.

  • #15   3. maj 2012 ZX-9R skal man da som minimum have sæde, og tank - og gerne kåben afmonteret, for at komme til at skrue toppen af.

  • #16   3. maj 2012 fik stort service på min her i sidste uge, nyt for og bag dæk, nye bremser, og div, 7200, og betaler med glæde de penge for at den kan køre som en drøm..
    de skiller jo hele cykelen af, og skifter ventriler også, så 2200kr, er en okay pris..


  • #17   3. maj 2012 Peter J: Håber da ikke du får skiftet vemtiler hver gang du får lavet service på din MC...

  • #18   3. maj 2012 nej nej, det var også kun denne gang, næste gang den skal af sted, er det et lille service, det er føste gang de bliver skift og den har gået 48000 km.. så det vil fair nok..


  • #19   4. maj 2012 Næh, det synes jeg egentligt ikke smiley
    Ventiler skifter man ikke, med mindre der er noget galt med dem (og dermed også motoren generelt).

    De skal derimod justeres ved stort service, og det er en helt anden sag smiley

    Har de virkeligt skiftet 16 ventiler i den motor? For så er jeg lige ved at sige, at 7.200,- er meget billigt, med de andre ting du nævner er lavet på den.


  • #20   4. maj 2012 Næh, det synes jeg egentligt ikke smiley
    Ventiler skifter man ikke, med mindre der er noget galt med dem (og dermed også motoren generelt).

    De skal derimod justeres ved stort service, og det er en helt anden sag smiley

    Har de virkeligt skiftet ventiler i den motor? For så er jeg lige ved at sige, at 7.200,- er meget billigt, med de andre ting du nævner er lavet på den.


Kommentér på:
service

Annonce