{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
747 visninger | Oprettet:

TEKA, TRE, PC, g-pack, tuneboy ??? {{forumTopicSubject}}

Hej der ude på MCG.
Vil naturligvis gerne have min 12'er til at køre optimalt.
Derfor har jeg prøvet at læse lidt om div. tuning/optimerings-systemer der findes til MC'er i dag men det har sgu ikke gjort forvirringen mindre. Det er ikke boring og andre konstruktions ændringer der har min interesse - det er lige lidt overkill til mit behov!

- Hvad er hvad: TEKA, TRE, PC, g-pack, tuneboy, Ign. moduel, ECU remap. (Har styr på PC)
- hvad kan med fordel bruges/ikke bruges sammen?
- Hvad kan anvendes på ZX12 og hvad kan ikke?
- findes der andet der bør overvejes?

Modtager selvfølgelig gerne anbefalinger til netop min cykel men en mere generel guide kunne mske hjælpe andre. På før da venligst hvis det eksempelvis ikke er anvendligt på ex. V2/R4 eller særlige fabrikater/modeller.

Hvis nogen ved hvor der ligger en komplet oversigt over disse kunne der evt. linkes dertil!

Glæder mig til at blive klogere - hvis det er muligt smiley

PS 12'er skal naturligvis have full system, KN og map når jeg ved hvad, hvilket af ovenstående der ellers skal til.

Rasmus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TEKA, TRE, PC, g-pack, tuneboy ???
  • #1   6. mar 2009 TEKA: Mest almindeligt, en boks som værkstedet omprogrammere den originale ECU med. (ECU = motorstyring)

    ECU remap: det som man gør med TEKA'en, men kan også gøres med andre enheder, afhængig af hvad dit værksted har til rådighed.

    TRE og G-Pack: Fjerner en begrænsning af tændingen i nogle gear.
    Effekten er meget forskellig afhængig af mc model og evt. hvilket land mc'en er købt.

    Ignition module: typisk en ekstra boks til PC'en.
    giver mulighed for at justere tændingen.

    Et alternativ kunne være Motty AFR tuner: http://www.afrtuner.com/
    Den er selvjusterende men kræver du selv laver noget ledningsarbejde til montering.

    G-Pack kan på nogle modeller fjerne hastighedsbegrænsningen på 300 km/t. Til gengæld kan begge dele forstyrre en evt. original gear indikator.



  • #2   6. mar 2009 Ups, de sidste 2 linjer skulle have stået under TRE og G-Pack teksten

  • #3   6. mar 2009 TEKA er såvidt jeg har forstået en dims som man tilslutter maskinen, og så kan den overskrive maps direkte på standard ECU-en, så man ikke har brug for f.eks. en PC eller anden box.
    Således har jeg f.eks. fået nye maps på min cykel som angiveligt skulle give mere power smiley


  • #4   6. mar 2009 Motortypen, V2, række 4, mv. er ligegyldig, bare den har elektronisk indsprøjtning.

    PC'en er modelspecifik og lavet med et ledningsnet der passer til en bestemt model, der kan derfor være enkelte meget specielle modeller den ikke findes til.


  • #5   6. mar 2009 ECU remap kan på nogle modeller være begrænset ved hvor meget der kan justeres.

    Hvis ændringerne på indsugning og udstødning mv. er store nok er en Pc eller lignende enhed altså påkrævet for at kunne justere tilstrækkeligt på benzintilførslen.


  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.404
    #6   6. mar 2009 det er kun suzuki der kan justeres i org. ecu med teka, og tuneboy er kun til ikke japanske mc, det kan man se på deres hjemmeside, en tre fjerner begrænsninger i de lave og højeste gear, dette er som regel kun på 1000 cc. og op

  • #7   9. mar 2009 Hvad skal jeg bruge det til?
    Jeg er ikke nogen racerkonge eller fartbølle smiley men vil jo gerne kunne nyde lidt ekstra moment og kørbarhed særligt i mellemområdet
    Tror jeg vil lede efter en PC, et sport filter og måske et komplet system hvis jeg kan finde et der passer mit budget.
    - kommentarer til dette modtages gerne!
    Var ellers ved også at brænde varm på en Gi-pro men måtte konstaterer at den til ZX12 ikke fjerne 300 km/t begrænseren og så mistede jeg lidt interessen - så lidt fartdjævel er man måske alligevel smiley


  • #8   10. mar 2009 Prøv at søge på: TECHLUSION. Det er ham der ejede dynojet og var med til at udvikle powercommanderen.Har bestilt en til min sv 1000'er

Kommentér på:
TEKA, TRE, PC, g-pack, tuneboy ???

Annonce