{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fælles MC
  • Henning n
    Henning n Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 30
    #2   10. jul 2019 find en billig kineser ansvar på og du ka køre når du vil så slipper du os for makkers manglende evne til at fylde benz på og aflevere den til tiden samt pas og pleje mm vil han med må han finde hatten og bagpå

  • #3   10. jul 2019 Super dårlig ide.....

  • #5   10. jul 2019 Jeg tør ganske enkelt ikke skrive hvad jeg mener om sådan et emne! Men vil anbefale en "delehjerne" det er der vist mere brug for!

  • #7   10. jul 2019 Synes da det er en mærkelig måde at svine manden til på - uanset om man synes ideen er god eller ej

  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #8   10. jul 2019 Hvor mange penge har du og bruge på en mc?

  • #9   10. jul 2019 Det er jo rigtig meget oppe i tiden med dele-tjenester, bytte-børser, genbrug osv og helst i forbindelse med en app og en webportal, og der er delebiler, bycykler og elløbehjul osv, men som de andre har skrevet, er der ret store risici og mulighed for problemer, så det nok er en temmelig dårlig ide med en delemotorcykel.

  • #10   10. jul 2019 Er det ikke bare, købe en Jinlun, eller en anden skævøjet tingest, og losse lortet om på siden.
    Derefter fremtager man en vinkelsliber m/skæreskive - og vupti - pludselig har man en "dele" mc.
    Dette var et forsøg på en morsom udlægning af min mening omkring dette emne.


  • #12   11. jul 2019 Flere gode kommentar fra Søren, Claus p og magoo. Hvis folk kan enes om dele biler burde det være muligt med en dele MC også. Ved at have en billig kværn til 10k og en forsikring på 1-2k er at opbevaring er meget dyre i Aarhus end jer der ejer egen garage etc. Oveni kommer problematikken i at jeg ikke benytter den mere end maks 1-2 gange i ugen og mens den holder stille kan en anden få glæde af den. Jeg tror der kommer mere af dette i fremtiden, eftersom det er en stigende trend i et mere dele økonomisk samfund.

  • #13   11. jul 2019 Så svært behøver det nu heller ikke at være. Man aftaler en fast pris pr. kørt km hvor prisen er så høj, at der er plads til lidt reparationer. Kommer der over- eller underskud på kontoen, så sættes prisen op eller ned.
    Ham der kørte, afleverer cyklen fuldtanket. (De kan begge have en dunk stående i skuret til optankning så de ikke behøver at køre på tanken hver gang.)


  • #14   11. jul 2019 12
    Jeg tror Absolut ikke der kommer dele mcer i fremtiden,,, der er stort set ingen som vil dele sin mc med nogle,,, ovenikøbet taler du jo kun om en 125 ccm.....



  • #15   11. jul 2019 jeg ville bestemt ikke dele min mc med nogen, medmindre det er en kæreste der har evner til at køre på den uden at slå sig selv ihjel. Opbevaring kan man jo klare ved at have den stående hos nogle (forældre etc) eller i sin egen lejlighed. Men Aarhus er noget rigtig lort i forhold til ppladser osv, man skal betale overalt og tror bestemt ikke man kan have lov til at have noget stående i fred i visse dele af byen (bla vest delen).

  • #16   11. jul 2019 Hvis det handler om trenden for tiden, så drop alt om MC! Den forurener med CO2 og andet planetgift, og tænk på hvor meget plastic der er på sådan en miljøbombe! Det griseri burde faktisk forbydes smiley

  • #18   12. jul 2019 Synes ideen er ok - hvis man laver klare regler (feks som forslået med betaling pr kørt km)

    Det med at man ikke vil låne sin mc ud til NOGEN, fordi den er vigtigere end ens børn har jeg aldrig forstået - selvfølgelig vil man gerne passe på sine ting meeen


  • #19   12. jul 2019 Mathias H har ramt hovedet på sømmet efter min mening og hele koncept´s størst styrke er netop jeg er en by beboer i Aarhus N og det er en 125cc. Man håber/forventer jo hurtigt at opgradere sit kørekort til A2 og derfor ønsker man kun cyklen i et par år og det er derfor ofte ikke en god investering. ved at være 2 kan man senere opgradere sammen eller hver for sig til en maskinen man regner med at beholde i længere tid

  • #20   12. jul 2019 Off topic
    Nu du alligevel snakker om at "man håber/forventer hurtigt at opgradere sit kørekort til A2", hvorfor skynder du dig ikke at få det gjort? Så er der også lidt større "marked" både af mc og eventuelle deleejere.


