{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.579 visninger | Oprettet:

europatur {{forumTopicSubject}}

God aften.
Jeg har bestluttet mig for at jeg skal bruge min sommerferie på at køre motorcykel rundt i europa, jeg har intet planlagt endnu-men det bliver en længere tur jeg skal på.

Min plan er at tage et telt med, og sove på campingspladser jeg finder, evt. enkelte overnatninger på hotel.

Hvad er nice at have med på sådan en tur?
gode steder at tage hen?
godt udstyr?
Nogen der har været afsted på en længere tur?

Kom med jeres erfaringere..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  europatur
  • #1   11. jun 2018 Den tur gad jeg satme godt med på, men tror sku fruen er skredet med alle børnene når jeg kom hjem ;-). Men lyder som en go ide at opleve landende på, skal du afsted alene så? . Hvor langt tid skal du bruge på det ? Og skal du afsted på din Vespa? (Håber du har en anden MC ). smiley

  • #4   11. jun 2018 Underdrenge, tandbørste, præservativer. Kreditkort og euro. Ørepropper. Pak let, kør stærkt.

  • #5   11. jun 2018 Visa, rene underdrenge og så ville jeg gå efter hytter. Telt og soveposer fylder når du runder Belgien på vejen hjem for at købe verdensklasse øl med. B)??

  • #6   11. jun 2018 Jeg tog forrige år alle 10 lande omkring Tysklands grænse på en måned på min gamle 1980 XT250. Kæft en tur - det var sgu fantastisk! 5600 km.

    Pak så lidt som muligt, som de andre siger. Personligt ville jeg klart tage et telt med og smide mig i udkanten af skove/marker eller ved vandløb for at spare penge (moar gasoline). Det meste kan laves med meget lidt værktøj. Du kan koge kaffe i sølvpapir på udstødningen. Husk telefon med strøm på og visa med dækning og så afsted.


  • #7   12. jun 2018 Prøv at se ham her. Det siger alt smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=S9KkCMNmCBI


  • #8   12. jun 2018 foruden ansvars forsikringen.
    kasko forsikring
    Blåt sygesikrings kort.
    ulykkes forsikring
    rejse forsikring
    Vej hjælp

    kontanter, da der er steder de kræver at man køber for et min. beløb hvis du vil bruge visa. eller andet og andre steder hvor de slet ikke modtager kort.

    landkort eller rigtig GPS ( mobil dækning kan være rigtig elendig )
    GPS tracker på MC
    Mobil med rejse/hotel aps air bnb
    digital fotos/kopi af dine papirer på mobil eller online drev
    oplader til div.( måske sol oplader )
    Lille trykluft pumpe og lappe grej
    ICE kort ( i tilfælde af ulykke kort med navn og nummer på noget familie og venner i DK )


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #9   12. jun 2018 Hmmm......det vigtigste: KOM AFSTED! BARE GØR DET! OGSÅ selvom du kører solo!

    Du kan forberede dig ALT for meget, tjekke zillioner af lister og høre på gode idéer. Selvfølgelig er det basale nice at have styr på, og jeg tror faktisk også meget på, at du godt er klar over, at du skal huske pas, penge og mobilos (samt lader). Og få nu tjekket din MC minimalt, således den kan holde undervejs på turen. Alt dette VED DU JO GODT!

    Dernæst.....KOM AFSTED!

    Om du vælger at bo på camping, i skoven, medbringer dit usle telt og skumle liggeunderlagt - eller om du finder ét af de utallige familiedrevet Gasthof-steder som findes i zillion-tal i Tyskland, tja, det betyder mindre. Selvfølgelig kan du spare lidt med kogeblus, liggeunderlag og trist telt....ensomheden melder sig hurtigt! Find nu frem til Biker-stederne (der findes mange - søg og du skal finde), hvor du kan finde overnatning for EUR 30,- og op inkl. morgenmad, en seng og mulighed for bad.... find ud af om du primært vil KØRE og SE meget, eller om du skal have dagsture på 300-400km, nyt overnatningsted hver dag eller finder noget i 2-3 dage og slår lejr- og kører ud derfra. Mulighederne er mange - og DU står overfor at skulle starte dine EGNE erfaringer, få dine EGNE oplevelser - minder som indsættes på hjernen - og jeg kan garantere dig for, at uagtet om du planlægger 100% eller bare 25%, så får du masser af oplevelser.

