2.195 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

rasmus b
rasmus b
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 30

2 T. motorbloktuning 2 T. motorbloktuning

Er der nogle som med sikkerhed ved hvilken overflade du finder i krumtaphuset, på de på nuværende tidspunkt mest pumpede 2 taktere?

Spørger fordi jeg gerne vil vide (med sikkerhed - ikke bare vha. gætteri) om den mest optimale overflade er en ru/glat/fin overflade (mener jeg) som ikke er poleret, eller en overflade som er poleret og glasagtig.

Den ru- men stadig glatte overflade, vil imo. foresage/bibeholde en bedre forstøvning end en glasagtig/poleret overflade, hvor forstøvningen imo. vil hæmmes da molekylerne vil samles.

I stedet for at i hver især kommer med jeres lange teori, ser jeg helst at der blive linket til billeder/tekst. Svaret må kunne findes på de maskiner der i dag ligger i toppen af 2 t. verdenen ydelsesmæssigt.

Jeg har forresten også oprettet spørgsmålet i 2 T gruppen, men der er kun 18 medlemmer, desvære.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2 T. motorbloktuning
  • #1   22. dec 2008 Dengang jeg kørte knallert for maaange år siden havde jeg en Kreidler 5gears. Motoren havde været forbi noget på fyn(mener jeg det lå) som hed uno motor. Hele krumbtab huset var blankpoleret for optimal flow. De tunede masser af 2 taktere. Min motor var lavet til speedway.
    Om det kan hjælpe dig ved jeg så ikke.

• #2   22. dec 2008 Uno? den lå i holbæk og var ejet af Torben Hansen som var og er rigtig god til at tune totakt, han arbejder idag hos JØ Service i Svebølle som primært laver crossere.
    Det var Torbens far der i sin tid importerede Kreidler og havde bla. noget Kreidler Van Veen vandkølet 50cc med ca. 17-18 heste...

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#3   22. dec 2008 Puha, 2 T. er stadig ikke nær så udviklet som 4 T endnu, og går vi år tilbage, er der mange komponenter som på 2 T minarelli motorere i dag ville ligne oldtidsfund.

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#4   22. dec 2008 Teorien skal bruges i praktis på Flowoptimerede 70 ccm. minarelli LC motorere som peaker omkring de 23 HK med de 20 fra 30 km/h, så altså et bredt powerband.

• #5   22. dec 2008 Man kunne jo finde nogle der har en 2000+ honda rs125 og så spørge om de har nogle billeder af motoren? Sådan en lille ting yder 44hk på en 125 2t smiley
    Søg i england for der er flere der tuner de små motorer men det koster kassen...

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#6   22. dec 2008 Har søgt, og har på nuværende tidspunkt kun fundet folk som blæser krumtaphuset. Men det et old-trade, så det kan jeg ikke rigtig bruge til noget.

• #7   22. dec 2008 Ring til f.v motor.. Er sikker på han kan hjælpe dig!

• #8   22. dec 2008 Må mand spørge om hvilket projekt Du har gang i ? Det er jo ikke helt uvæsenligt...

• #9   22. dec 2008 De venner jeg har der gør det meget scootertun og den slags, de har poleret krumtapshuset.

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#10   22. dec 2008 Robin: En kort SD minarelli lc 70 ccm motor (monteret på en aprilia sonic scooter til roadrace @ gokartbane).

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#11   22. dec 2008 Sneaky Bastard: Motorblokken er bådeblueprintet, og flowoptimeret. Det være sig en "gasflowbane" til skyllekanalerne/boosterportene.

Husk på at den motor jeg arbejder med smider 3.2 HK standard, og den er pt. på den gode side af 21 hk. Det giver et vægt/hk forhold på 2.5 kg pr. 1 hk.
    I praktisk forstand udmærker det sig i en acceleration 0-100 på ligt under de 5 sek. Ikke værst af en lille 70 ccm. 2 takter.

Forresten, PLEASE kun svar på mit spørgsmål, kan som sagt ikke rigtig bruge jeres personlige erfaringer. Og ta' ikke fejl, motoren er foruden det jeg spørger om her, tunet til bristepunktet.

• #12   22. dec 2008 Evt spørg Velo herinde.
    Han kører scooterrace.
    Men kender nogen der driver deres eget tunings firma, de højglans polere hele krumtabs huset.
    Den ene har en 75 cc maxi der har smidt 13,xx hk.

• #13   22. dec 2008 Eller "firma"

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#14   22. dec 2008 Ja kender godt velo, igennem nogle år. Og de xhr er imo. nogle noobs. De har bl.a intet vist på deres maskiner.

• #15   22. dec 2008 Noobs er ikke lige ordet.
    Sjovt nok er mathias maxi danmarks stærkeste.

• #16   22. dec 2008 Hej.
    Prøv Michael Jansberg, som er kendt for bla. tuning af RG500:
    http://jansberg.net/. Han er alsidig, har hjulpet min makker med optimering af Suzuki RG500 og en Lycoming flymotor.

• rasmus b
    rasmus b Tilmeldt:
    aug 2007

#17   22. dec 2008 Okay tak poul

Christopher T: Der har aldrig nogensinde været en officiel titel med det navn, så jeg undlader at kommentere sagen yderligere, og jeg vil hellere ikke have at du skriver mere om det her.

• #18   30. dec 2008 det skal være højglans poleret, jeg ved at ciao og puch motoren som du kan købe færdig tunet er fulstændig blanke inde i motoren,
    nu ved jeg man kan få sine skyllekanaler og studsen poleret op så det gir et bedre flow og måske nogle hk hvor mange ved jeg ikke
    mvh frederik

Kommentér på:
2 T. motorbloktuning

Annonce