{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.489 visninger | Oprettet:

Galleriet`s banedag 2007 {{forumTopicSubject}}

Hej alle .
Jeg er så småt i gang med forberedelserne til endnu en banedag eller to er det nærmere .
Banen er som sidste år sturup i sverige .en lille halv times kørsel fra broen .
Jeg vil så lige starte med at spørge jer der var med i 2006 om der er noget i syntes skulle være bedre eller anderledes .det er altid rart at få lidt feedback så man kan prøve at tilfredsstille så mange som muligt.
Dernæst vil jeg høre dem der har interesse i at komme med om det er en god ide at satse på evt et weekend arrangement hvis dette er muligt.altså 2 sammenhængene dage
Eller om vi bare skal holde os til en dag af gangen J .
Lad høre fra jer .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Galleriet`s banedag 2007
  • #1   8. dec 2006 jeg er mest til 1 dag.


  • #2   8. dec 2006 Jeg stemmer for 2 dage smiley

  • #3   8. dec 2006 Det var sq en kanon dag må jeg nok indrømme smiley jeg er sq klar på 2 dage!

    René


  • #4   8. dec 2006 Der er vist også ture der er ved at blive arrangeret i Poznan. 1400kr for 3 dage.
    Sq lækkert med nogle initiativer


  • #5   8. dec 2006 flere flag folk...... ; )

    helt sikkert 2 dage....

    mic


  • #6   8. dec 2006 bare langt at tranportere sin racer til polen . men god god pris hvis de kun tager 1400 for 3 dage ,det må jeg sige .
    prisen for 1 dag af 7 timer på sturup med 60 deltagere er 800 kr pr mand .


  • #7   8. dec 2006 Carsten O

    Det gør Dinven.dk

    mener jeg siden hedder....

    mic


  • #8   8. dec 2006 Hej Chris,

    Jeg synes, 2 dage vil være at foretrække. Specielt hvis man som jeg kommer helt ovre fra det mørke Jylland! :o)

    Af forbedringer vil jeg nævne, at der uden tvivl bør være flere "officials", som er med til at lave maskintjeck m.v. I gjorde et kanon stykke arbejde sidste år, men flere frivillige vil også være med til at lette jeres arbejdsbyrde betydeligt, og ventetiden ville blive mindre.

    Desuden synes jeg, I bliver nødt til at være mere konsekvense mht. beklædningskrav. Selvom det var tydeligt angivet - og flere gange nævnt på sælve dagen - at man skulle have rygskjold på, blev det ikke kontrolleret. Det er naturligvis folks egen risiko, men er man ikke konsekvent, rykkes grænserne hele tiden.


    Fed bane, fedt vejr - sign me up for next year!!!


  • #9   8. dec 2006 prøv også at se www.gotlandring.com

    en næsten ny bane.....

    mic


  • #10   8. dec 2006 DinVenMC arrangerer til Poznan, men det billigste er altså 348 EURO, som du lige skal gange med 7,5. Det bliver i min verden til over kr. 2.600 (for 3 dage)

  • #11   8. dec 2006 Hvis jeg har muligheden .. er jeg da klat til 2 dage.. tror hurtigt man kan blive bidt af det smiley
    Men har et spørgsmål .. når nu man er på banen og har betalt, kører man så til man ikke gider mere, eller betaler man for omgange.. eller hvordan foregår det egentligt?


  • #12   8. dec 2006 Michael.......

    man kører i grupper ca et kvarter af gangen til tiden er slut....

    mic


  • #13   8. dec 2006 der er 3 grupper...

    så man kører 15 min og venter 30 min...

    men de 30 min har man også brug for.. ; )

    mic


  • #14   8. dec 2006 Okey . det <b>MÅ</b> man bare prøve!.. smiley

  • #15   8. dec 2006 ja som zxmic skriver så ER der klasseopdeling .der vil også være instruktørere og abbulance på stedet hvis uheldet skulle være ude .


  • #16   8. dec 2006 søren s . lige netop de par ting du skriver om ER taget i betragtning til 2007 . for ja ,det haltede desværre da tiden blev knap .det sker IKKE igen .

  • #17   8. dec 2006 Count me in smiley

    og hvis der laves et 2 dages arrangement er jeg klart med på begge dage !


  • #18   8. dec 2006 Jeg er også klar,og gerne 2 dage.
    Bare sig hvor man melder sig til ;-))


  • #19   8. dec 2006 jeg vil gerne lige sige at denne tråd IKKE er en tilmeldingstråd . men tak for jeres tilbagemeldinger alle sammen .

  • #20   8. dec 2006 dato/er vil komme i forum når alt er på plads og ligeledes vil der være udførlig beskrivelse af dagen/dagene samt priser og alt hvad der nu er .
    jeg er som sagt så småt igang men vil først efter nytår være i stand til at oprette en tilmelingsliste .


  • #21   8. dec 2006 Jeg er bestemt også interreseret, men hvilke krav stiller det til mc ??. kan mine laserpotter gå an ?? osv. det ville da være surt at køre landet igennem uden at kunne få lov til at komme på banen "har iøvrigt aldrig været på bane før"

  • #22   8. dec 2006 Hvad bliver prisen for to dage, hvis du ved noget om det, Chris?

    Ville rigtig gerne med - især når jeg får ny racer! smiley Så må vi se, om økonomien kan klare det til den tid.. smiley


  • #23   8. dec 2006 jep. åbne potter kan du sagtens køre med . dete r jo ikke i dk :-)) heldigvis .
    du må også gerne tage din potte helt af hvis du vil .
    og selv om du aldrig har kørt på bane før så er der stadig plads til dig . den grønne klasse vil så nok være smart at vælge med mindre du selv mener at du kan svinge . det kan vi nu nok se på dine dæk når du ankommer til stedet :-)) .


