1.342 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lars D
Lars D
Tilmeldt:
25. maj 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab

Hey der.

Jeg er igang med at køre min GSX-R 750 K8 ind med PowerCommander mm.. Syntes jeg har fået en væsentlig hurtigere kværn ud af det.
Mit problem er imidlertid, at jeg har søgt og søgt på nettet om andres erfaringer med baghjulsheste, og der er ikke meget at finde desværre.

Så det kunne være en stor hjælp at høre i andre om hvad jeres 750 leverer på asfalten i HK. Og evt. hvor i har fået den rullet ind, og om det er med RAM-AIR osv.

750 K8 leverer 150HK på krumtappen, men har et forholdsmæssigt stort tab. Så hvor skal den ligge for at det er godt?

Jeg fik målt 132HK på Dyno MJP2100 og topfart til 286 KM/h. Fik at vide at det er et flot resultat, og kurven så rigtig god ud, men jeg har ikke noget at sammenligne med, så jeg håber på et par indspark fra jer herinde.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab
  • #1   3. jun 2009 Det er svært at sammenligne da bænke måler forskelligt.
    Også selvom det er samme bænk 2 forskellige steder.
    Måleudstyret som fx temperaturføler kan være sat anderledes på den ene bænk, fx højt oppe i rummet hvor der er nogle grader varmere. Det er nok til at give forskellig udslag selvom det er samme cykel der måles på
    Så eneste du reelt kan sammenligne med er samme cykler kørt ind ved samme forhandler


  • #2   3. jun 2009 Af interesseårsager vil jeg da gerne se dine kurver smiley altså dem fra rullefeltet vel at mærke...

  • #3   4. jun 2009 Lars D

    Min er rullet ved CVP horsens med slip-on, BMC filter og på original styrebox. Kurven så så pæn ud at jeg fik at vide det ville være lidt spildt med en powercommander. Ved CVP sagde den 132,5 HK på hjulet og sammen som din: 286 km/t


  • #4   4. jun 2009 En pc3 er ikke spildt. smiley Det kan den være hvis man kun kigger på topydelsen (dvs 100% gas kurve)
    Men en gang custommapping giver en mere omdrejningsvillig motor og bedre respons og smidighed. Og for det meste får man hævet kurven i mellemgasområdet. Men det koster så også en slat jo smiley

    Mht 750´ere. Så er det vist meget normalt de smider i omegnen af 130-135hk


  • #5   4. jun 2009 De er da eftrehånden temmeligt ofte at der er et eller andet arrangement hvor der er stillet et rullefelt op... Så det er da bare at få fingeren ud og komme afsted.... Det er da ihvertfald en udemærket måde at få sammenlignet hk med andre cykler...
    Der er meget forskel på hvad rullefelterne rundt omkring i landet viser. Der er 22hk forskel imellem den laveste og højeste måling jeg har fået...


  • #6   4. jun 2009 min er målt til 130 Hk på hjulet ligeledes målt på samme testbænk

    Jeg har BMC filter og PC3 og katten er fjernet.

    132 lyder som et rigtigt resultat


  • #7   4. jun 2009 min gamle gsxr 750 havde 132,11 på baghjul..
    gasresponsen blev væsentlig hurtigere i mellemområdet... Fik den rullet ind hos FV Motor i Sabroe.
    Mht. om det er meget tab i forhold til 150 hk på motoren,- ja så er det vel ikke mere eller mindre end hverken 600 eller 1000 ere..... Det er meget normalt at tabe ca 20 hk ud til hjulet...


  • #8   4. jun 2009 Det vil uden tvivl ligge i det nabolag. Jeg vil sige gaske flot hvis der ikke er ændret på udstødnings systemet.

  • #9   4. jun 2009 Min R6 blev målt til 109 efter jeg fik Pc3 på og rullet ind ved Fv motor

  • Lars D
    Lars D Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #10   4. jun 2009 Hey igen, og fedt at det er et emne i gider kommentere:-)
    Lige lidt info om mine ændringer.

    Jeg har selvfølgelig ændret på udstødningen. Har fjernet katten og fået lavet et mellemrør i rustfrit stål, og derpå sat en akrapovic potte på.
    Drosselklappen har jeg eksperimenteret lidt med, og får faktisk det bedste resultat når den sidder og arbejder med motorstyringen. Når den ikke er monteret, så mangler den gas-responsen i mellemområdet, og det er meget mærkbart.
    Mappen i PC3 er lavet udfra M343-004 Yoshimura R55 full system, denne har jeg så ændret de steder hvor jeg fornemmede der skulle laves ændringer. Kurven fra rullefeltet er snor lige fra bund til top, hvor maks effekt ligger over et stort forholdsvist fladt område.

    Grunden til mit emne er også bl.a. at jeg overvejer at sætte komplet forrør på fra Akrapovic, de lover 140HK på hjulet... Er der erfaringer med dette, eller er det optimistisk salgs-snak???

    Til Jacob S.: Jeg vil gerne vise dig kurverne fra målingen, så skal lige finde ud af at smide dem herind på min profil senere.


  • #11   7. jun 2009 Der er effekt i forrrør men slet slet ikke så meget.

  • #12   12. jun 2009 Samme bænk, samme bagdæk med samme dæktryk(Ikke et slics), frisksmurt kæde i samme størrelse som sidst ex 520, samme benzintype, ex. Shell VPower, samme mand der ruller.....ellers forekommer der forskelligheder.
    En frisk fyr der ved hvad han laver, en god motor, med et godt portet topstykke, knaster og det hele sat porfekt op, bør kunne leverer ca 150hk på hjulet

    Hilsen Mikael


Kommentér på:
GSX-R 750 effekt på baghjulet og tab

Annonce