758 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hjælp til udstødning hjælp til udstødning

har lavet en lille pot til min zx6r fra 04. den køre fint med standart men når jeg sider den lille på er det som om den dør og ikk køre som den skal det er en lille pot på ca 10cm lang ø60 udv. og hul igennem på ca 25mm med fri gennemgang.. er der nogen der ved hvorfor den gør det...???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.
  • Klipning af hæk 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til udstødning
  • #1   15. jan 2009 Fordi du har ændret hele flowet igennem motoren
    Så det giver sig selv smiley
    Modstand, pulseringer fra motor osv er jo en videnskab. Der er en grund ti at forrør og potte har de mål de nu engang har

Når forskellen er så stor kontra den originale er det ikke engang sikkert du kan justere det hen så de ngår godt!

Som udgangspunkt skal cyklen justeres efter hvis du monterer anden udstødning. Men den du har lavet matcher på ingen måde hvis den opfører sig som du beskriver. Den ødelægger motorgangen

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #2   15. jan 2009 Ja der er alt for lille hul igennem hvis det kun er 25mm...

• #3   15. jan 2009 Så køb en slipon der er lavet til cyklen af god kvalitet. Så burde du ikke få de problemer. smiley De e rnemlig testet og lavet af ingeniører der har regnet på diverse, således cyklen ikke taber ydelse (såfremt du får den efterjusteret)

• #4   15. jan 2009 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9702

link til den

• #5   15. jan 2009 Det behøves ikke være hullets diameter!
    Længden på potten har tit mere at sige end hullets tykkelse!
    Det er netop længden der kan give problemer med pulseringer fra motoren!

• #6   15. jan 2009 Sajmon tænk på en zx6r med en slipon og DB killer i. Det er cirka samme huldiameter

• #7   15. jan 2009 tja det kan der være noget om.. men men.. jeg har set masser på youtube der har nogle som min og de larmer helt vildt så der må jo være det samme som min med hul lige igennem og deres siger fint nok...

• #8   15. jan 2009 En ting er lyden, en anden ting er hvordan motoren går!

Desuden er det meget forskelligt fra mc til mc hvad de kører godt med og ikke kører godt med!

En potte kan give godt på cykel, samme potte på en anden cykel kan ødelægge hele karakteristikken

• #9   15. jan 2009 og jeg hade en laser gp på min gamle zxr 750 den er sku kort og med hul i den hade ikk noget og sige og der skiftet jeg også fra standart unden og justere noget.. og det samme med den jeg har på min R6 nu det var det samme fra standart til den uden og gør noget og der kunne jeg heller ikk mærke det.???

• #10   15. jan 2009 Desuden har du jo heller ikke set en kurve eller prøvet at køre dem du har set på youtube. Kan være de går af lort smiley

Men nu ved du hvorfor. Så kan du vælge at fortrænge det der er sagt og tale udenom eller tage det til dig smiley

• #11   15. jan 2009 Du tror vel ikke det kan være noget andet? Problemet kom da du smed den anden potte på.
    Du kan ikek sammenligne med andre mc´er. Som jeg skrev er der stor forskel på hvordan hver enkelt mc reagere på sådan en ændring

• #12   15. jan 2009 nej er godt klar over det er potten.. me men skal jeg lave hullet støre el mindre måske for køre sammen skal det sku... ligner jo en spadserknallertn med det stor lukum på siden haha

stavefejl er gratis;-)

• #13   15. jan 2009 Jeg tror ikke hullets diameter vil hjælpe dig. Det er længden på potten der er problemet! Men prøv det da, kan da være det kan afhjælpe. Det finder du jo ikke ud af før du har prøvet det

• #14   15. jan 2009 nej det er rigtig, men hvad gør jeg så mindre for og få lige så meget modstand som standart potte eller??

• #15   15. jan 2009 Det er ikke nødvendigvis modstanden der skal gøres mindre eller større..

Længden på potten har noget at gøre med de pulseringer der kommer fra motoren. Det har ikek så meget med modstanden at gøre.
    Jeg vil mene det er der problemet ligger, men igen, prøv da at gøre hullet større først og se hvordan den reagerer inden du begynder på en anden potte eller lignende

Kommentér på:
hjælp til udstødning

Annonce