{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.134 visninger | Oprettet:

Modi filterkasse? {{forumTopicSubject}}

Ville der være noget at hente ved at skære ud i min luftfilterkasse der er nemlig kun et lille hul op i filteret og der er lavet en cirkel om det på billederne i mit fotoalbum.. se link.. eller ville det ligefrem skade? for min opfatning er at den ville kunne få mere luft og jo mere luft/benzin jo flere hk =)

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10593

Mvh Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Modi filterkasse?
  • #1   30. mar 2009 Kan ikke sie det sikkert, MEN har svært ved at tro på at de har lavet en fejl, der gør at du kan få nogle flere hk, ved at bore nogle huller!!

  • #2   30. mar 2009 svært at gennemskue.
    Men på tléren giver det helt sikkert noget


  • #3   30. mar 2009 Jamen på en srad er der jo tryk på luftfilterkassen (ramair) så tror ikke det er noget der vil give noget positivt

  • #4   30. mar 2009 det giver intet der i mod tager det effekt også på en tl har haft flere kammi der har leget med det og der hjælper intet andet tage effekt ....

  • #5   30. mar 2009 Hullerne borede jeg for noget tid siden og kan se mine tændrør er blevet mere lyse så det må være godt nok.. men det jeg ville nu var at skære hele det stykke ud inden for den røde ring.. og kan ikk se hvorfor det ikk skulle kunne give noget når der er 4stk 38mm der skal have luft og der er kun det lille hul de kan få det fra..?

  • #6   30. mar 2009 Og i øvrigt der kommer BMC filter i den og jetkit og komplet yoshimura system.. og blir kørt ind..

  • #7   30. mar 2009 Bare skær væk... Det er en restriktion i indsugningen og den skal bare væk..

  • #8   30. mar 2009 Nikolaj : Er det noget du ved..? hehe..

  • #9   30. mar 2009 På en SRAD er jeg ret sikker på du taber heste hvis du begynder at rode med at lave større hul. Det har noget modtrykket og cv kabunaderne at gøre. Det er helt anderledes på en V2 maskine end det er på en r4 maskine!
    Du kan smide et KN filter i, det giver mere flow med samme modtryk i kassen.

    Desuden skal du huske på at der jo kun er 150ccm pr cyllinder. De trækker jo ikke luft ind samtidig, da de ikke tænder samtidig, så hullet er mere end rigelig til at fodre cyllindrene..


    Så lad være med at rode med det, da chancen for at du taber ydelse eller ødelægger din kurve er meget stor. Hvis du vil kræver det en del rulninger inden du ved hvad setup der er bedst, da det e rsvært at mærke hvis man kører en tur. Der er placebo effekten oog meget mere der spiller ind. Og det kan ikke svare sig ren ydelses mæssig kontra pris hvis du skal til at bruge 500kr på hver rulning efter hvert setup...



  • #10   30. mar 2009 De huller der er lavet rundt om det ovale hul hvor luften kommer op, de ser ikke originale ud? Er det nogle der er boret op?

    Mht om det er en restriktion så skal du sammeligne med en anden luftfilterkasse. Men som udgangspunkt kan det meget hurtigt gå galt når man ændrer original hullet på en r4 med cv kabunader

    http://www.gixxer.com/forums/showthread.php?t=5502
    Der står noget om at bore kassen op. jeg vil nok tage det med et gran salt, da der ikke er nogle kurver der underbygger at "trækker" meget bedre. Det kan være den har tabt power i bunden og derfor føles midten og toppen voldsommere! Det er set før, jeg kender flere der har oplevet det efter de har pillet ved deres mc.
    R4 motorer, ram air og CV kabunader er meget fintfølende!
    Så du skal find enogle test der underbygger med kurver inden du begynder at skære


  • #11   30. mar 2009 Luft ind = god ide... Den vil tabe pusten i bunden sikkert men hvem fanden bruger de nederste 8000 omdrejninger på en 600ccm3????

    Bare skær pisset i tusind stykker Kasper.. Så skal du se løjer....

    Modtryk og Cv karburatorer??? No problem bare gå amok..


