1.114 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
turbo??? turbo???
hejsa.
:jeg søger lidt imformation evt. tegninger over hvordan turbo virker. Og hvordan man monterer det, og hvad der skal bruges..
Om der er noget specielt man skal tage i betragtning osv..
Mvh Jarle
0 synes godt om
maj 2004
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 1.253
sep 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 16 Svar: 174
maj 2004
Følger: 11 Følgere: 15 MC-er: 1 Svar: 88
sep 2004
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
Jeg har bare hørt at det skulle være svært på en kaburator motorcykel og måske ikke så effektivt.
Det er mindet på en R6.
Måske at man kan købe færdige kits??
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
Har du da et færdigt kit eller noget til din 600?? Eller er du bare meget fingernem?
Christian
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
aug 2004
Følger: 15 Følgere: 14 MC-er: 1 Emner: 31 Svar: 231
Har kigget lidt rundt her på motorcykelgalleriet, du har da vist en ret stor erfaring med at rode med den slags hva?
Føj, det var nogle voldsomme priser or de færdige kits.... Men lyder samtig ret fantastisk hvis man ku gøre det for 3000kr selv.
NU har jeg jo så lade mig fortælle at det højst sandsyneligt vil vil slå motoren ihjel, og at man også nemt vil kunne hente en masse ved konventionel tuning uden at løbe samme risiko...??
feb 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
I kan godt smide turbo på karbu. og lade den suge igennem denne. Så er det ikke noget problem. Men i skal ikke lave den puste igennem karbu. så går det ikke så godt.
Hvis i har mulighed for det, så mont. en lille IC på cyklen. Mere effekt og god køling. Sæt den ikke for hurtigt op i tryk....... langsomt. Og husk en højere toppakning.
De kit i kan finde til indsprøjt. cykler har normalt en vild pris..... Man kan nemt lave meget af det billigere.
feb 2004
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 5
Jeg ville også smide en trykkarbu. på cyklen.
Men ellers suger man, for det er umuligt at få det til at spille ved at puste igennem en alm. karbu.. Den kan slet ikke følge med.
Blot mine erfaringer på mange biler......
Kommer der "backfire", så spiller det ikke rigtigt... ;o)
PS. Deres tilskudssystem er pisse dyrt.... 6K SKr.
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 56 MC-er: 5 Emner: 169 Svar: 514
Hvor stor turbo har du tænkt dig at monterer?
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
jeg har et problem med at monter turbo på min kawasaki zx10 tomcat jeg kan ikke få den sat højt nok oppe til at olien selv kan flyde til sumpen ,så det skal trykkes der op af olietrykket.(ca 12cm op) så der kan ikke være tale om det store modtryk,men ikke desto mindre er den utæt (ps der er tale om en kkk14 der er ny) håber der er nogen der kan hjælpe.
hilsen flemming god jul.
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 56 MC-er: 5 Emner: 169 Svar: 514
Jeg er i gang med at sætte en turbo på en gammel XS 400, men jeg må indrømme at jeg er meget tæt på at lade turboen suge igennem én karburator, for at gøre det mere simpelt. Hvad skal der laves om for at få det til at virke med de normale karuratore? Altså ved at sætte tryk på dem... Skal der monteres benzinpumpe på?
MVH
Klaus
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
www.turbo-bike.net
Hvad er din røgvender fra og ved du om den passer?
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
hilsen flemming
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 56 MC-er: 5 Emner: 169 Svar: 514
Turboen er vist nok fra en transit. Det var den mindste jeg kunne finde, blandt venner og bekendte...
Den bliver nok ikke så effektiv, men man skal jo øve sig på noget...
Hilsen Klaus
turbo???