  • #24   8. dec 2006 1 dag 800 .2 dage sikkert 1600 .jeg vil selvfølgelig prøve at få rabat men jeg ved ikke endnu om jeg KAN få dem sammenhængene. jeg ville først lige høre her om det overhovedet var noget jeg skulle undersøge ,og det ser det jo ud til .

  • #25   8. dec 2006 hvis vi skal have 2 dage sammenhængene kan jeg ret sikkert med det samme sige at der vil blive tale om fredag og lørdag .hver søndag har klubben jeg er medlem i jo banen . just so you know

  • #26   8. dec 2006 Carsten O. Det er prisen hvis du bestiller på poznans egen hjemmeside. Arrangementet er så meget bedre end med "din ven bike"!

  • #27   8. dec 2006 Lyder som en fed ide..

    kan man leje mc'er til at race på ?

    hvordan klarer i andre jer lige med forsikringen hvis i står på røven på en bane med jeres gademaskine ?

    -Jesper


  • #28   8. dec 2006 Jesper


    i grøn klasse er der instruktør, der holder tempoet "nede"

    så hvis du siger til din forsikring at du skal køre i grøn klasse med instruktør, så dækker de fleste selskaber....

    mic


  • #29   8. dec 2006 Bestemmer man selv hvornår man vil rykke klasse?!

  • #30   8. dec 2006 Ville rigtig gerne med hvis prisen er rigtig og jeg har nogle ledige dage. Lyder helt klart fedt.

  • #31   8. dec 2006 Michael

    ja, man bestemmer næsten selv

    man tager lige fat i en instruktør, så kører han nogle omgange med dig, så bestemmer han om du har fart nok til at rykke op.....

    mic


  • #32   8. dec 2006 Jeg er frisk på en tur hvad enten det bliver 1 eller 2 dage.
    Skal dog lige ha' den clearet med forsikringen.

    -Jesper


  • #33   8. dec 2006 hey cris... jeg stemmer for 2 dage
    mvh bo


  • #34   8. dec 2006 Er også klar på 2 dage da man jo nok lærer mere på et sammenhængende kursus end man gør ved et par banedage spredt over sæsongen

    Feedback: Jeg mener at der skal gøres en hel del mere ud af instruktionen på grøn klasse (Måske ala Mestersvinger.dk) Så man virkeligt lære noget af de folk der ved noget om det og lærer det rigtigt fra starten...
    Ikke mindst for at undgå en del af de uheld der skete sidste år.

    Søren


  • #35   8. dec 2006 Af ren og skær interesse.. Hvor mange (hvis det skete) røg ned sidste år gang der var banedag?

  • #36   9. dec 2006 Jeg vil også med! om jeg så må invistere i en baneracer for at være med de evt. to dage smiley

  • #37   9. dec 2006 Simon: regn med ca 10 procent hehe der var vist 7 ud af 60 sidste år...

  • #38   9. dec 2006 er med på 2 dage

  • #39   9. dec 2006 Hey..

    Er fuldstændig ligeglad med hvor mange dage, skal helt sikkert med..

    Mvh. Slot


  • #40   9. dec 2006 søren odense.

    mht dit feedback . det bliver taget til efterretning men jeg er ikke sikker på det er så nemt at efterkomme . med 60 deltagere hvoraf de 3 er instruktørere bliver det svært at koncentrere sig om en enkeltperson i ret lang tid .alle vil jo gerne ha` en omgang med dem .en ide` kunne måske være at finde et par instruktørere mere men det vil bare gøre at vi så ER nødt til at lave to grønne klasser da vi max må være 20 på banen af gangen .
    den er lidt svær men jeg skal se om jeg kan finde en løsning .
    banedagen må heller ikke betragtes som et kørekursus, det er det IKKE .det er en dag hvor man har MULIGHED for at få feedback på sin kørsel og mulighed for at stille spørgsmål og så ellers give den det gas man selv mener man er gearet til .


  • #41   9. dec 2006 mht de uheld de skete sidste år så er der forhåbentlig ingen der påligger instruktørene skylden for det !!!. det er ikke dem der køre din mc jo.
    INGEN er tvunget til at køre hurtigere end de selv magter og hvis man ikke gør det så styrter man heller ikke medmindre der sker en teknisk fejl eller en anden gør noget så man køre af .
    jeg har kørt der i et år nu faktisk hver søndag og er kun styrtet en gang og det var min egen fejl da jeg "skønnede" at mit fordæk nok godt kunne klare EN dag mere . det var en fejl som jeg måtte bøde for .


  • #42   9. dec 2006 C: OK ved godt det ikke er et kørekursus, men en banedag. Bare lidt mere instruktioner, da der er nok er en del der ikke har væer på bane før eller som mig ikke er så hårde til det... smiley

  • #43   9. dec 2006 søren . ja jeg tror nu godt jeg ved hvor du vil hen .og det vil som sagt blive taget til efterretning helt klart .
    og som carsten skriver nu så var det måske en ide at lave en liste hvor man påføre sit nr så instruktøren kan kontakte pågældende og høre hvad "ønsket" er .
    men omgange med instruktør på banen vil være svært at få MEGET af da vi jo er en del deltagere .


  • #44   9. dec 2006 og så vil jeg da gerne sige at JEG syntes da du var hård til det søren . du styrtede og kørte resten af dagen alligevel . at der er nogle der køre hurtigere end andre er for mig ligegyldigt så længe der køres RIGTIGT.