  • #12   30. mar 2009 Nikolaj den der holder ikke helt smiley Læser lidt sarkasme i dit indlæg, det er bare surt hvis Kasper ikke gør og går igang og dermed får en ukørbar mc.
    Der er mc´er med CV kabunader og fx åbne KN filter, der har en fin kurve med 100% gas, der er også mc´er der ikke har!. Åben filter og CV kabunader er ikke en god cocktail for delgas! Det virker på nogle mc´er på andre ikke. Til gadekørsel, der skal delgassen virke, da det er den man bruger 99% af tiden.

    Han kunn epeøve at maile FV motor eller Mr dyno. De har helt sikkert erfaring med kassen på en srad, dvs om der er noget at hente på den ved at skære i kassen!

    Der er en del mc


  • #13   30. mar 2009 Sebastian : Du mener altså ikk engang jeg skal smide et fx. BMC filter i?

  • #14   31. mar 2009 jo da, læs mit 1. svar til dig

  • #15   31. mar 2009 Seriøst Kasper.

    Skær den restriktion ud og få den dysset ind med ny udstødning og andet luftfilter.. Så bliver du en glad mand.



  • #16   31. mar 2009 Er du sikker på det er en restriktion Nikolaj? Dvs har du sev prøvet det og fået rullet ind så du ar set en forbedring?

    I det ene forum skriver de også det skulle give godt at udvide hullet, men igen, man læser tit i mange forums at det ene og andet er godt. Folk underbygger ikke med rulninger så man kan se hvad de enkelte ting giver!


  • #17   31. mar 2009 Nu kan jeg jo ikk finde ud af hvad jeg skal?.. kan i ikk li blive enige.. hehe

  • #18   31. mar 2009 Det er en restriktion.
    Skær det hul større og få den rullet.. Du bliver så glad for det i længden Kasper... smiley



  • #19   31. mar 2009 hvorfor ødelægge noget, ingeniørerne har brugt måske 1000 timer på at optimere? og hvorfor skulle en fabrik lave en restriktion på en 600ccm racer?

  • #20   31. mar 2009 Jesper : Det er der da i en tl´er...

  • #21   31. mar 2009 jamen så hack away - det er din cykel:)

  • #22   31. mar 2009 Fordi fabrikkerne skal overholde støj, miljø og pis krav fra latterlige EU råd der ikke vil have at vi smadrer folks hørelser og naturen... Det er såmænd derfor Jesper. smiley



  • #23   31. mar 2009 derfor har ingeniørene jo stadigvæk optimeret det til en standart cykel.

    ved 12000 omdrejninger suger motoren alligevel maksimalt 120 liter / sekund og det kan det originale hul sagtens klare.


  • #24   31. mar 2009 jesper det er en 750 motor med komplet yoshi og andet filter og jetkit og måske portet top..

  • #25   31. mar 2009 ja det er så 150 liter / sekund, hvilket hullet også ser ud til at klare (passer det ca. at det er 4*8 cm?)
    portet top og jetkit, lyder til at kunne trække et større hul, det vil jeg give dig ret i.
    men så længe hullet er 4 gange større end dine karburatorer (tværsnitsareal) kan jeg ikke se at der er et problem.


  • #26   31. mar 2009 nikolaj A
    en cykel fra 95` var kun underlagt euro 1 normen, hvorfor det skulle undre mig meget hvis et luftfilter var seriøst begrænset.


  • #27   31. mar 2009 hov, undskyld, motorcykler var ikke underlagt euro-normer før 2000...

    men dit støj- argument holder naturligvis stadig.. (omend det nok ville være nemmere for fabrikken at lyddæmpe udstødningen mere, uden at det gik ud over effekten)


  • #28   31. mar 2009 Skær nu bare det hul større Kasper.. Du bliver så glad for det i længden.:D


    Problemet er at der ved denne indsnævring i luft filter kassen sker en hastigheds forøgelse af luften der passerer igennem.
    Derefter en hastigheds nedsættelse umiddelbart efter.
    Hvis man kan lave denne hastighedsforskel mindre så gør man det, da det man allerhelst vil have er at luften IKKE skal til at accelerer og deccelerer og dermed være "uhomogen" turbulent på dens vej til karburatorerne.
    Ved at have en god portion ensartet luft "klar" til karburatorerne kan man få en ensartet og meget præcis mængde luft der paserer igennem karburatorerne som derved kan udnyttes 100% optimalt. I denne fase vil luften igen acceleres op pga. den relativt mindre diamter i hver enkelt karburator men her er det netop meningen da man derved kan få hevet noget benzin med ind i forbrændings kammeret.

