{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Svingteknik og baneteknisk kursus {{forumTopicSubject}}

Er her for at vejre stemningen for og imod eventuelle fremtidige køretekniske kurser. Primært blir der tale om avanceret svingteknik, med andre ord banekørsel og kendskab.

Jeg er selv særdeles aktiv indenfor Road Racing sporten og har en del gode resultater bag mig. PT kører jeg Superbike på en Suzuki GSX-R1000K7.

Jeg går med tanker om at arrangere personlige træningsture for jer som mener at i ikke får nok ud af de sædvanlige racing4fun og svingteknik kurser. For jer der gerne vil lidt mere og går med en drøm om virkeligt at kunne gå til stålet, og samtidig ha 100% styr på hvad i gør! Det jeg har i tankerne er IKKE et køreteknisk kursus hvor i lærer at smøre kæde og får fortalt at i ikke må bremse hvor der ligger sand. Hvad jeg har i tankerne går dybere. Og vil være for den mere erfarne pilot. Her skal sættes fokus på alt ligefra kropsposition på cyklen til korrekt gasgivning, nedlægningsvinkler, indbremsning til kurver osv. Der vil være fokus på sport og race, og det skal være sjovt! Ergo vil det være uinteressant for den største del af BMW folket og lignende, da der vil blive sat fokus på manøvredygtighed, hastighed osv. Kort sagt banekørsel med alt hvad det indebærer.

Men nu til det alvorlige.
Min del i dette og min interesse vil IKKE være økonomisk, og det jeg vil sætte fokus på er ikke gruppen men enkeltpersonen. Det vil også sige at der vil blive plads til 10-12 tilmeldte ad gangen. Max 15. Af den simple grund at fokus skal holdes på den enkelte.
En oplagt bane at afholde dette på, ville være Motorsport Arena Oschersleben i tyskland, og for det ikke skal løbe løbsk økonomisk, vil det blive arrangeret i samarbejde med større tyske trackday arrangører.

Oschersleben ligger imellem Hanover og Berlin, det er selvfølgelig en halvlang tur. Men fordelen ved denne bane er at der ikke er støjrestriktioner. Samtidig er banen en af europas sikreste med eget hospital og adskillige ambulancer. Desuden er der utrolig meget banetid dernede.
Der køres på banen hver dag i sæsonen, skiftevis biler og motorcykler. Tilmelding til en tysk trackday koster typisk i omegnen af 200€ for en dag og 350€ for to.
Det træningen og kurset vil koste og det jeg skal ha for at være del af din trackday vil blive meget beskedent. Udgifterne skal selvfølgelig dækkes, men det er også det.
Målet er at holde omkostningerne nede så at det hele ikke løber løbsk. Og selve tilmeldingen til trackdayén skal ske til den tyske arrangør for at hold udgifterne nede. Race og banekørsel er sjovt, men desværre også dyrt og der er ingen grund til at gøre det hele overdrevent dyrt.

Giv endeligt dit besyv med hvis du mener dette er noget der bør arbejdes videre med!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svingteknik og baneteknisk kursus
  • #1   7. aug 2007 Hej Lento
    Jeg ved at prisen løber hurtigt op, men selve transporten til Oschersleben er i sig selv ikke særlig dyr i brændstof. Jeg har fra Aalborg ca 700Km til banen og kan man arrangere noget fælleskørsel og gøre en tur ud af det tror jeg på det kan lade sig gøre. Desværre er det sådan med vores tohjulede legetøj at det koster mange penge og det er desværre ikke en faktor der er nem at gøre noget ved. Grunden til at Oschersleben falder mig så naturligt er at jeg har været rundt på mange scandinaviske baner og fællestrækket at de generelt er for små, for usikre. Primært pga af den massive interesse for biler her i norden, hvilket betyder at man har en tendens til at montere temmeligt mange autoværn. Og det er ikke din mc eller din ryg´s bedste ven. Desuden har Oschersleben en vej hele vejen rundt langs banen der gør at styrt osv meget sjældent gør at passet blir rødflaget. Til dels også fordi personellet på banen altid er det samme og er yderst professionelle. Dette gir selvfølgelige mere banetid. Og det er jo det vi betaler for.


  • #2   7. aug 2007 ja jeg syntes jo det lyder spændene og vil gerne høre mere så jeg smider lige et "kryds" i tråden her .

    kan godt være du HAR skrevet det og jeg missede det men er der her tale om noget "klub" eller er det noget alle vil kunne melde sig til .

    r4fun har jo feks lavet det sådan at du kan tilmelde dig alle deres dage og få rabat på det på den måde .

    mvh chris


  • #3   7. aug 2007 så absolut noget for mig og en 4-5 stykker af mine gutter !!!

    Meget fint, lytter spændt med !!!


  • #4   7. aug 2007 forresten . 2 dage er nok at foretrække når man tænker på at der jo er lidt langt .