    Glem alt det du ikke lige selv kan støve op.... KOM AFSTED!

    God tur - berigende oplevelser venter på dig.....varme, fugt, regn, kulde og alt det som gemmer sig i godteposen! smiley

    Bedste hilsener fra ham der årligt ruller 20-25.000km rundt i Europa - og helst HELT UDEN planlægning!


  • #11   13. jun 2018 Hvis du søger inspiration, kan du kigge ind på www.BikeAdvenTurist.com. Jeg har besøgt mere end 40 lande i Europa, på den samme motorcykel, men det jeg vil sige er, at et lille telt, sovepose og ligge underlag er godt. Enkelt kogegrej og et visakort. Jeg forudsætter du har forsikringer og visa med go dækning smiley
    Som allerede nævnt, er Østeuropa spændende og billigt. Der kan du bo på okay hoteller og lade teltet sidde på motorcykel (som står i baggården eller i en lukket garage) medens du suger energi af et godt måltid mad og en go madras.
    Har du spørgsmål til noget af det du ser og læser undervejs, så kontakt mig. Jeg svarer gerne og hjælper hvis jeg kan
    Ha en fantastisk god tur
    Peter
    P.s. her er link til en Østeuropæisk rejse: http://bikeadventurist.com/turberetninger/reportager%20fra%202015/2015.05.%20balkan%20rundt/index.html


    profilbillede
  • #12   16. jun 2018 Vi har kørt meget rundt syd for dk` grænse og vi har ALDRIG sovepose og telt med , ovre øst på Tjekkiet Slovakiet Polen er det meget billig på hoteller , sov i en god seng m eget bad og toilet og næsten alle steder m god solid morgenmad , priser ligger på ca 25-40€ pr overnatning m morgenmad , men Belgien og Holland er nok ca dobbelt så dyr ?????????? men go tur og kør forsigtig ????????????

  • Kenneth G
    Kenneth G Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Svar: 50
    #13   16. jun 2018 Er netop hjemkommet fra tur til Sauerland. Fed natur. Boede på pensionat m morgenmad.
    Medbring:
    Værktøj til det meste på cyklen. I hvert tilfælde til kædejustering.
    Lappegrej i form af propper.
    Minikompressor til det 12v stik du selvfølgelig har monteret.
    Måske kogekande til 12v. Nescafe.
    Lidt vaskepulver.
    Let kogegrej.
    Sovepose og lille VANDTÆT telt.
    Konservesmad købes undervejs.


  • #14   17. jun 2018 #12: Hvis man overnatter i hytter eller telte, kan man ha sin cykel lige få meter væk. men hvad gør i, når i sover på herberg og hoteller osv?
    Jeg tænker på i forhold til tyveri....
    #6: Jeg er ret glad for kaffe. Jeg gad altså godt at se dig lave den i sølvpapir på udstødningen.....


  • #15   17. jun 2018 Gad jeg også, jeg har en aeropress og nyristet kaffe med på turene, jeg går IKKE ned på morgenkaffen smiley

  • #16   17. jun 2018 Jeg ved i Tjekkiet og Slovakiet hvor vi har været bliver motorcykel låst inde i garage baggårde og en sted blev de kørt ind i receptionen til vi skulle køre videre 2 dage senere

  • #17   15. jul 2018 Min cykel er sgu ikke flot nok til, at nogen vil ha den stående i receptionen....Men fed historie fra en tur ellers.

Kommentér på:
europatur

Annonce