{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.130 visninger | Oprettet:

Medlemmer af dormck.dk? {{forumTopicSubject}}

Jeg regner stærkt med, at få indkøbt et enduro-svin i løbet af efterår/sommer, og jeg vil selvfølgelig gerne have nogle ligesindede at køre med. I den forbindelse, er jeg faldet over dormck.dk, som ser ud til at være en hyggelig forening med mange forskellige typer medlemmer og maskiner.

Men er der nogle herinde der er medlem, og deltager i div. arrangementer? Og kan fortælle hvordan det er at være med på turene?

Jeg er 24 år, og har kørt en smule cross på hygge-plan, men må betegnes som nybegynder. Nu vil jeg gerne ud og køre lidt i naturen, og gerne ind i et fællesskab med ligesindede.
Ville jeg kunne passe ind i sådan en forsamling?

Vh Christian Larsen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Medlemmer af dormck.dk?
  • #1   26. nov 2013 Jeg er selv i nogenlunde samme situation som dig. Bare lidt længere fremme.

    Jeg har i første omgang valgt at melde mig ind i www.tenere.dk og har nået 2 super fede arrangementer derigennem indtil nu.

    Om dormck er bedre eller ringere ved jeg intet om.

    Mvh thomas


  • #3   26. nov 2013 Hej Christian.
    Jeg er dormck.medlem.
    Jeg han se du er fra Nordjylland...så er det mest oplagt at vælge dormck, da de fleste arr. i dormck regi er i Jylland.
    Her har vi også aork (Aalborg offroad klub)
    Aork har eget endurospor på den gamle knallertbane i Svenstrup hvor vi træner næsten hver lørdag i vinterhalvåret og hver tirsdag i sommerhalvåret. Vi deler en del arr. med dormck, og afholder feks rally og fællesture...
    Jeg tror efterhånden tenereklubben mest er for de større maskiner selv om der også er en del lettere cykler.
    Dormck er mere hygge end decideret enduro. Men til vores rally´s er der altid konkurrence om placeringerne...men altid med et smil på læben...det er skide sjovt...
    Så det er bare at få dig meldt ind...det koster 400 om året...(dormck) og der er virkelig mulighed for at få noget for pengene.
    Du kan også melde dig ind i aork ved at møde op til en træning i Svenstrup.
    Det koster den nette sum af 50,- om året incl.første træning...her efter giver man 25,- pr. træning og der kan købes øl og vand. Og husk pølser for vi plejer at slutte af med en gang øl og pøller på grillen.
    Andre er selvfølgelig også velkomne...blot der er knopper og plade på cyklen...
    Der er ingen kørsel i Svenstrup uden nr. plade. Det er et forsikringsspørgsmål og et krav fra kommunen...


  • #4   26. nov 2013 Lyder fedt - Inden man melder sig ind kunne det være fint at komme med på et par ture - har i en gruppe herinde så man kan følge med i hvor og hvornår man kan køre med?

  • #5   26. nov 2013 Søren P ;
    Desværre er Dorte ikke herinde mere .Hun blev "træt" af nogle typer herinde. Ærgeligt for hun er hardcoce offroader ,og hjælper gerne uerfarne med hjælp af en hver slags. Her du nogensinde været til nogle af hendes arrangementer ?. Hun har jo lagt jord til nogle af Peter Weiss offroad kurser.
    Jeg bor lige ved siden af hende og Johnny ,så ser dem regelmæssigt,da de jo lige som jeg er helårskørere.
    KIM


  • #6   26. nov 2013 Dormck har en åben gruppe på FB. Og egen hjemmeside : dormck.dk
    Prøveture ved jeg ikke lige...div arrangementer er for medlemmer.
    Men du kan jo komme ud til aork-træning...det er jo til at komme over...som vi siger...


  • #8   26. nov 2013 Såbliver jeg alligevel lidt i tvivl hvor jeg hører til.
    De 2 arrangementer jeg har været til i tenere regi har været mere leg end tur, og det er nok også det jeg både helst vil, men også det min cykel er mest til.

    Fri leg i grusgrav, øvelses terræn eller bare markrace.

    Er dormck så bedre ?


  • #9   26. nov 2013 Overhovedet ikke Jens...vi kan feks. sagtens drikke øl sammen på Skagentræf... smiley
    Som aork/dormck også laver fællestur til...!
    Der er en del i dormck der kører enduro...men det er ikke en enduroklub...det er en offroadklub og folk kører på alt med to hjul og knopper... Formanden kører feks rally på en xtz...


  • #10   26. nov 2013 Custom: Man kan sagtens være medlem af begge klubber...det har jeg selv været...
    En del arr. er faktisk både for dormck og teneremedlemmer.



  • #11   26. nov 2013 Christian: Hvilken ged vil du have ? Jeg har en kammerat der vil af med hans KTM exc 450 fra 03 med plade på.

  • #12   26. nov 2013 Det med, at dormck er hyggeture, med et konkurrence-element, passer mig helt perfekt, eftersom jeg er nybegynder, og ikke har nogen ambitioner om at deltage i Erzberg Rodeo næste år...!

    Men skal kværnen være med "verdens dyreste stykke blik" (nummerplade), til alle dormck's arrangementer?

    Det lyder som om, at jeg også skal melde mig ind aork! Jeg bor i Nørresundby, så det er jo nærmest i baghaven det foregår.

    @ Peter T

    Jeg kigger faktisk på præcis KTM 450 EXC og 525/530 EXC! Meeeen, jeg tror ikke finanserne er til indkøb før til foråret. Jeg har lige været 3 uger i USA, så der blev tømt ud i, det i forvejen sparsomme SU-budget...


  • #13   26. nov 2013 Christian:
    Ved langt de fleste dormck arr. rally, fællesture osv. kan det ikke undgås at køre nogle stræk på offentlig vej og ihvert fald mellem prøverne til rally...så du skal have en med plade på hvis du vil være med til det hele.
    Og som jeg også skrev er der ingen kørsel på banen i Svenstrup uden plade...
    Og der skal du da helt klart være med når du bor så tæt på.
    Min makker har vist ikke særligt travlt med at komme af med den så det kan være i kan få det til at passe... smiley Du kan lige sende en PB hvis du er interesseret i geden...


Kommentér på:
Medlemmer af dormck.dk?

Annonce