  • #45   9. dec 2006 C: Sorry Hvis jeg kom til at lægge skylden over på jer. Er stadig sur på mig selv hver gang jeg kigger på dyret...
    For mit eget vedkommende var det i hvert fald 100% min egen dumhed og overmod der var skyld i mit lille styrt.
    Men ellers mener jeg I lavede et rigtigt godt arrangement sidste år og jeg er klar på at tage af sted igen.

    Søren


  • #46   9. dec 2006 & er super glad for at I valgte at ha ambulance på banen, det var en god invistering.

  • #47   9. dec 2006 søren. jeg mener ikke du ligger skylden over på os .
    jeg er glad for at vi får skrevet lidt frem og tilbage om dagen og de styrt da vi jo selvfølgelig heller ikke ønsker at se folk der ligger ned .
    jeg påpeger bare at ingen kan udover en selv påligges skylden for et styrt hvis alle ellers køre efter evne .
    og ja ambulance på stedet var en god ting og det vil også være aktuelt i 2007 . just in case


  • #48   9. dec 2006 rigtig god ide der carsten .det var nok værd at gå videre med .
    lækkert som vi kan forbedre os selv på denne måde :-).
    alle skulle jo gerne køre derfra med KUN fede minder .


  • #49   9. dec 2006 Lyder som en god ide med noget teori carsten!
    Kunne vildt godt tænke mig at komme en tur på bane, der er altså bare langt til sverige herfra:( Tror også jeg ville være alt for bange for at smide banditten, ville jo være kæmpe surt... Går ind for banecykler til alle:D
    Men vil kraftigt overveje at tage med, det er et SUPER INITIATIV!


  • #50   9. dec 2006 hvis dagene ellers passer stiller jeg gerne op begge dage :O)

    overvej om det ikke skal deles op i f.eks 2 halve dage sådan at grøn klasse køre om formiddagen og rød om eftermiddagen - så kan nogle flere af de rutineret køre med i grøn og hjælpe de nye

    det er efter min mening vigtigt at få "pakket" de helt nye godt ind på den første banedag - så er vi også fri for at de ligge og køre hinannden af eller hvad de finder på :o\

    jeg tror ikke på at der er nogle forsikringsselvskaber der vil godkende sådan en banedag som kørekursus - det kræver normalt en godkendt instruktør m.m.

    er der ikke kommet nye støjkrav på sturup ? - noget med at man ikke kan køre med forrør alene men der skal være lidt dæmpning - 95 DB ?

    glæder mig til at høre mere


  • #51   9. dec 2006 peter herlev z.
    som start vil jeg lige høre dig hvor du har kørt før .
    nu ved jeg ikke om du har kørt på sturup ? .men ihvertfald så er der ingen der holder til at køre der en formiddag eller en eftermiddag . det er alt for hårdt .
    det bliver delt op i 3 klasser grøn gul rød . og på den måde får man en halv times hvil mellem hvert pas .
    den grønne klasse er netop for dem der er helt nye og som er usikre på deres kunnen. de fleste rykker op i gul midt på dagen og køre der resten af dagen og sidste år lavede vi faktisk to gule klasser for at få plads til deltagerne på banen.
    mht støjkrav så har jeg da ikke hørt noget om at der skulle ha` fundet ændringer sted . hvor har du hørt det fra ???.


  • #52   9. dec 2006 (-:

    uddyber lige:
    formiddag/eftermiddag skal stadigvæk være med 3 hold - men sådan at de bliver små f.eks 8 stk + indstruktør - så kan der, hvis det planlægges køre 2 grønne hold af gangen.
    det gik mest på at dem som vil kunne virke som instruktører også gerne vil køre selv i rød f.eks

    ang støj: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=140286

    og jov - jeg har været på bane før, 6 x knutten (blå) og en enkelt legedag på sturup



  • #53   9. dec 2006 peter herlev z .
    jeg må indrømme at jeg stadig ikke helt ser fidusen med dit forslag .instruktørene får stadig deres pas med i rød selv om de køre i de grønne og gule pas . de deler sig bare lidt op så også DE får pauser mellem de pas der køres .
    ang støj så har jeg lige læst tråden og jeg kan da godt se at de har gang i noget der smiley . men 95db som forbipasserende hmm den kan jo tolkes som man vil .
    og som de skriver i tråden hvad med den crossbane der ligger ved siden af .
    jeg tror ikke vi skal bekymre os så meget om db lad mig sige det sådan smiley .
    jeg skrev nu heller ikke at du IKKE havde kørt på bane før ,jeg spurgte bare om HVOR .
    det var mere hvis du ville køre en hel eftermiddag på sturup i en kører .så var jeg nemlig ret sikker på du ikke havde kørt der før smiley .


  • #54   9. dec 2006 (-:
    sådan som jeg læser tråden indtil vidre så er der mange som gerne vil have indstruktion og feedback - det er nemmere at nå hvis indstruktøren ikke skal ud og køre lige efter

    har du ikke prøvet regnvejrspas på knutten ? - 45 min det er noget som giver noget :O)


  • #55   9. dec 2006 jeg kan ikke helt finde "mange" der ønsker det . faktisk syntes jeg kun jeg kan læse mig til søren`s indlæg der drejer sig om dette .
    men vi kan lade det komme med i betragtning selvfølgelig .

    og jo ,jeg har desværre også haft en regnvejrsdag på knutten .nej det er løgn det var ikke regn ,det var et vandfald de havde placeret over banen den dag smiley .


