1.115 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

turbo....igen! turbo....igen!

nu har jeg fanme ledt og kommet til sidste side på www og har stadig ikke fundet ud af hvad type turbo der egner sig bedst til mc med karburator FØR turbo.
der skal specielle lejer til for at holde til benz-blanding, og typen der blev brugt da det var in laves vist ikke mere.
nogen der kender en egnet turbo?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo....igen!
  • #1   19. nov 2009 ja mitsubitzi eller hvordan det nu staves, hvor stor en mc skal den passe til, - og hvad ydelse vil du gerne ende ud med? - og ja, til vejen, race eller? - planlægger du og smide intercooler på, - hvad med kompressionsforholdet, - for det skal ned...?
    Der er en gut fra midtjylland der har brugt en turbo fra en ford p1800 diesel mener jeg det var...
    Den jeg har på min r1 er en mitsubitsi, det er et mc-xpress kit...

mvh Offslow

• #2   19. nov 2009 En Reunalt 5 turbo kører med det system så vidst jeg husker..

• #3   19. nov 2009 er ikke sikker men har hørt noget om at dem fra Ivecos varevogne skulle virke ganske glimrende på en mc

• #4   19. nov 2009 Nu skal jeg lige være med her, og forstå dig rigtigt...

Hvis vi snakker dragthrough, hvor blandingen af benzin og luft bliver suget ind gennem indsugningen på turboen, skal du nok regne med at sende den over til H.Dagbjerg og få specielle pakninger i... Snak med Birger, og hils fra mig!

Hvis du vil trykke ladeluften fra turboen gennem karburatorene, blowthrough, skal der ikke gøres noget specielt ved turboen! Du skal bare finde den rigtige størrelse, og sikre dig den kommer til at hænge over olie niveauet i oliesumpen! Gør du ikke det, får du ikke andet end problemer!

Se evt billeder af min gamle Gsxr i min profil:)

• #5   19. nov 2009 det er ganske rigtigt draw-through princip, dvs. karb (i dette tilfælde mikuni hsr 42 fladspj) sidder før turbo.
    skal fungere på gl. cb900 honda med sænket kompression.
    skal ikke yde vildt, bare for at have en lidt anderledes cykel.
    placering bliver lige bag cylinderrækken, under tank.
    Torben(Odense) F, du mener man bare kan skifte lejer/pakning?

• #6   19. nov 2009 Jeg har sådan en sprit ny Ivecos Turbo til at stå på hylden , med akulator og det hele , og den var købt hjem til en Fireblade , og den kan yde NOK smiley giv et bud , men som sagt sprit ny oliekølet , og jeg er næsten 100 % på at denne er klar uden ombygning af lejer

Kommentér på:
turbo....igen!

Annonce