{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.549 visninger | Oprettet:

Tuning af Virago XV 250 {{forumTopicSubject}}

Hey drenge.. Jeg tænkte på om hvordan man optimalt kan tune en virago xv 250 fra 93'...??... Jeg har en kammerat som snakker om at man skal skifte udstødning til en der er lidt mere åben, nyt filter og større dysser i carburatoren...
Ret mig lige hvis jeg har fejl i mine beretninger..
Hvad kan man ellers gøre?.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tuning af Virago XV 250
  • #2   23. sep 2009 Hvis nu jeg godt vil beholde min cykel

  • #3   23. sep 2009 Det er godt nok begrænset hvad man kan hive ud af en 250 V-maskine ..Selv en 535 er lidt af en snegl i forhold til hvad en sports500 kan.
    Du skal op over 800 cc i choppere før der er lidt go i dem


  • #4   23. sep 2009 Jeg har ikk finanser nok til det da jeg hænger på sidste år på gym...
    Så jeg tænkte jeg ville have lidt at arbejde på i løbet af vinteren som jeg så kan udnytte til næste sommer.. Jeg gider ikk invistere i en ny cykel da jeg er tilfreds med det jeg har...


  • #5   23. sep 2009 Det sædvanlige med åben udstødning og filter samt omdysning giver oftest bedre mellemområde og gasrespons.

  • #7   23. sep 2009 Søren: Jo, det har ligeså stor effekt på en 250'er som på større motor. Skal bare ses relativt i forhold til motorstørrelsen.

  • #8   23. sep 2009 nemlig ja... men om du spørger mig tænker jeg også bare køb en anden mc... men sådan er livet jo ikke altid...

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #9   23. sep 2009 Mere luft ind og mere luft ud, og dyses til dette, så kan du ikke gøre mere, en rigtig tuning er spild af tid og penge på denne model.

  • #10   26. sep 2009 Det handler ikke om tal - dem kan man kun bruge til at står og spille sej nede ved pølsevogen og når er er stiv og til Skagen træf.

    Det handler om motorkarakter og ydeevner ud fra den motortype man har. Med andre om - om at få den til at køre så godt og trække så rent som muligt ud fra hvad man har med at gøre.

    Ja du kan godt få lidt mere lyd, og bedre motorgang ud af den og også lidt mere "power" (hvis man kan sige det om en 250) - men det laves IKKE K&N og ligende filtere til hverken den eller 535.
    Så det du kan gøre er åbenpotter og en normal inddysning så det står som den skal. Så forvendt ikke det vilde - ud over at det trækker rent og køre godt.


  • #11   28. sep 2009 Fenris - Jeg forstod ikk synderlidt meget af det sidste du skrev.. Gider du omformulere det?

  • Esben J
    Esben J Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   4. okt 2009 Hej Michael. Din mc er en af de bedst fungerende og velkørende 250cc der er på markedet. Du kan sagtens få en god lyd ud af din lille V2 maskine. Efterfølgende vil man kontrolere benzin blanding med en tester på et værksted og måle hvad der ellers skal gøres. Det er ikke sikkert at det er nødvendigt at dyse om. Måske kan du nøjes med at hæve nålen i gasspjældet. Det kræver dog at den bliver rullet på et rullefelt, for at se hvordan benzin og luft forholdet er under acceleration. Held og lykke med det.

Kommentér på:
Tuning af Virago XV 250

Annonce