500 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Banedage, forsikring? Banedage, forsikring?

Er der nogle der ved hvordan man skal forsikre sig når man tager banedage? Eller om man skal forsikre sig??
Tænker, hvis der skulle være en der kører over evne og rammmer andre, hvordan er man så dækket? hvis man er dækket?
Ellers hvis jeg skulle tage en med i faldet? ( Hvilket selvfølgelig ikke sker)*S*

Har hørt om flere der er styrtet, men ikke hvad der så skete bagefter...

HÅber der er nogle der kan hjælpe da jeg skal på Sturup snart og ikke har noget banejern, men kun en alm cykel jeg bruger hver dag...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banedage, forsikring?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.726
    #1   4. jul 2007 Din forsikring dækker ikke medmindre du har banelicens.

Du kan jo bare spørge dit forsikringsselskab - de er nok bedst til at svare.

• #2   4. jul 2007 der er et indlæg om det i det nye touring nyt, der er virkelig tale om en gråzone

• #3   4. jul 2007 Hvis det er en "banedag" så gælder din forsikring højst sansynelig ikke, hvis det derimod er et "kørekursus" så er mange forsikringsselskaber til at snakke med. så det er bare at give dem et ring.

• #4   4. jul 2007 Ved mange arrangementer dækker forsikringen hvis du kører i grøn klasse, men giv dem et ring og spørg...

Hvilket selskab har du?

• #5   4. jul 2007 Som tommelfingerregel, er der ingen dækning.
    Hvis det er såkaldte køretektiske kurser, kan der som det bliver nævnt godt tænkes at nogle forsikringsselvskaber dækker. Men som udgangspunkt er der ingen dækning, ofte skal man underskrive en erklæring på, at deltagelse er helt på eget ansvar.
    Personligt har jeg en ulykkesforsikring, der dækker såkaldt farligsport og motorsport. Men cyklen er ikke dækket!
    Dette er vilkårende. Og som der også bliver gjort opmærksom på i øverstående link. Er der ofte mange der kommer på ikke indregistrere cykler, af selv samme grund. At det så bevirker at gadecykler pludslig ikke er dækker er sq en skam.
    Faktum er. Det er farligt og naturligvis er der en risiko forbundet med sådan et arrangement. Der sker uheld, og det er som often kun en selv til at dække skaderne.
    Men bliver vi ved med brokke os over det. Ender det nok med at det bliver helt ulovligt i politistaten Danmark.
    Et kursus som tager hånd om dette, er FDM's MC-kursus, der MÅ ikke deltage ikke indregistrerede motorcykler. Jeg har ikke selv deltaget, da jeg ikke har den største lyst til at tage min afgiftplaget bike med på en bane - og da jeg nu har en uden, giver det jo sig selv.
    Held og lykke med det, håber da at se flere af jer rundt omkring på de få danske baner vi endnu kan trille lidt rundt på, for der er ingen tvivl...
    DET ER MAX FUN!

• #6   4. jul 2007 hej

Enig med de andre, men jeg snakkede med min assurandør for nylig hvor jeg spurgte til det, og de kan tegne ekstra forsikring... så det burde kunne lade sig gøre mod en lille merpris at blive dækket ind..

Anna

• #8   5. jul 2007 Kørte Grøn klasse på Padborg, snakkede med dem inden ingen problemer ved Tryg.

• #9   5. jul 2007 Jeg har hos länsförsäkring i sverige, har svært ved at komme igennem og deres mail virkede ikke, derfor jeg spurgte herinde*S*

Det var netop på baggrund af touring nyt artiklen jeg blev opmærksom på det...
    Tak for linket DAJ 72... Det var præcis det jeg havde hørt...

Måske man skulle vente til man havde et banejern og ikke en cykel man var afhængig af...

Tak for de mange svar*S*

Kommentér på:
Banedage, forsikring?

Annonce