  • #56   9. dec 2006 carsten . sidste gang stod i en hård omgang det er der ingen tvivl om .
    mig og thomas kunne måske i år bistå som instruktørere i den første halvdel af dagen og så kunne i evt tage over hvis i da er int. i at "lege med" igen .
    så ville vi måske endda slå 2 fluer med et smæk .her tænker jeg på at sidst var der jo en del der mente at i kørte lidt for stærkt i starten .det kunne måske tage toppen af spændingerne hvis i fik lov at give gas i den røde klasse først smiley .
    plus det ville nok hjælpe lidt på at i ikke fik opbrugt alle jeres kræfter hvis i skal køre hele dagen som instruktørere .
    det California Superbike School program. hvor finder jeg det ???.


  • #57   9. dec 2006 Hvad gør I, hvis det bliver lortevejr på selve dagen/dagene? Jeg mener.. Personligt hat jeg aldrig selv kørt på bane før, og vil måske være mere usikker, hvis jeg skulle ud på en våd bane?

    Og så skal jeg lige høre.. Vil du/I anbefale, at man tager et svingkursus inden man tager med på banedagen?


  • #58   9. dec 2006 simon. HVIS det bliver lortevejr så køre vi lidt langsommere smiley .
    og selvfølgelig vil man være lidt mere usikker hvis det pisser ned . det er jeg sku også selv .hader regn smiley .

    om jeg vil anbefale et svingkursus inden !! næææ ikke som sådan nej . det skader ikke selvfølgelig .

    men hvad nu hvis det regner på det svingkursus smiley kan du se hvad jeg mener :-)) .

    simon du skal ikke tænke på om du er bedre eller dårligere end de andre .i feks den grønne klasse lover jeg dig at du kan følge med .


  • #59   9. dec 2006 Okay! Ikke fordi jeg tvivler på, at den motorcykel jeg har til den tid, ikke kan følge med, men udelukkende mine egne køreevner.. smiley

    Ville bare græde snot, hvis jeg smed en cykel til 90k eller lign. Det er ik noget økonomien kan klare!! :S


  • #60   9. dec 2006 carsten . jo absolut har det interesse at du/i ser om i kan strikke noget matriale sammen .

    og det villeda være alt for lækkert hvis i kunne få en med der kunne forklare/hjælpe med affjedring .

    vi er jo også blevet en erfaring rigere siden sidst og vi ved lidt bedre hvad vi kommer til at koncentrere os om så jeg er fortrøstningsfuld og er sikker på at det bliver ENDNU bedre end sidst .



    simon . jeg forstår så udemærket hvad du skriver der men lad være at tænke i de baner der . du styrter ikke hvis du ellers lader være at køre over evne .
    det er mere tænkeligt at man styrter på offentlig vej end på bane ihvertfald hvis man køre friskt til .
    vi har her ikke mulighed for en modkørende bil eller overraskelsen at et sving er fuld af grus eller sten .her der har du lov at fylde hele banen og gør du det i et tempo du magter så er der ikke den vilde risiko for styrt .


  • #61   9. dec 2006 Rigtig nok.. Synes bare det virkede lidt voldsomt med de 7 ud af 60 sidste år!

  • #62   9. dec 2006 tja det gør det nok det kan du ha` ret i .
    nu kender jeg ikke årsagen til de styrt men mit bud er altså at man har undervurderet situationen og overvuderet sig selv .
    du skal måske fokusere mere på de 53 personer der kørte hjem med posen fuld af gode oplevelser .
    og ja ud af de 7 styrt var der kun 2 der fik ødelagt for over 2000 kr .


  • #63   9. dec 2006 Simon N [Randers]: Gør som jeg (og som mange andre, også har fået øjnene op for): Køb en baneracer! Jeg var på bane én gang på min gadecykel (ikke den nuværende), og købte derefter en baneracer. Det gjorde jeg fordi, jeg vidste, at jeg ville afsted mange gange igen, og at jeg ikke ville få fuldt udbytte af det, hvis jeg kørte på min hårdt afgiftsplagede gadecykel - jeg var nemlig, som dig, nervøs for at smide banecykelen. Køb en baneracer - det kan gøres for billige penge - prøv at se her: http://www.dba.dk//asp/soegning/soegning.asp?taxShowAllInOneCategory=0&taxShowAllCategories=0&Niveau=&OldNiveau=&SektionId=8&KategoriId=24&rubrikId=55110&Annoncetype=2&Sortering=2&Sortsearch=2&Sorteringtype=1&kortsogX=0&kortsogY=0&kortsogRad=0&kortsogNavn=0&radX=0&radY=0&FavoritNavn=&SoegningId=0&FirstSearch=&HashId=&partner=&PartnerMyRefererId=&BilledVisning=0&navValsFound=&CurPage=1&navSearchWords=&Fritekst=roadracer&searchRange=rub&searchScope=rub&RegionId=0&PrisFra=0&PrisTil=25000&AntalDage=0&Forhandler=0&x=0&y=0


  • #64   9. dec 2006 RETTELSE: Det var naturligvis GADEcykelen, jeg var nervøs for at smide :o)


  • #65   9. dec 2006 Simon N [Randers]=> I modsætning til Chris, ville jeg faktisk anbefale dig at tage et Svingteknik-kursus. Hold øje med www.svingteknik.dk, og kig engang efter nytår efter datoer i 2007. Det er et kursus, hvor du får rigelig med instruktion og feedback, og lærer at placere dig helt rigtigt på en bane. Når du kører derfra igen, er du 100% mere fortrolig med din bike, end før. Men pas på - det er yderst vanedannende :o)

    Kurset kan måske virke noget dyrt. Men tro mig - det er alle pengene værd.

    Når du har været på Svingteknik, kan du så vurdere, om du vil med til Sturup-banen, som er noget mere racerpræget.


