{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
18.156 visninger | Oprettet:

Fede MC ruter. Jylland + Fyn {{forumTopicSubject}}

Vi er 3 drenge der har planer om at tage en 2-4 dags destinationsløs mc tur engang i fremtiden i Danmark. Vi har kun følgende krav vi vil overholde:
-Vi vil kun køre i Jylland og på Fyn
-Minimalt motorvej
-Og så vil vi gerne prøve at køre på nogle af de fedeste veje til mc kørsel.

Er der nogle ideer til sjove veje i Jylland og på Fyn?
Vi starter i Kolding og kører først op til Munkebjerg ved Vejle.

Og er der evt nogle gode gratis overnatningssteder som fx "de små fisk" der ligger ved silkeborg?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fede MC ruter. Jylland + Fyn
  • #1   13. mar 2014 Hvis i er i Silkeborg-området, kan jeg anbefale at køre ad småvejene til Knudsø i nærheden af Ry. De små veje oppe i bakkerne er vildt lækre. Bl.a. Oksevejen og dem der omkring kan anbefales!

  • #3   13. mar 2014 Det område gik jeg lige ind og fandt på google maps, tak for inspiration til næste længere køretur Frederik! smiley Det er jo ren idyl!

  • #4   13. mar 2014 På Fyn er stirt set alle veje fede, bortset fra E20. Tag en tur fra Nørre Åby til Assens, videre til Fåborg og Svendborg. Derfra til kværndrup-Hårby-Vissenbjerg. I vil elske den tur smiley

  • #5   13. mar 2014 Som tidligere nævnt så er der flot og gode veje ved Silkeborg og Ry området, langs søerne og himmelbjerget.
    Ellers er der dejligt kuperet og med gode sving hen over fyn ved Ejby, Vissenbjerg og Morud, evt. med en tur forbi Langesø Skoven og Godset.
    Og til sidst, så er der et utal af flotte ruter på det meste af sydfyn,helt fra Lundeborg til Svendborg med Thurø, Tåsinge og videre mod Fåborg.

    Og husk hvis i kommer forbi Odense på en torsdag aften, så er der træf ved skovsøen i Fruens Bøge mellem kl. 18-21 hvor der plejer at være 100+ MC'er alt efter vejret.

    God fornøjelse med planlægning af turen smiley



  • #6   13. mar 2014 Omkring Madum sø i Rebild kommune, tæt på Aalborg er der nogle fede veje. Generelt fra Madum sø til aalborg findes der et par gode ruter. Ellers er der gode små veje oppe ved frederikshavn.

  • #7   13. mar 2014 Man kan have en meget billig tur hvis man vil overnatte i telt eller i shelter, søg lidt på google efter shelter pladser. De fleste er venligt stemte for mc'er hvis man ringer og snakker med dem, også selvom deres info side på nettet siger "ingen motorkøretøjer". Kig efter dem der er handicap egenede, da de plejer at have gode tilkørselsveje så man kan have mc'en med.

    Denne shelterplads ved Ry har jeg tidligere brugt på en mc tur, mener det var 30 kr pr. næse, men er er fine forhold til overnatning og madlavning. med rent vand og gratis brænde.

    Shelter Randersvej 98
    V/ Niels Søndergaard Nielsen
    Randersvej 121
    8680 Ry
    Tlf.: 97 14 17 61 og 40 82 17 38.


  • #8   13. mar 2014 Tusinde tak for alle de fornemme ideer. Vi sidder på google maps og kigger ruterne igennem nu.
    Det kilder jo helt i fingrene for at komme afsted smiley


  • #9   13. mar 2014 Hehe ja samme her Sune! Jeg sidder pt hjemme med en hidsig forkølelse, det piner mig at kigge ud på det fantastiske solskin!

  • #10   13. mar 2014 Der er et hav af lækre småveje på Langeland!

  • #11   13. mar 2014 Hvis du nogen steder kan finde den rute man kører da hjejlekiosken åbnes/lukkes, så har du rigtig fine veje og natur at køre på og i

  • #12   13. mar 2014 Kan man joine jer på den tur? Fedt hvis det i såfald blev en weekend. smiley

  • #13   13. mar 2014 En tur syd om Mols Bjerge på Djursland kan også anbefales - evt. fulgt op med en tur "ad bagvejen" fra Ebeltoft til Grenaa eller omvendt - ude ved kysten, forbi Jernhatten.

    For sidstnævnte søg på "Jernhatten", Dråby, Hyllested Skovgårde, Rugaard og Aalsrode, som er navnene på landsbyer langs ruten.


  • #14   13. mar 2014 @ Milling

    Enig med gode ture på Langeland, men det er jo ikke Fyn smiley eller Jylland for den sags skyld smiley


  • #15   13. mar 2014 Uanset hvor i kører i Danmark....Hæng på de blå cykel ruter. Så får i alle de små veje og sving i kan ønske jer. (+ et par markveje) God tur.
    Hvor langt / længe har i tænkt jer at køre pr. dag Km. eller timer mål ?
    Billig og nem overnatning med morgenmad....de danske vandrehjem sæføli´...


  • #17   13. mar 2014 På Fyn plejer jeg, at rase til Mesinge og så ud til Gabet, på søndre skovgyde, der kan man flyve, hvis man køre 120 på de små bakker, og så en tur ud til Fyns hoved. Der har jeg lavet meget, co2 på min z1000, zx10, xjr1300, vfr750 og an400. smiley

  • #18   14. mar 2014 Hærvejen fra Nr. Snede og ned mod Jelling er også en rigtig flot og snoet rute smiley

  • #19   14. mar 2014 Det er sørme dejligt med så mange input og ideer smiley
    Vi regner med at køre mellem 2-6 timer tror jeg og så holde en ordenlig lang frokost hver dag.

    Men vi har da i hvert fald noget at vælge imellem nu. Mange tak igen smiley


Kommentér på:
Fede MC ruter. Jylland + Fyn

Annonce