2.237 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

protestmøde mod ny lov på fyn!! protestmøde mod ny lov på fyn!!

Mød op – uanset vejr

Regeringen har vedtaget en lov, der træder i kraft den 1. august 2007. Denne lov forbyder børn under 135 cm. at sidde bag på mc. Den ligger desuden op til at vi skal bruge sikkerhedsseler på tohjulet mc, og kræver at man bruger sikkerhedssele i sidevogn.

Mød op bag magasin, ved Platanhaven, i Odense på lørdag kl. 13, og vis din utilfredshed mod denne lov, og kommende love der bliver vedtaget af personer uden det mindste kendskab til motorcykler.

Den nye lov er uklart, og ukorrekt formuleret og indeholder stavefejl, alt sammen tegn på at den skulle presses igennem hurtigt, og ikke er professionelt velovervejet.

Om det er for at demonstrere, at de lovgivende politikere ikke har forstand på ting de lovgiver om, eller det udelukkende er for at tækkes EU kan kun Lene Espersen svare på.

Vi udarbejder en protestskrivelse, som vi sender på vegne af demonstrationen, til folketingets trafikudvalg.

Fynske Motorcyklister

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  protestmøde mod ny lov på fyn!!
  • #1   13. jun 2007 kommer desværre ikke til fyn men bakker jer 100% op. Kan vi skrive under et eller andet sted på nettet ?

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #2   13. jun 2007 Er det ikke sikkerhedssele på TREhjulet MC du mener?

• #3   13. jun 2007 I kan læse den nye lov her:
    http://147.29.40.91/_GETDOC_/ACCN/A20070051430

Hilsen Esben

• #4   13. jun 2007 ahhh det hjælper ikke en skid og har aldrig gjort med de protester eller underskrivninger, de gør sq som det passer dem alligevel...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   13. jun 2007 Jamen hvorfor er det LIGE at de der love er et problem?

• #6   13. jun 2007 Syntes ærlig talt ikke det er jordens undergang....

• #7   13. jun 2007 Sikkerhedssele jamen LOL nogle klovn hoveder vi har siddende i vort folketing

• #8   13. jun 2007 For dem som ikke har mulighed for at komme på lørdag er der startet underskrift indsamling online på:

http://www.nymclov.underskrifter.dk/

Hilsen Esben.

• #9   13. jun 2007 problemet er vel ikke så stort, man lader ganske simpelt være med at ha sit barn med bag på mcen, et barn og en mc hører bare ikke sammen

• #10   13. jun 2007 så vidt jeg kan så på netdoktor.dk så rammer de flest børn 135 cm i 9-10 år alderen.

http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/pigevaeksttabel.htm
    http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/pigevaeksttabel.htm

Hilsen Esben

• #11   13. jun 2007
    den der laver reglerne, tænker sig ikke altid om, det er muligt de gør det i bedste hensigt, men hvis/når jeg vælter på mc, ville jeg nødig være spændt fast,

• #12   13. jun 2007 fedt... sele på mc... det er jo skønt at blive på mc'en når den triller rundt... kunne forstå hvis de lavede en regel med at de skulle sidde i et godkendt sæde når de var under en hvis alder... men fastspændt... ejjj den er sku langt ude...

• #13   14. jun 2007 Børn passer ikke på Mc?Eller passer børn og forældre sammen?
    Forældre passer vel på deres børn, at frarøve børn oplevelser sammen med deres forældre, er da fuldstændig tåbeligt.
    At tage sine børn med på mc ,når det rigtige udstyr er påført/monteret er vel ikke mere farligt end at tage dem med i en sejl/motorbåd eller deslige med der tilhørende sikkerhedsudstyr.

• #14   14. jun 2007 Måske er loven blevet vedtaget efter et par politikere har været inde og kigge lidt på landets største site for mc-folket nemlig mcgalleriet.Herinde har de hørt lidt af den tågesnak der indimellem foregår, set et par af de "smarte" filmklip folk har uploaded og tænkt . Vi må gøre noget !!! . Lad os starte med at sikre at det ikke går ud over børnene.................

• M Ø
    M Ø Tilmeldt:
    jul 2006

Følger: 1 Emner: 19 Svar: 14
    #15   14. jun 2007 Selvfølgelig passer børn og motorcykler sammen. Jeg har haft min søn bagpå siden han var 4 og det har aldrig været et problem. Så længe de har det rigtige udstyr på, kan jeg ikke se det farlige ved det. Desuden kører man helt automatisk meget forsigtigt, når man har ens børn med. At forbyde det, er helt hen i skoven. Det er måske svært at forstå problemet, hvis man ikke har børn, men det gør mange ting unødigt besværligt og kedeligt, hvis ikke vi kan køre dem i skole på MC, eller ta' dem med på ferie. Jeg håber virkelig at I alle vil støtte op om denne protest og gerne starte lignende rundt om i de andre store byer.

• #16   14. jun 2007 --> Petrolhead & Nikolai P & M Ø .. HØRT HØRT HØRT !!!
    LENE DET ER EN OM`R !!! syge kvinde...c",)

• #17   14. jun 2007 ØV! Er der ingen protestmøder på Sjælland?

• #18   14. jun 2007 Vil ikke gøre mig til dommer for hvad folk gør men jeg kunne aldrig selv finde på at køre med et barn bagpå....jeg er ikke bange for mine egne evner på en mc jeg er bange for de andre bilisters Manglende evner!!

• M Ø
    M Ø Tilmeldt:
    jul 2006

#19   14. jun 2007 Hej Pia.
    Ved ikke om der er møder andre steder, men vi vil på fyn opfordre alle rundt om i landet, til at støtte op og arrangere lignende protester i jeres byer. Vi kan simpelthen ikke finde os i denne lovgivning. Vores nuværende regering går ind for den personlige frihed, men denne lov er et alvorligt indgreb i forædres ret til at bestemme over deres børn. Hvor mange børn er kommet til skade på MC de sidste 20 år? Jeg vil godt se begrundelsen for at lave den lov, jeg tror ikke de har nogen tal der kan bakke deres beslutning op.

• #20   14. jun 2007 Men er der overhovedet noget at gøre når først loven er vedtaget?

• M Ø
    M Ø Tilmeldt:
    jul 2006

#21   14. jun 2007 Der er nok svært at ændre, men hvis vi ikke råber højt denne gang, hvad sker der så næste gang. Selvom det virker håbløst og gammeldags at protestere, så skal vi ikke finde os i det. Hvis vi er mange nok og alle MC'ister bakker op, så kan alt lade sig gøre. Tøv ikke og se at få skrevet under på indsamlingen. Vi må stå sammen og vise at vi ikke bare er en flok borgerdyr med for mange penge i friværdi, der finder sig i hvad som helst.

Kommentér på:
protestmøde mod ny lov på fyn!!

Annonce