  • #66   9. dec 2006 Synes klart at 2 dage ville være fedest

  • #67   10. dec 2006 bare lige for at der ingen misforståelser skal være så har jeg IKKE sagt til simon at han IKKE skal tage et svingkursus .
    som jeg skriver så skader det ikke .men jeg vil heller ikke anbefale det .det jeg mener med det er at han behøver ikke at tage svingteknik for at følge med på sturup.
    flere af dem der var med sidst havde aldrig set en bane før og de klarede det fino .
    men som sagt så SKADER det ikke .
    jeg har kun hørt godt om svingteknik.dk men har aldrig selv været afsted .



  • #68   10. dec 2006 Chris => Det var mig, der formulerede mig forkert. Sorry. Jeg læste det heller ikke, som om du frarådede et svingkursus i første omgang - slet ikke.

    Bottomline er, at tager Simon et SvingTeknik-kurus ved Anders Heine, på f.eks. Ring Djursland, så er der chanche for, at hans forsikring vil dække et eventuelt uheld. Dette er en ekstra "sikkerhed" ved første banedag, og man kan opbygge lidt erfaring, samtidig med at man har forsikringen som back-up.

    => Simon: Skulle du vælge et Svingteknik kursus, så start med at få en skriftlig bekræftelse fra dit forsikringsselskab om, at de vil dække kaskoskader i tilfælde af uheld på kurset.

    Ellers er der vist bare at glæde sig til sommer, så vi kan gi' den gas' på Sturup! Det var et kanon arrangement sidste år, og jeg glæder mig vildt til det næste...

    Vi ses i Sverige
    /Søren


  • #69   10. dec 2006 ok .jeg læste bare de senere komments som at jeg havde udtrykt mig dårligt og det blev opfattet som at jeg nærmest frarådede det . men fint fint så længe det bare er MIG der misforstår smiley .



  • #70   10. dec 2006 Hvilken forskel er der på Mestersvinger Kurset og Svingteknik sådan rent køreteknisk?

    Det eneste jeg har imod de kurser er, at man skal køre med std potte.. Ved dog ikke, om de godtager db-killer på Mestersvinger?

    Og jeg kan sagtens se, at det er billigt at anskaffe sig en baneracer, men ved jeg ikke får råd til mange banedage, og så synes jeg næsten det er spild.. Kurserne og banedagene på min gade-MC vil jeg primært godt med til, så jeg bliver mere fortrolig med min egen maskine, og måske bliver god nok til at køre den lidt tættere på grænsen - uden at være overmodig selvfølgelig!
    Og så er det jo også svært at sige nej til nogle fede dage sammen med ligesindede! smiley


  • #71   10. dec 2006 simon . en ide var måske at du til den maskine du anskaffer dig ,købte et race-kåbesæt og smed på til dage som ovenstående. hvis du så samtidig montere crash-pads og lign så skal du virkelig være uheldig hvis der sker noget der kommer til at koste dig dyrt .
    jeg vil skyde på du kan "pakke" din nye ind for sammenlagt 3000 kr, og så skal du selvfølgelig lige ha` det malet også . men det er jo lidt nemmere at se igennem fingre med ridser og skrammer på et glasfiber kåbesæt tænker jeg .
    jeg kender ikke selv de kurser du omtaler så jeg håber de andre kan svare dig der .




  • #72   10. dec 2006 til info for alle kan jeg lige fortælle at det støjkrav med max 95 db på sturup ser ud til at det er noget man kan betale sig fra .jeg undersøger selvfølgelig sagen til bunds og vender tilbage .

  • #73   10. dec 2006 Havde også tænkt på det med kåben! Og må sige, at har jeg en kåbe til banedage, gør det nu ik så meget, hvordan den ser ud.. Så længe den hænger nogelunde sammen, og jeg stadig har mere gaffa, går det jo nok! smiley

  • #74   10. dec 2006 helt rigtigt smiley . hvad bliver det for en du skal ha` .


  • #75   10. dec 2006 iiii jeg glæder mig må det snart blive bane dag :o)

  • #76   10. dec 2006 ja det måtte gerne være imorgen ik smiley .
    det er uretfærdigt at vi her i dk og sverige ikke har 25-30 grader hele året rundt .


  • #77   10. dec 2006 hehe det ville være en drøm... men så ville der jo ikke være noget der hed MCG :O)

  • #78   10. dec 2006 nej men hvem havde også brug for det hvis vejret så sådan ud :-)) .

  • #79   10. dec 2006 ups . jeg laver lige en ny "vinge"

  • #80   10. dec 2006 Chris: Tror det bliver en gixx 750 fra 97!

  • #81   11. dec 2006 Chris, som jeg hvis har sagt det før, så gjorde amatørerne sidste år virkeligt professionelt!!!! Jeg havde i hvert fald ingen ting at udsætte - overhovedet. Jeg var lidt nervøs inden jeg tog afsted for at der ikke ville være nok hold i tingene - at det hele ville blive for anakistisk. Men det nervøsitet blev gjort fuldstændigt til skamme.

    Mit eneste forbedringsforslag, ville være at man var sat på et hold inden vi tog afsted. Altså at man skrev sig på et Grønt, Gult eller Rødt hold ved "tilmældelsen".

    Med hensyn til at være nervøs for at smide en dyr gadecykel - hvilket jeg naturligvis godt kan forstå, vi er vel alle nervøse lige inden man køre ud - anyhow, så er det et sprøgsmål om at køre 80 - 90% af evnerne. Bremse tidligt og give gas sendt. Det er der mine styrt/mishaps er sket i hvert fald - altså ved at jeg bremsede for sent, og løb tør for vej, og fordi jeg spandt baghjulet da jeg gav for meget gas med fuld nedlægning. Når dagen er slut vil de 80 - 90% alligevel være 140% af hvad man kunne da dagen startede. Giver det mening?? smiley

    Om det bliver en eller 2 sammenhængende dage er for mig ligegyldigt. Jeg kan se fordele/ulemper ved begge dele. Hvis det bliver 2 sammenhængende er det, for mig klart at fortrække hvis det bliver en fredag og lørdag - og ikke lørdag og søndag.

