Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  2-takts turbo?
  • #1   20. jan 2006 Absolut ikke.. Giver ikke en meter for el-drevet kompressor..
    Den bruger flere kræfter end den evt. effektforøgelse vil være...

• #2   21. jan 2006 Lol ^Ace ^ så sidder du og dizzer dem og så skriver du selv der inde! Og du ved sikkert ikke engang selv om det virker eller ej smiley

• #3   21. jan 2006 Der er da ihvertfald turbo på nogle store dumpertruck og skibs 2-takt diesel motorer!
    Så tror egentlig ikke der der noget teoretisk i vejen for at turbolade en 2-takter .
    Man kan også få kompressor til små motorer til fx. model fly og biler.
    Men hov min 2-taktslærdom er meget rusten, der er jo noget med tryk i krumtaphuset...så måske eksploderer sådan en turbo 2-takter..her må 2taktsnørder på banen.
    Der er ihvertfald 3 typer styring af indsugning når vi snakker knallert/mc: stempelstyret, Bladventilstyret og drejeventilstyret. Det kan være den ene er lettere at tryklade end de andre. Desuden er disse 2-taktere meget følsomme overfor uidformningen af expansionskammeret så det bliver sikkert oxo kritisk at drive turboen med udstgas.

Desuden er der et problem med multicylinder 2-takter at der er en seperat udstrør og karb. pr cylinder.
    Så skal man bruge 4 turboer på en RD500? smiley
    Sådan en cykel vil jeg ha smiley 500 2takt 2XbiTurbo med 400 heste og fuldstændig umulig at køre på. Kan man mon bygge sådan en?
    Bonus: kun Bimota har rodet med indsprøjtning på deres 2-takt V-due og det kunne de ikke få til at virke ordentlig. Så de lukkede fabrikken endnu engang smiley

• #4   21. jan 2006 En 2 takt diesel med kompressor, virker også lidt anderledes, f.eks. en gammel Detroit motor, den har direkte indsprøjtning, og bruger kompressoren til at blæse ugstødnings gassen væk hen over stemplet. Så kører stemplet op og lukker først siden til udst. og så kan kompressoren nå at fylde forringen med et lille overtryk, hvis det hjalp nogen. Den lyder fuldstændig vild sådan en motor, og er meget uøkonomisk, men den tager ikke flere omdr. den tænder bare dobbel så mange gange...

• #5   21. jan 2006 hej peter s. jeg har en morbror der har en rd 500. Kunne være man skulle prøve at lokke ham lidt. hehe
    http://www.mczonen.dk/index.php?secID=134&id=229

• #6   21. jan 2006 Scrallar: Jeg er jo også et af de dumme børn smiley Har ikke helt den fornødne viden til at afgøre om det virker. Med den begrænsede viden jeg har, så er der både ting der taler for at det fungerer, og ting der absolut umuliggør det. Så jeg praler ikke af at være specielt meget klogere end "scooterhovederne", det var jo også derfor jeg lavede indlægget herinde, for at få et kvalificeret bud.

• #7   21. jan 2006 tror nu ikk at en el-motor kan komme op de samme omderjningstal.... som en konventionel turbo.
    Men en eller anden form for effekt skal det nu nok give, meeeen mon ikke det elektriske bliver en begrænsning

• #8   23. feb 2006 sådan em blæsermotor i indsugningen virker overhovedet ikke, medmindre den på 3-4000w og det tvivler jeg stærkt på at man lokke ud af et scooterbatteri.

Kommentér på:
2-takts turbo?

Annonce