2.257 visninger
|
Oprettet:
Power commander {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen... Jeg har brug for noget erfaring indenfor power commander. Jeg aner ikke en skid om det... Overvejer at smide sådan en på geden og kigger lidt på ebay efter varen..
Mit spørgsmålet er om der er forskel på Dyno jet kontra G.P.R jet ?? Levere de det samme eller er der forskel ? Prismæssigt ligger de nogenlunden ens så måske er det samme vare bare forskellige navne?
Håber forummet kan hjælpe........ Det kunne jo være man skulle give R6` eren en julegave i år
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 165
jan 2007
nov 2008
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 21 Svar: 49
Mvh. Tubs
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 12
Jeg bruger PC når jeg har et problem , for lidt eller for meget bensin i et specifikt område, det tror jeg ikke er tilfældet på en standart mc, en eventuelt vinding vil være så lille, at det ikke kan mærkes, men på den lokale bodega, kan det da godt være det gir lidt respekt.
Der hvor effekten findes er i tændingstidspunket, selvfølglelig sammen med korrekt bensin.
Jeg vil våge den påstand, at på 8o% af de PC der er monteret, går det den forkerte vej, måske ikke lige i topeffekt, men i mellemområdet, Grund, man loader en map ii PC, måske lavet til en anden opsætning til en mc i USA, eller fra en med raceropsætning.
I det fleste tilfælde drejer det sig bare om at få et salg,hvor er den proffesionelle stolthed henne
jan 2007
jan 2007
Hehe du sgu ude på galt is....
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jun 2005
Følger: 18 Følgere: 104 MC-er: 2 Annoncer: 3 Emner: 154 Svar: 98
Jeg kan varmt anbefale en PowerCommander på en Yamaha R1'er ! Alle hak hak problemer ved bykørsel i 3 gear 50-55 km/t er væk -) samt ved 100-110 km/t i 6 gear er total gone -)) Har ikke fået den kørt ind, da jeg har standard potte og filter. Bruger "EU Standard Map"
Hilsen
Carsten
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 60
Hvordan ville det se ud med en justering af ecu'en?
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 593
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
www.dot-e.dk - Mr. Dyno
De udvikler dem og de har som de eneste i DK - det rigtige rullefelt til MC-ere med Ram-Air.
Mvh
Thomas E
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 60
Jeg er ikke i tvivl om at ove kan trylle,jeg vil bare gerne selv tænke mig lidt om først. Jeg har en PC'er til min sv'er, men er lidt i tvivl om den skal på.Såvit jeg ved justerer pc'eren fra signalet fra ecu'en.Hvis ikke den står optimalt er justeringen af PC'eren spildt hvis der stilles på ecu'en(bevist eller ikke bevist).Jeg troede også at PC tuning var en billig måde at prøve sig lidt frem på, men det er åbenbart nemmere at låne en helt ny mc af en man ikke kender end at få nogle costum maps.
maj 2007
jeg kan se flere læsere ikke har forstået hvad powercommanderen gør, den er det man kalder en piggyback, inddata til den originale styreboks er igennem PC, her ændres den spænding, typisk fra en map,spjældpotmetere, ntc, til en anden værdi, eksempelvis o,2 volt op eller ned, den originale styreboks tror så det er den faktisk situation og retter sig derefter, forudsat adaptionen er koblet fra,
Jeg siger ikke den kan hjælpe, men på en standrat mc er det ikke meget,
Jeg har aldrig snydt med målingerne, der for har jeg tit været nødt til at sige jeg kan ikke sælge dig det her, sagt på deen anden måde, hvis jeg ville kunne jeg til enhver tid ændre effekten uden du vil fatte mistanke, så du tror du får en øget effekt, tænk lidt over det, hvem har mon ret.
Om PC er usb eller det er vis en com port kan sgu da være ligemeget, og dog findes jo nok ikke i pcer idag, men jeg kunne ikke undvære dem
Lige til sidst, pc kører ikke med mange punker i deres maps, eksempelvis unichippen kører nok med 3 gange flere, og et hav af andre opsætningsmuligheder, styring af ekstradyser, vand , nos, variable spjælde m.m..
Det var alt herfra, jeg vill ikke ind i nogen diskussion, mine udtalelser er baseret på erfaring, ikke på at min fætter kender en, der havde en søster hvis mand kunne et eller andet.
Så lige til allersidst, på alle nyere GSXr modeller er der til hvert gear et program i den originale ECU, kørrer du så PC ind i femte, hvad sker der så i de andre gear, haha nej det er ikke så enkelt, tyk llidt på den.
jan 2007
maj 2007
Til matthias, det er mange år siden jeg valgte de mc'er fra hvor vi snakker om små problemer, selvfølgelig hvis kunden insisterer, sætter jeg den på.
jeg har de sidste par år kun justeret en 5-6 stykker, jeg har været så træt af at køre testbænk at jeg var ved at brække mig, jeg laver dog motorcykler hver dag og har gjort det mange år.
så jeg vil helst ikke anbefale noget, jo det vil jeg godt, men i de bokse kan i ikke få adgang til de forskellige maps.
jan 2007
jan 2007
maj 2007
jan 2007
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.410
går direkte på dyserne og styrer åbningstiden på disse, og selfølgelig
gir det noget, da nyere mc går for magre på delgas for at overholde euro