2 T. motorbloktuning 2 T. motorbloktuning
Er der nogle som med sikkerhed ved hvilken overflade du finder i krumtaphuset, på de på nuværende tidspunkt mest pumpede 2 taktere?
Spørger fordi jeg gerne vil vide (med sikkerhed - ikke bare vha. gætteri) om den mest optimale overflade er en ru/glat/fin overflade (mener jeg) som ikke er poleret, eller en overflade som er poleret og glasagtig.
Den ru- men stadig glatte overflade, vil imo. foresage/bibeholde en bedre forstøvning end en glasagtig/poleret overflade, hvor forstøvningen imo. vil hæmmes da molekylerne vil samles.
I stedet for at i hver især kommer med jeres lange teori, ser jeg helst at der blive linket til billeder/tekst. Svaret må kunne findes på de maskiner der i dag ligger i toppen af 2 t. verdenen ydelsesmæssigt.
Jeg har forresten også oprettet spørgsmålet i 2 T gruppen, men der er kun 18 medlemmer, desvære.
På forhånd tak.
feb 2004
Følger: 35 Følgere: 34 MC-er: 1 Emner: 89 Svar: 2.744
Om det kan hjælpe dig ved jeg så ikke.
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Det var Torbens far der i sin tid importerede Kreidler og havde bla. noget Kreidler Van Veen vandkølet 50cc med ca. 17-18 heste...
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 39 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 549
Søg i england for der er flere der tuner de små motorer men det koster kassen...
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
jun 2006
Følger: 23 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 19 Svar: 594
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 15 Emner: 41 Svar: 475
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
Husk på at den motor jeg arbejder med smider 3.2 HK standard, og den er pt. på den gode side af 21 hk. Det giver et vægt/hk forhold på 2.5 kg pr. 1 hk.
I praktisk forstand udmærker det sig i en acceleration 0-100 på ligt under de 5 sek. Ikke værst af en lille 70 ccm. 2 takter.
Forresten, PLEASE kun svar på mit spørgsmål, kan som sagt ikke rigtig bruge jeres personlige erfaringer. Og ta' ikke fejl, motoren er foruden det jeg spørger om her, tunet til bristepunktet.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
Han kører scooterrace.
Men kender nogen der driver deres eget tunings firma, de højglans polere hele krumtabs huset.
Den ene har en 75 cc maxi der har smidt 13,xx hk.
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 83
Sjovt nok er mathias maxi danmarks stærkeste.
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 488
Prøv Michael Jansberg, som er kendt for bla. tuning af RG500:
http://jansberg.net/. Han er alsidig, har hjulpet min makker med optimering af Suzuki RG500 og en Lycoming flymotor.
aug 2007
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30
Christopher T: Der har aldrig nogensinde været en officiel titel med det navn, så jeg undlader at kommentere sagen yderligere, og jeg vil hellere ikke have at du skriver mere om det her.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 31 Svar: 20
nu ved jeg man kan få sine skyllekanaler og studsen poleret op så det gir et bedre flow og måske nogle hk hvor mange ved jeg ikke
mvh frederik
2 T. motorbloktuning