GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab
Hey der.
Jeg er igang med at køre min GSX-R 750 K8 ind med PowerCommander mm.. Syntes jeg har fået en væsentlig hurtigere kværn ud af det.
Mit problem er imidlertid, at jeg har søgt og søgt på nettet om andres erfaringer med baghjulsheste, og der er ikke meget at finde desværre.
Så det kunne være en stor hjælp at høre i andre om hvad jeres 750 leverer på asfalten i HK. Og evt. hvor i har fået den rullet ind, og om det er med RAM-AIR osv.
750 K8 leverer 150HK på krumtappen, men har et forholdsmæssigt stort tab. Så hvor skal den ligge for at det er godt?
Jeg fik målt 132HK på Dyno MJP2100 og topfart til 286 KM/h. Fik at vide at det er et flot resultat, og kurven så rigtig god ud, men jeg har ikke noget at sammenligne med, så jeg håber på et par indspark fra jer herinde.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Også selvom det er samme bænk 2 forskellige steder.
Måleudstyret som fx temperaturføler kan være sat anderledes på den ene bænk, fx højt oppe i rummet hvor der er nogle grader varmere. Det er nok til at give forskellig udslag selvom det er samme cykel der måles på
Så eneste du reelt kan sammenligne med er samme cykler kørt ind ved samme forhandler
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 46 Svar: 636
okt 2008
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 798
Min er rullet ved CVP horsens med slip-on, BMC filter og på original styrebox. Kurven så så pæn ud at jeg fik at vide det ville være lidt spildt med en powercommander. Ved CVP sagde den 132,5 HK på hjulet og sammen som din: 286 km/t
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men en gang custommapping giver en mere omdrejningsvillig motor og bedre respons og smidighed. Og for det meste får man hævet kurven i mellemgasområdet. Men det koster så også en slat jo
Mht 750´ere. Så er det vist meget normalt de smider i omegnen af 130-135hk
jul 2006
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 2.136
Der er meget forskel på hvad rullefelterne rundt omkring i landet viser. Der er 22hk forskel imellem den laveste og højeste måling jeg har fået...
jun 2006
Følger: 75 Følgere: 71 Emner: 48 Svar: 804
Jeg har BMC filter og PC3 og katten er fjernet.
132 lyder som et rigtigt resultat
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 3 Emner: 13 Svar: 93
gasresponsen blev væsentlig hurtigere i mellemområdet... Fik den rullet ind hos FV Motor i Sabroe.
Mht. om det er meget tab i forhold til 150 hk på motoren,- ja så er det vel ikke mere eller mindre end hverken 600 eller 1000 ere..... Det er meget normalt at tabe ca 20 hk ud til hjulet...
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 506
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 81 Svar: 479
maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
Lige lidt info om mine ændringer.
Jeg har selvfølgelig ændret på udstødningen. Har fjernet katten og fået lavet et mellemrør i rustfrit stål, og derpå sat en akrapovic potte på.
Drosselklappen har jeg eksperimenteret lidt med, og får faktisk det bedste resultat når den sidder og arbejder med motorstyringen. Når den ikke er monteret, så mangler den gas-responsen i mellemområdet, og det er meget mærkbart.
Mappen i PC3 er lavet udfra M343-004 Yoshimura R55 full system, denne har jeg så ændret de steder hvor jeg fornemmede der skulle laves ændringer. Kurven fra rullefeltet er snor lige fra bund til top, hvor maks effekt ligger over et stort forholdsvist fladt område.
Grunden til mit emne er også bl.a. at jeg overvejer at sætte komplet forrør på fra Akrapovic, de lover 140HK på hjulet... Er der erfaringer med dette, eller er det optimistisk salgs-snak???
Til Jacob S.: Jeg vil gerne vise dig kurverne fra målingen, så skal lige finde ud af at smide dem herind på min profil senere.
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 33 MC-er: 4 Emner: 61 Svar: 506
maj 2009
Følger: 18 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 514
En frisk fyr der ved hvad han laver, en god motor, med et godt portet topstykke, knaster og det hele sat porfekt op, bør kunne leverer ca 150hk på hjulet
Hilsen Mikael
GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab