Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af Armaturer + ballofix 1.650 kr.
  • Montering af induktionskogeplade og trække et kabel til ovn/ airfreyer. 800 kr.
  • Rense tagrender 1.200 kr.
  • Opsætning af to lamper 800 kr.
  • drypbakker 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  turbo???
  • #1   22. sep 2004 kommer en del an på hvilken cykel det skal på, og hvad det skal bruges til. drag eller gade osv.

• jarle c
    jarle c Tilmeldt:
    sep 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   22. sep 2004 Det er en gammel 400gs fra '78..og den skal bruges til gadekørsel

• #3   22. sep 2004 Måske kan du finde noget her: http://auto.howstuffworks.com/turbo.htm

• #4   22. sep 2004 http://www.powerpage.dk/ der kan du finde noget....

• jarle c
    jarle c Tilmeldt:
    sep 2004

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   22. sep 2004 Jeg takker for responsene..Det er rart at se, at folk er behjælpeligt..Så tak for det

• #6   28. sep 2004 Hej. Jeg leger også lidt med tanken om enturbo. Mest bare for at undersøge hvad det ville koste.
    Jeg har bare hørt at det skulle være svært på en kaburator motorcykel og måske ikke så effektivt.
    Det er mindet på en R6.
    Måske at man kan købe færdige kits??

• #7   9. okt 2004 Hej Henning

Har du da et færdigt kit eller noget til din 600?? Eller er du bare meget fingernem?

Christian

• #8   9. okt 2004 Hm, det lyder meget eksperimenterende. Ved du om det kan lade sig gøre at sætte turbo på en kaburatormotor? Har du nogen erfaring med at skrue i den slags? Hvad tror du det endr med at koste? Men o du har helt ret i a man jo lige så godtkunne få noget "fornuftigt" ud af vinteren:-)

• #9   10. okt 2004 Hej igen

Har kigget lidt rundt her på motorcykelgalleriet, du har da vist en ret stor erfaring med at rode med den slags hva?
    Føj, det var nogle voldsomme priser or de færdige kits.... Men lyder samtig ret fantastisk hvis man ku gøre det for 3000kr selv.
    NU har jeg jo så lade mig fortælle at det højst sandsyneligt vil vil slå motoren ihjel, og at man også nemt vil kunne hente en masse ved konventionel tuning uden at løbe samme risiko...??

• #10   19. okt 2004 mc-xpress har en noget vild pris på et MF2 system......

I kan godt smide turbo på karbu. og lade den suge igennem denne. Så er det ikke noget problem. Men i skal ikke lave den puste igennem karbu. så går det ikke så godt.

Hvis i har mulighed for det, så mont. en lille IC på cyklen. Mere effekt og god køling. Sæt den ikke for hurtigt op i tryk....... langsomt. Og husk en højere toppakning.

De kit i kan finde til indsprøjt. cykler har normalt en vild pris..... Man kan nemt lave meget af det billigere.

• #11   20. okt 2004 Hej Henning

Jeg ville også smide en trykkarbu. på cyklen.

Men ellers suger man, for det er umuligt at få det til at spille ved at puste igennem en alm. karbu.. Den kan slet ikke følge med.

Blot mine erfaringer på mange biler......
    Kommer der "backfire", så spiller det ikke rigtigt... ;o)

PS. Deres tilskudssystem er pisse dyrt.... 6K SKr.

• #12   15. nov 2004 Hej Henning!

Hvor stor turbo har du tænkt dig at monterer?

• #13   21. dec 2004 hej jeg er ny her på siden.
    jeg har et problem med at monter turbo på min kawasaki zx10 tomcat jeg kan ikke få den sat højt nok oppe til at olien selv kan flyde til sumpen ,så det skal trykkes der op af olietrykket.(ca 12cm op) så der kan ikke være tale om det store modtryk,men ikke desto mindre er den utæt (ps der er tale om en kkk14 der er ny) håber der er nogen der kan hjælpe.
    hilsen flemming god jul.

• #14   19. feb 2005 Hej Gutter.

Jeg er i gang med at sætte en turbo på en gammel XS 400, men jeg må indrømme at jeg er meget tæt på at lade turboen suge igennem én karburator, for at gøre det mere simpelt. Hvad skal der laves om for at få det til at virke med de normale karuratore? Altså ved at sætte tryk på dem... Skal der monteres benzinpumpe på?

MVH

Klaus

• #15   20. feb 2005 kik på
    www.turbo-bike.net
    Hvad er din røgvender fra og ved du om den passer?

• #16   20. feb 2005 ja der skal monteres benzinpumpe på den skal overvinde dit ladetryk.
    hilsen flemming

• #17   22. feb 2005 Tak for svaret.

Turboen er vist nok fra en transit. Det var den mindste jeg kunne finde, blandt venner og bekendte... smiley

Den bliver nok ikke så effektiv, men man skal jo øve sig på noget... smiley

Hilsen Klaus

Kommentér på:
turbo???

Annonce