  • #5   7. aug 2007 Det er fedt at der allerede er så meget opbakning om projektet. Indtil videre er det kun på idé stadiet, af den simple grund at det ville være spild af unødig krudt at sætte en masse i sving, hvis ikke der var den store interesse. Jeg har ikke gjort mig sådan de større tanker om hvordan det hele kan arrangeres helt til enden endnu, men jeg vil forsøge at lave noget forhåndstilmelding i samarbejde med eksempelvis KM renntraining. Til en start og til vi ved om det hele reelt kan lade sig gøre i praksis uden de store problemer tror jeg der ville blive tale om måske 3-5 events fordelt over sæsonen. Og hvem ved. Måske kan man lave et meget fordelagtigt samarbejde med en eller flere tyske top arrangører.

  • #6   7. aug 2007 er du sikker på at du kan nøjes med 15 deltagere ??.
    jeg mener banelejen er jo/vel ens om du er 15 eller 60 kørere . jeg har selv afholdt nogle banedage for galleristerne her og jeg har måtte finde 60 personer for at holde prisen under r4fun !! .


  • #7   7. aug 2007 Hej med dig Carsten!
    Jeg vil ikke kalde mig arrangør, det er ikke den del jeg vil påtage mig. Det jeg gerne vil er at hjælpe folk igang med noget seriøst banekørel og lære det fra mig som jeg kan. Grunden til at jeg skriver at der max skal være 15 på hvert hold er som før nævnt at den enkelte skal være i fokus og ha noget ud af sin banetid. Virkelig føle at han/hun lærer noget som vedkommende kan bruge. Samarbejdet med de tyske arrangører kommer ind i billedet der hvor vi kigger på antallet der skal tilmeldes før en trackday kan blive en realitet. De har økonomien til banelejen og alle "jer"´som gerne vil med tilmelder jer direkte til den pågældene tyske arrangør og ved siden af til coaching med undertegnede. På den måde kan den enkelte være i fokus og vi skal ikke spekulere på den økonomiske del, udover hver vores egen tilmelding. smiley


  • #8   7. aug 2007 Jeg er helt sikkert også klar, det lyder helt sikkert til at kunne blive rigtigt godt.
    2 dage ville helt sikkert være at fortrække, da man får meget mere ud af det og lidt mere for transporten frem og tilbage.
    En fordel ville også være hvis du stod for tilmelding på banen da det helt sikkert ville trække flere til, men en god anvisning til hvordan det skal gøres er jo også en mulighed.
    De tyske baner er da at fortrække for os jyder, da broafgift til sverige jo koster en krig når vi skal betale for 2 broer.

    Jeg er klar klar klar ;O)


  • #9   8. aug 2007 Super initiativ Poul.
    Jeg vil helt sikkert gerne være med på sådan et kursus.
    Det kunne ikke passe bedre da jeg har planer om at komme igang med noget ræs istedet for kun banedage.
    Skriv hvis du skulle få brug for lidt hjælp til noget undervejs.

    Hermed min tilmeldelse såfremt du skulle få stablet noget på benene.

    Mvh
    Nikolaj


  • #12   8. aug 2007 Det lyder som en godt arrangement. Jeg er frisk...

  • #13   8. aug 2007 Hvis det er meningen at deltager selv skal have den viden der er nødvendig for at indstille affjedring så det virker optimal til race, tjaaa så melder jeg sgu pas.

    Jeg ved hvor man skal skrue for at det skulle virke på det ene eller andet, men der fra og så til at få det instillet optimal er der jo mile lang vej


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   8. aug 2007 Kort sagt : Hvor tilmelder man sig? smiley

  • #16   8. aug 2007 jeg vil også med :o)

  • #17   9. aug 2007 Super idé!

    Prøv evt. at liste et eksempel / forslag til en "spiseseddel" i overskrifter, indhold, tidslinie og prisoverslag. Det gør det så dejligt konkret for folk at forholde sig til...;-)


  • #18   9. aug 2007 Uha uha, så megen debat her har jeg jo næsten ikk tid til hehe. Som Carsten ganske rigtigt skriver er det jeg har i tanken mere avanceret køreteknik der vil kræve nogen kendskab til banekørsel. Affjedring og opsætning af denne som der er nogle der har nævnt er et meget vanskeligt emne at tage op uden at alle der deltager har nyserviceret affjedring på. Grunden hertil er at slidt affjedring ikke arbejder som den skal og justerskruerne (kompression og retur) har sjældent den store effekt pga manglende gastryk, skidt i affjedringen og opslidt olie.
    Med hensyn til tilmelding så ro på...! :o) Det her er kun lige en føler på om der kunne være interesse for sådan en tur. Det lyder det jo bestemt til, så har jeg lidt at arbejde videre med. Næste skridt er at få en aftale i hus med tyskerne også tager vi den derfra.


  • #19   10. aug 2007 Det bliver ikke vanskeligt at samle 15 ... 10 gange om år'et ... smiley

    Jeg er frisk !


  • #20   10. aug 2007 Jeg prøver at få noget i hus med nogle tyskere.

  • #21   10. aug 2007 Jammen jeg er da også frisk på at lære noget nyt.SÅ bare se at få noget igang.

  • #22   19. aug 2007 kanon initiativ.
    den er jeg helt sikkert også frisk på.


  • #23   4. mar 2008 Fed ide'...... er med hvis der er hul i kaldederen, afstanden afskrækker overhovedet ikke.

Kommentér på:
Svingteknik og baneteknisk kursus

Annonce