{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.407 visninger | Oprettet:

Trackday på Padborg Park den 7. Juni {{forumTopicSubject}}

Banen er booket den torsdag den 7. juni.
Prisen er 1.000kr
Som skal indbetales til denne konto i Danske Bank (husk at skrive navn på overførslen):
Reg. nr. 3648
Konto nr. 3648181353

Tilmelding ved Michael Danielsen på E-mail fireblade@tikvan.dk

Oplys venligst følgende:
Navn:
Adresse:
Post & By:
Tlf.:
E-mail:
Motorcykel:
Hold/Klasse:

Efter den 01/05-2007 er der ingen returret!

Klasserne.
Holdende forventes at blive inddelt som følger, men kan naturligvis variere.
Der køres pas a´ 20 min. Der er ikke planlagt nogen fælles frokost.

Grøn klasse. Førstegangs banekørere:
Der må ikke overhales, der køres med masterkører. Man kører på skift efter masterkøreren og skifter på langsiden, dvs. der gives IKKE fuld gas på langsiden.
Evt. kan der midt på dagen ændres således at deltagerne skiftes til at køre foran masterkøreren.

Gul klasse. Lidt erfaring med banekørsel:
De første 1 eller 3 pas køres med masterkører, lige som i Grønklasse.
Derefter slippes deltagerne løs, der må overhales, men kun den lange vej uden om.
Det er den overhalendes ansvar, at overhaling sker forsvarligt, og med god afstand.

Blå klasse. Meget erfaring med banekørsel:
Der må overhales og køres uden masterkøre. Det forventes at der køres med hovedet, og fornuften i behold. Overhaling kan udføres både den lange og den korte vej.
Det er den overhalendes ansvar, at overhaling sker forsvarligt, og med god afstand.
De meget hurtige og meget erfarende køre bedes udvise ekstraordinært stort hensyn ved overhaling.

Overhaling generelt:
Det er altid den overhalendes ansvar, at sikre at overhaling forgår på forsvarligt vis.
Den der overhales ejer linjen, linjen må derfor ikke krydses eller spærres af den overhalende.

Forsikring.
Som udgangspunkt er det deltagernes eget ansvar, at kontakte deres forsikringsselskab.
Der er ikke tale om et som sådan ”godkendt” kørekursus. Så der er næppe ret mange selskaber der vil dække. Og hvis de vil, er det formentligt kun i den grønne begynder klasse.

Ansvarsfraskrivelse.
Deltagerne skal underskrive en ansvarsfraskrivelse.
Arrangørerne, eller masterkører kan på ingen måde drages til ansvar for evt. uheld.

Krav til motorcyklen.
Den skal være rengjort, ingen tegn på olielækager eller andre væsker der lækker.
Dæk skal være i god stand, men min 3-4 mm slidbane over hele dækket.
Det anbefales at man ikke køre med dæk, der er slidt flade på midten af motorvejskørsel.
Bremser skal være i orden, men rigeligt af belægning på både skiver og klodser.
Gashåndtag skal ved fuldt styrudsving, selv kunne ”finde” tilbage.
Ingen slør i styr, og hjullejer.
Kæden skal være spændt, smurt og justeret efter motorcyklens forskrifter, evt. Scott Oiler skal være slået fra.
Lygter, spejle blink m.m. skal være tapet til eller afmonteret.
Motorcyklen skal godkendes, inden den kommer på banen.
Ved uheld, skal motorcyklen godkendes igen.
Godkendes motorcyklen ikke, er der ingen adgang til banen, og pengene er tabt!

Krav til deltager påklædning.
Læderdragt er at fortrække, men kan jakke og bukser lynes sammen, eller er der tilstrækkeligt overlap kan dette godkendes. Dog skal der som minimum være beskyttelse på knæ, skuldre og albuer.
Alle skal køre med ryg skjold, dvs. hvis man har noget liggeunderlags-lignede i sin jakke er dette IKKE nok. Der skal være tale om et rigtigt ryg skjold.
Læder støvler og handsker.
Godkendes påklædningen ikke, er der ingen adgang til banen, og pengene er tabt!
I blå klasse er læderbekædning krav.

Diverse.
Støjkrav. Afhængig af antal køretøjer på banen må den maksimale støj være op til 99 dB
Ifg. Padborg Park, kan det godt lade sig gøre at køre med racer udstødning, såfremt der er monteret en db-killer. Vi laver chikane ca. 1/3 nede af langsiden… Sjovt nok der hvor larmen måles!
Db-killer giver dog ikke automatisk adgang til banen.
Larmer man for meget, ryger man af holdet, og pengene er tabt!

For dem der kommer langvejs fra, er der mulighed for overnatning i pitten - dvs. i medbragt telt eller kassevogn!
Ligeledes er der adgang til toiletter og bad.
Der er adgang til pitten, forventeligt fra onsdag d. 6. Juni kl 16:00 - præsis tidspunkt følger senere!

Jeg har lavet aftale med kørere fra Team-Wannabe.
De kommer og agere masterkørere og hjælper nybegyndere og alle os andre.

Almindelig ordentlig og ansvarlig opførsel forlanges såvel på banen som i pitten.


Mange venlige hilsner, og på gensyn på banen.
Michael
Mobilos for yderlige info: 2560 5530

NB! JEG ER IKKE PÅ NETTET IGEN FØR SØNDAG AFTEN!!!
Så send en mail i stedet for.

NBB! Vi skal være min. 30 deltagere, helst 35-36.
Og er vi ikke nok 1 månede inden (der skal banen nemlig betales) bliver det aflyst, og alle får naturligvis deres penge tilbage igen.


Kommentarer på:  Trackday på Padborg Park den 7. Juni
  • #1   12. apr 2007 Jeg er klar..

    så skal vi ned og gi den gaaaas :-))

    Ronni


  • #2   16. maj 2007 Mht. GUL klasse, har jeg måtte tage reglerne tilefterretning.
    De ændres til følgende:
    Gul klasse. Lidt erfaring med banekørsel:
    De første 1 eller 3 pas køres med masterkører, lige som i Grønklasse.
    Derefter slippes deltagerne løs, og der må overhales, MEN NU BEGGE VEJE RUNDT.
    Det er den overhalendes ansvar, at overhaling sker forsvarligt, og med GOD AFSTAND.

    Grundes til denne ændring er, at det har vist sig, der kommer et bedre og sikre flow i kørslen.
    Da denne gruppe består af kører af meget varierene hastighed.
    Er det bedre for alle, hvis de hurtigere køre bare kommer forbi, frem for at den langsommere køre føler sig presset.
    Hvis der er nogen på dette hold, der efter frigivelse gerne vil have nogle førte runder af masterkøre, siger I bare til mig eller en af masterkørende.


Kommentér på:
Trackday på Padborg Park den 7. Juni

Annonce