    Jeg er klar - og glæder mig helt vildt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    CB


  • #82   11. dec 2006 Jeg er klar uanset om det bliver en eller to dage...
    bare det passer i kalenderen...


  • #83   11. dec 2006 cb tak for tilbagemelding og jeg er glad for (endnu en gang) at høre fra en tilfreds kører smiley .

    ja vi kunne godt lave det så man tilmeldte sig med klasse med det samme .
    det eneste der taler imod det er bare at vi med ret stor sikkerhed vil stå med et kæmpe grønt hold et lille gult og et mindre rødt .
    de fleste vil gerne lige snuse til det og starter derfor i den langsomme klasse og det er mange gange slet ikke nødvendigt .
    og det er nemmere på stedet at "præge" dem man kan se (på deres dæk) til evt lige at rykke en klasse op.
    der bliver alligevel en del omrokering i løbet af dagen så jeg tror ikke vi kan gøre det så meget anderledes .


  • #84   11. dec 2006 Nææ - det har du nok ret i, C. Det var nu heller ikke fordi det var et egentligt problem sidste år - der gik bare meget tid med det. Men det er jo selvfølgelig bare et spørgsmål om at vi starter lidt tidligere smiley
    Man kunne jo også 'inviterer' 70 personer, lave 4 hold (2 grønne, 1 gul og 1 rød) + 10 instruktøre eller noget i den retning, hvis du mener at der er så mange der der vil på et grønt hold. Det ville også skabe mere rum til omrokeringer i løbet at dagen? Bare en tanke. Banen kan jo saktens 'rumme' 20 cykler.


  • #85   11. dec 2006 ... iøvrigt: Selvtak - det manglede bare!!!!

  • #86   11. dec 2006 tanken om 70 deltager har strejfet mig -
    der er bare det i det at det var sidste år rimelig svært at finde bare de 60 .og ved 70 deltagere så får vi jo alle det mindre køretid også.
    er det okay eller ? .


  • #87   11. dec 2006 ja faktisk .
    men desværre sandt .
    det var faktisk først til sidst hvor der blev lidt rift om pladserne .


  • #88   11. dec 2006 lige en note om kørekurser og støjkrav:

    Overvej grønt hold med Racing4Fun.
    Ingen støjkrav og holdet deles 3 grupper, hhv. langsom, mellem og hurtig.
    I langsom, som jeg selv har prøvet, kan ALLE være med, uanset mc og evner.
    Og forsikringen, ihvertfald hos TopDK og Tryg, dækker.


  • #89   11. dec 2006 jo, jeg har også lige et enkelt forslag:

    et skema med klokkeslæt for hvornår hvert hold kører.

    så er det nemmere at følge med i hvornår det er ens tur, så man ikke skal "genere" pit mandskabet hver gang smiley


  • #90   11. dec 2006 rune . mht støjkrav så erder vist også på knutten nu lavet max 95 db så vidt jeg er imformeret .
    de gange klubben har været der i løbet af 2006 har der ihvertfald været den grænse .

    mht skema for tider/klasser .
    der vil til 2007 blive medbragt et tågehorn som der tudes med 1 gang for grøn 2 gange for gul 3 gange for rød .
    der vil blive tudet ca 5 min før passet begynder .
    at sætte tider på et papir er dømt til at gå galt er jeg sikker på smiley .og så er forvirringen endnu større .



  • #91   11. dec 2006 racing4fun har dog ikke gjort opmærksom på støjkrav på knutstorp de gange jeg var der.

    tågehornet er fint smiley

    Jeg satte også stor pris på at du havde sørget for at man kunne købe drikkevarer.
    jeg havde selv groft undervurderet behovet sidste gang og havde medbragt 2x0,5 liters sodavand.
    jeg burde have haft 3 gange så meget med.


  • #92   11. dec 2006 jer er heller ikke sikker på om det kun gælder søndag eller om det simpelthen er et "klub" krav for os . det finder jeg ud af .

    ja tågehornet bruger vi også selv i klubben og det virker fint .

    vi vidste jo at der ville være flere der ikke fik det fornødne med og derfor valgte vi at lave lidt til jer der havde behovet . det vil også blive sådan i 2007 .


  • #93   11. dec 2006 .

  • #94   11. dec 2006 de to dage Sydskanes Emse havde på knutten VAR underlagt 95 db .det var så sidst på året "vi" var der så måske det spiller ind ?.

    husker i bane temp. 49 grader smiley klart der skal drikkelse til .


  • #95   12. dec 2006 Sidste år delte vi jo os op i 4 hold alligevel. Og hvis der kun må være 20 på banen incl. instruktør så er 60 vel i forvejen for mange?? For mig er det helt OK med den smule mindre køretid. Specielt hvis det bliver 2 sammenhængene dage - jeg har i hvert fald ikke kondition til at køre alle pas 2 dage i træk. For mig er det positive ved 2 sammenhængene dage, at man ikke behøver at være med i alle pas hele tiden - det bliver mere tid til opsætning af MC'en.

    Mht. støjkrav. Jeg kørte med en svensk banedags arrangør - Bike Envents - på et tidspunkt. Arrangøren fortalte at der er støjkrav på alle baner i Sverige (derfor var jeg også forbavset over at der ikke er krav i Sturup - det må være lufthaven der fritager banen for det). Afhængig af beliggenheden har banerne et forskelligt antal dage om året, hvor de har lov til at larme. På Anderstorp f.eks. var det vist kun en 3 - 4 dage om året. Disse dage koster det naturligvis ekstra at leje banen.