    Konklusion: Skær nu det hul op og få en alt for fed oplevelse. smiley


  • #29   31. mar 2009 homogen turbolens er ikke det første tillægsord, jeg ville sætte på et ram-air system fra midt-halvfemserne...

  • #30   31. mar 2009 Enig men hvorfor gøre det værre end nødvendigt med yderligere indsnævringer Jesper??

  • #31   31. mar 2009 Skær den restriktion ud Kasper og få et komplet udst. system på samt et andet luftfilter inden du ruller den ind. Så skal du se løjer.

  • #32   31. mar 2009 fordi ingeniørene trods alt har brugt 1000 timer på at få resonanssen til at spille.
    med mindre man har en dyno, er det virkeligt "hack & hope" at give sig i kast med.

    at bore luftfilterkasser op er noget man gør på puch maxier...


  • #33   31. mar 2009 Jeg kan se at du har brugt lang tid på emnet Jesper og det har ingeniørerne sikkert også måske også en sjat mere end 1000 timer..

    Nu er jeg bare ikke synderligt imponeret over ingeniører generelt men det er en anden sag som vi nok skal tage seperat. smiley

    Men de er stadigvæk underlagt diverse krav. Og ja det er ikke miljø men støj krav på de gamle maskiner.

    Og hvis man vil have effekt ja så er det sgu et must at have "god" luft. Vil man ikke have effekt ja så er det standard jo fint nok. Det er jo et spørgsmål man må stille sig selv.
    Her virker det som om at Kasper gerne vil have noget effekt og ja så kræver det jo altså rigeligt "god"luft. Resonans er også fint og dandy i indsugning og udstødningsystemer.. Men alt er optimeret efter standard maskinen og piller man ved den så er det bare med at optimere resten også.





  • #34   31. mar 2009 Konklusion: Skær den restriktion ud Kasper smiley

  • #35   31. mar 2009 ja resten må optimeres også... det kræver så desværre bare en dyno, inde i en vindtunnel, for at optimere det som det er gjort fra fabrikken...

    men ja hvad fanden, det er jo et forsøg værd, og hvis det går helt af H til, må man jo købe sig en ny kasse.


  • #36   31. mar 2009 Fabrikkerne skal altså ikke opløftes til raket forskere og deslige men nærmere kaos teoretikkere. For med det lort de laver engang imellem så har jeg på fornemmelsen at de er forgangsmænd udi at forsøge sig frem... Hold kæft nogle brølere der bliver lavet nogle gange.

    Enig... Skær pisset op og igang med geden Kasper.



  • #37   31. mar 2009 Rigtige mænd har to benzinslanger: en til hver cylinder - direkte fra tanken!
    Luftfilteret erstattes af kærestens gamle nylonstrømpe. Denne dog skal dog monteres BAG på potten, så de gråspurve og andet der måtte ryge med i motoren, ikke slår bagvedgående kvinder og gravide børn ihjel.


  • #38   31. mar 2009 Ja der er mange kasser der er ristriktione ri, men man kan hurtigt ødelægge for meget s¨det går den modsatte vej. har prøvet ved både min TL´er og Superduke.

    Derfor jer efterlyser rullefeltstests smiley Ellers kan det hurtigt koste et par kasser og et par rulninger smiley


  • #39   31. mar 2009 Har snakket med Jansberg idag om portning af min top.. og spurgte ham om dette emne.. og han sagde at i grove træk "Jo mere luft jo bedre" da den er med karbunader.. for hvis den var med sprøjt var det noget helt andet den skal danne et specialt tryk for ikk at ødelægge noget..

Kommentér på:
Modi filterkasse?

Annonce