  • #21   12. jul 2019 Mathies J
    Sikken en gang ævl du skriver..........


  • #22   13. jul 2019 Simon jeg har ikke kørt i 3 år siden jeg flyttede til Aarhus og vil gerne opbygge køre erfaring, men min holdning til en dele MC er den samme om det er en stor eller lille kværn. Jeg fornemmer dog MC miljøet ikke er klar til tanken, eftersom mange er gift med deres kværn, hvor bilister ikke har samme følelser til deres bil fordi de udelukkende ser det som et transportmiddel. Jeg tror dog den unge generation tænker anderledes, men er ikke en del af dette forum desværre.

  • #23   13. jul 2019 Når det drejer om delebilsordninger er det jo som regel et firma, der står bag med en flåde eller pulje af biler. Det samme gælder bycykler og elløbehjul.

  • #24   13. jul 2019 Billister som har specielbiler osv og går op i det deler heller ikke den med andre, jeg kunne aldrig drømme om at låne min ud til en fremmed og skulle dele den, det giver kun en masse bøvl i sidste ende

  • #25   13. jul 2019 Claus du har helt sikkert ret i det mest er virksomheder der er bag konceptet, men det begynder også at blive mere privat. Fx gomore er bare en portal for dem der udlejer deres bil, så andre kan låne dem. Trenden med at dele er kun voksende i et mere miljø bevist samfund

  • #26   13. jul 2019 kan være det er fancy men hvad så hvis folk ødelægger den, ryger i den osv? den chance ville jeg aldrig nogensinde tage med fremmede mennesker, uanset om vi snakker miljø eller noget andet

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #27   15. jul 2019 Dem du kalder "den unge generation", tænker ikke på den måde du siger.

    De tænker meget mere i "køb og smid væk" baner, hvor intet af det de gør må kræve nogen videre indsats, som f.eks at eje en MC.
    Men en løsning hvor man bare betaler pr kørt kilometer, og så kan være fri af yderligere forpligtelser, er bare stik modsat af hvad MC ejere normalt står for.
    Alle vil være specielle, og alle vil have noget ingen andre har - og det er en af de ting der forener MC folket. smiley


  • #28   15. jul 2019 Hvis du ikke finder nogen som er klar til at dele, så kunne du jo købe en selv og oprette den på gomore eller på nogen af de andre dele-sider som findes. Så er den ude at trille nogen dage du ikke bruger den og du får lidt likvid til forsikring osv.
    Synes man fra tid til anden løber over indlæg hvor der bliver efterspurgt udleje af MC - så hvis man som ejer synes ideen er god tror jeg såmænd der vil være OK succes med det.

    Ved du hvilken cukel du kunne tænke dig?


  • #29   15. jul 2019 Sajmon jeg tror du har fat i noget med kulturen i MC miljøet jeg endnu ikke har kendt til og alle vil være specielle. Jeg tror dog den unge generation er meget splittet og flere har holdningen, men de unge der engagere sig i MC miljøet er nok mere smide væk, som du påpeger.
    Mads blå din idé med gomore udlejning er skide god! Havde en ybr sidst, men alt andet end en kineser kan gøre det. Fx en generic worx 125


  • #30   15. jul 2019 Tror ikke der mange der vil dele MC, især når en MC i den klasse stortset intet koster at have stående og billig i indkøb.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #31   15. jul 2019 #30 - Netop...

    Havde det været MC'er som var uopnåelige, ville sagen måske være en anden...


  • #32   15. jul 2019 Den med at de unge er miljøbevidste er vist en myte. Prøv at se hvor "pænt og ryddeligt" der er når de tager hjem fra en festival! Men der har de selvfølgeligt nok heller ikke haft moar med til at rydde op efter sig, de små curlingbasser smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #33   15. jul 2019 #32 - Det er uretfærdigt at du skærer alle de hjælpeløse snotunger over een kam! smiley

  • #34   15. jul 2019 #33 Undskyld, der er måske to-tre stykker der er ok, jeg har bare ikke mødt dem smiley

  • #35   16. jul 2019 Ja festivalspladserne var pæne og ryddelige for 15-20 år siden.....
    nej vent, det var de faktisk ikke smiley


  • #36   16. jul 2019 #35 Nej, vi var ikke bedre, men vi svinede jo ikke folk til hvis de smed et cigaretskod på fortovet, eller prædikede klimamoral for alt og alle, anført af en retarderet svensk skolepige!

Kommentér på:
Fælles MC

Annonce