    CB


  • #96   12. dec 2006 cb .ja det har du ret i faktisk .
    jeg tager det til efterretning det med de evt 4 grupper fra starten af dagen .evt kunne vi lave et blåt hold .
    det blå hold kunne så ligge mellem gul og rød .
    så var der måske lidt mere spredning .og lidt bedre mulighed for at vælge for alle .

    mht støjkrav så er sturup også nu undelagt støjkrav .man kan så betale sig fra det åbenbart !! .
    det lyder lidt underligt syntes jeg men når jeg ved mere og ved det med sikkerhed så høre i fra mig .


  • #97   12. dec 2006 Det var måske en god ide med et 'Bålt' hold. På den måde er der også mulighed for at instruktøre kunne køre med et 'begynder' hold - holde et fripas og så køre på rødt hold. Flagposter kunne også være nogle af de deltagende, og så alligevel have tid til at nå både ud og hjem, i de mellemliggende pas. Jeg melder mig gerne hvis det kan lade sig gøre.

  • #99   12. dec 2006 cb. ja der er flere gode sider i et extra hold/klasse . det vil jeg arbejde videre med .desværre tror jeg bare ikke at der er "tid" til rokering mellem flagposter . vi burde ha` 10 mand så vi kunne "dele" dagen mellem dem .
    men prøv du lige at skaffe bare 5 der vil smiley . vi var heldige sidste år og de gjorde et kanon arbejde og jeg er dem evigt taknemmelig .men de fleste har sidan da købt racere selv og vil jo så derfor skulle køre i år .
    men jeg er på sagen med at finde folk smiley .

    remi . godt at se du også er med i år .jeg var ikke helt sikker på om det "bed" på dig . men det gjorde det så :-))


  • #100   12. dec 2006 hey C jeg har en ven der er 100% er frisk som flagpost

  • #101   12. dec 2006 uha da . det må jeg sige .hold lige fast i ham .benlås eller lænker :-)) .
    det er alle tiders bo . og som sidste år er transport og mad og drikke gratis for flagposter .


  • #103   13. dec 2006 Nu har jeg fulgt med hele tråden her, og bliver hele tiden mere og mere drevet ved tanken om at tage med (hvis jeg har mulighed for det)! Lyder virkelig fedt, og har også selv tit tænkt på det!

    Jeg har så lige et spørgsmål, som på et eller andet plan vedrører mine egne køreevner..
    Min nuværende bike (gixx 250) kører med 130 bagdæk, og jeg synes jeg har haft lidt problemer med den, når den kommer langt ned.. Det er ligesom, at den gerne begynder at falde, når den kommer et godt stykke ned at ligge i sving.. Jeg har spekuleret lidt på, om det skyldtes bagdækkets facon? Dækket er jo rimelig smalt og hertil synes jeg det yderste stykke er meget stejlt i forhold til køre retningen.. Altså.. Lagde man et bræt på det yderste stykke, og lod det pege hen langs cyklen, ville vinklen mellem cykel og bræt ikke være særlig stor..

    Så mit spørgsmål er, om det skyldes dækket, eller Simon her? smiley


  • #104   13. dec 2006 det skyldes IKKE simon .det er sikkert .

    det lyder som om du har "flade" punkter på dit dæk .
    det kan være det kun er dit fordæk eller dit bagdæk .
    har du fået dem skiftet selv mens du har haft maskinen ?.
    når et dæk får lov til i en lang periode kun at køre ligeud så bliver det "fladt" på midten .det resultere i at når du laver et nedlæg så vil du få fornemmelsen af at cyklen nærmest "vælter" ind i svinget .

    om dækket`s opbygning (pga det er så smalt)alene kan give det samme resultat det er jeg ikke helt sikker på .(her mener jeg hvis dit dæk er nyere) .

    mit bud er at dine dæk er "døde" kan der være noget om snakken evt .


  • #105   13. dec 2006 Simon - jeg vil give Chris ret, og så tilføje, at du skal tjekke om den er monteret med den org dækstørrelse???
    For brede dæk kan give præsis de
    "dårlige køre egenskaber" du beskriver!!!!!!!!!!


  • #106   13. dec 2006 Dækkene er ret nye, da jeg selv skiftede dem lige før jeg satte den ind sidste år..
    Jeg synes dog, at ser jeg på dækket, hvor jeg kan se, hvor langt ned jeg har kørt det til, er det længere, end hvor man kunne forvente et fald pga. det flade stykke på dækket.. Det er nemlig kun helt ude i de sidste 2-3 cm, jeg oplever det beskrevne.. Det er ligesom, at den skrider der?

    Og jeg har lige tjekket manualen for en sikkerhedsskyld, og fandt, at størrelsen er præcis den samme, som dem jeg monterede! smiley


  • #107   13. dec 2006 Jeg er klar, kommer fra Århus.

    Chris er det dig der står for leje af banen, eller hvordan hænger det sammen?


  • #108   13. dec 2006 Simon, du mener at dækkets profil er meget rundt? At skære man dækket igennem (på tværs) ville profilen være en halv cirkel? C fremfor ( ?? Det er det på smalle dæk.

    Når du føler det som om den falder ind i sving, er det så uden gas/træk på baghjulet. Hvis det er tilfældet, så prøv at give mere gas tidligere i svinget - jeg tror at du vil opleve den mere stabil med godt med træk på baghjulet. Det er jo også måden at køre små ccm cykler på.

