648 visninger
|
Oprettet:
ZX10 fra 1990 {{forumTopicSubject}}
Hej, kunne godt tænke mig at trække lidt ekstra ud af min ZX`er, den er pt. dyset om, g så køre jeg med 4 i 1
ALLE ideer og foreslag er velkommen.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 916
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 17
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.347
mvh
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 916
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 663
Lige som på 10'erne og GPZ1000RX.
Hovedproblemet ligger i at oliepumpen tømmer bundkarret (i mangel af bedre ord) over tid, når motoren er fuldt belastet. Al olien "hænger" dermed oppe i motoren, og oliespejlet kommer til at ligge så lavt, at oliepumpen begynder at kavitere og dermed producere mindre tryk. Da hovedlejerne er en af de mest belastede emner i motoren, og det tredie leje er det sidste i en af de to olielinier i motoren, er det det første som går. Men... det kan man altså modvirke med ovennævnte råd, som jeg fik af en Kawa-mekaniker engang.
Og så er problemet altså ikke så udtalt - Nogle maskiner fik det, andre ikke (som Preben skriver). Og det havde såmænd ikke noget med årgangen af gøre - så det er stadig lidt af et mysterium. Men mange maskiner er vel blevet hovedrepareret nu, så der vil være mange tusinde km i dem. Så det må jo faktisk være bedst at købe en, som har kørt mange km... Og fordi folk kender problemerne, så må det jo være til at få en motor billigt...
ZX10 fra 1990