{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Lars D
Lars D
Tilmeldt:
25. maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

PC3 på GSXR750 K8 viser "FI" i display {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Jeg har lige monteret en Powercommander PC3 på min GSXR750 K8. Har fulgt den medleverede instruktions-vejledning til punkt og prikke, og har dobbelt-checket alle monteringer. Jeg har også monteret O2-eliminator.

Når jeg sætter tænding på, fremkommer der en FI-fejl i displayet, det blinker skiftevis mellem temp og FI.

Er der nogen der har erfaringer med en PC3 på K8?? Og måske kan sige mig hvad der er galt eller mangler under monteringen.

Jeg har ikke klippet nogle originale ledninger fra stikket til ECU. Har ladet mig fortælle at der skal afmonteres en ledn. fra ECU-stikket på K7, men ikke hørt noget med K8.

Håber der er en med en hjælpende viden herinde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PC3 på GSXR750 K8 viser "FI" i display
  • #1   1. maj 2009 Prøv at pille 02 eliminator af...

  • #2   1. maj 2009 Måske samme problem som er omtalt her ?

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=113756

    håber dette kan hjælpe...


  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #3   1. maj 2009 Jeg har prøvet at sætte stikket til Lambda-sonden i igen, men det giver samme "FI" fejl.

    Har også været alle stik igennem igen, og det er monteret efter instruktionen fra DynoJet.

    Motoren kan starte, men jeg vil ikke køre med den, når der vises fejl.

    Alle bud på hvad fejl-årsagen kan være, er velkommen.

    Til Kenneth, det ser ikke helt ud som om at den omtalte artikel, er samme fejl-problematik. Men tak for tippet smiley


  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #4   1. maj 2009 Jeg har efter instruktion fra Suzuki-mekaniker, afmonteret kablerne til servo-motor der styrer drosselklap. Servo-motor sidder stadig med stik monteret i styringen. Kan det være den der laver fejlen??

    Kan se, at ved tænding drejer den rundt, for derefter at stå i en ny position. Hvis der er positions-tilbagemelding fra servo-motor, så vil ECU vel tro at klappen står i forkert position??


  • #5   1. maj 2009 Har en K6ér den lavede det samme, så læste jeg på power commanders hjemme side at jeg skulle på min,skulle klippe ledning nr 30 ved CDI boxen, og vupti ingen fejlmelding længere ;o)

  • #6   1. maj 2009 NB: har også skiftet udstødning, og har heller ingen lambda sonde længere!!!!

  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #7   1. maj 2009 Er der nogen der ligger inde med beskrivelse af "Dealer mode switch" til 750 K8???
    Hvilke 2 ledn skal kortsluttes, og i hvilket stik?
    Så kan jeg udlæse fejlkoderne Cxx.

    Har googlet det, men kan kun finde beskrivelse for K7, og der er sket ændringer til K8.


  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #8   2. maj 2009 Så er det hele perfekt igen, og ingen "FI"-fejl.

    Via Yoshimura's hjemmeside, er der en vejledning til at korrigere for at have fjernet drossel-klappen.
    For andre interesserede, så søg under GSX-R 750 2008 og R55 full system på deres hjemmeside, der er en meget detaljeret beskrivelse.

    Man skal fjerne pin#5 i det sorte ECU-stik, derved får ECU ikke tilbagemelding om possitionen fra servo-motoren.

    Så nu skal cyklen nydes med en ny map på PC3, og senere have den rullet ind på felt.

    Håber denne tråd kan hjælpe andre med samme problem.


  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #9   2. maj 2009 I øvrigt, så sættes cyklen i "Service mode" ved at sætte en lus i det lille firkantede 6-polede stik bagved ECU.
    Lednings farverne er "Sort med hvid stribe" og "Hvid med rød stribe".
    Der er i alt 4 ledninger i dette stik. (32bit ECU)

    Bemærk at stikket blot ligger ubrugt hen, med en stop-konnector i enden.

    Når lusen er sat i, sættes tænding på, og vupti. Display viser en kode for tilstanden på cyklen. "C00" er ingen fejl.

    Søg på google for fejlkoderne.


Kommentér på:
PC3 på GSXR750 K8 viser "FI" i display

Annonce