    Det skal nu ikke forstås sådan at du skal give den off/on gas midt i svinget med fuld nedlægning - men prøv at bremse lidt tidligt, og så rulle gassen langsomt på hele vejen igennem svinget. Og husk at dækkene skal være varme. Iøvrigt på varme dæk - og hvis din cykel er ellers er i orden - vil jeg våge og opstå at du kan køre fodhvilerne i jorden. Jeg vil dog ikke drages til ansvar for denne påstand smiley

    Det er bare et gæt - jeg har aldrig selv haft en GSX 2½.

    CB

    P.S. vendt til forårdet smiley Hold kæft der er længe til.


  • #109   13. dec 2006 lars D.
    ja det er mig der står for leje af banen de eller de pågældene dage .

    simon . det KAN jo også være evt et baghulsleje eller en bagsvinger bøsning den er gal med .


  • #110   13. dec 2006 Jeg er også med!!!

    Helst 2 dage!!


  • #111   18. dec 2006 Hej igen! Var lige et par dage i KBH, så fik ikke lige svaret tilbage.. smiley
    Ja, jeg mener profilet er ligesom en halv cirkel, hvis man kan sige det sådan! smiley Jeg synes selv den får en fin gasmængde, og gør i øvrigt aldrig sådan noget, hvis jeg ikke har kørt dækkende varme inden! Det er bare ligesom, at den skrider, og som sagt meget gerne vil alt for langt ned.. Ser jeg på dækket, lader det også til, at den har svært ved at stå fast langt nede, for man kan tydeligt se skridmærkerne det yderste stykke på dækket..
    Tror da også den kan komme ned til fodhvilerne - og har da også slidt støvlerne godt på siden, men har desværre ikke bukser med knee-sliders, så knæet må vente! smiley


  • #112   18. dec 2006 Ps. Lejerne blev skiftede lige før sidste sæson, og har tit haft hjulet taget af, og der er ik nogen problemer.. Ej heller bagsvingeren! smiley Dog er bagsvingeren rimelig fjeder-agtig af konstruktion, hvis du spørger mig.. Tror måske godt det kan have noget at sige!?

  • #113   19. dec 2006 ... Så har jeg sku' ikke flere forslag. Sælg lortet ;-D

    Pas i øvrigt på med støvlerne. Tænk hvis de 'griber' fat i en ujævnhed på vejen, og brækker foden ind under fodhvileren. AV!!!! Sid hellere med fodballen (lige bag tærerne) på fodhvileren - så slipper ud også for at slide dine støvler smiley

    CB


  • #114   19. dec 2006 2 dage smiley

  • #115   20. dec 2006 jo flere dage på MC, jo bedre.. så...:-) men er der regler for larmi sverige os... kan nemlig ikke bare skifte min udstødning af.. smiley

  • #116   30. dec 2006 Hov det havde jeg sq lige overset!

    helst 2 dage!
    Men enkelt dage ædes oxo råt...

    Mht instruktion....
    Syntes jeg oxo det er på sin plads.... men kan vi på en eller anden måde lave et smart system....

    Jeg kan da godt vise den rigtige vej rundt til nogen i grøn klasse...
    Men syntes da oxo jeg kunne have behov for lige at tage en tur rundt efter Chris, Rune eller Carsten for lige at finde den hurtige vej rundt.

    Havde kørt på bane før, men syntes det ville have været et plus lige at have fået et par intro runder......
    Jeg startede med at køre alene rundt og det var fandem ingen succes, indtil en gut viste mig et kort over banen smiley (med en tus streg med ideal linien og alternative linier)

    Nu mnagler vi bare at kunne køre på fast landet
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=27405



  • #117   30. dec 2006 og Bekir du må bruge en åben potte.... på Sturup.
    Vi måtte ihvertfald sidste år.


  • #118   6. jan 2007 jeg er helt sikkert klar på noget race. jo mere jo bedre.

  • #119   23. jan 2007 banedagen er klar til tilmelding . eller dagene smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=28671


  • #120   25. jan 2007 Skal lige hører sådan noget bane dag, er det ikke noget hvor man kan kører på en som min, eller leje en mc ?
    Eller hvad gør og hvordan gør man, hvis man gerne vil lærer mere end det man nu lærer når man tar kort ?

    Tja måske et dumt spørgsmål, men har lært der er ikke dumme spørgsmål kun dumme svar ;o)


  • #121   27. jan 2007 Banedage er for alle ......
    En LS650 er skam lige så fin til det som en Racertrimmet raket.
    Vigtigst er at den ikke lækker olie og at dækkene er forholdvis friske.
    Men hvis dine fartambitioner er højere end at lulle lidt rundt i grøn klasse er du nok nødt til at låne dig frem til noget med en kende mere frihøjde.
    Sårn en LSer skraber nok udst. trinbrædder/fodhvilere i underlaget ved modrat hastighed rundt i svingene.

    Men mon ikke du kan leje en cykel for en bunke af dine gummiplastiklatxfiduser i muntre farver?

    Det er en super ide med kørekurser/banedage osv i alle afskygninger.
    Men om lige denne banedag er det optimale, den er måske lidt ræs orienteret. Men man kan jo altid prøve at køre lidt vildere end på offentlig vej under sikrere forhold. Og det er jo altid godt.

    Så en engang på en cx650 fra engang i firserne, hvor forfælgen var bøjet på en banedag......
    Grinede lidt af ham i det skjulte, men ham på R1eren der kørte rundt sammen med ham på det langsomme hold, var jo nok ham der havde valgt en cykel der var mest forkert. Han formåede ihvertfald ikke at bruge den.
    Om ikke andet lærte de begge meget.


Kommentér på:
Galleriet`s banedag 2007

Annonce