{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.837 visninger | Oprettet:

Suzuki GSX 600 F (med 750 F motor) {{forumTopicSubject}}

Har kigget på en brugt Suzuki GSX 600 F, som har fået skiftet motor. Ham der sælger den, har ikke fået den synes siden den har fået den anden motor på, men han fik at vide at det ikke var noget problem med at få den synet med den motor. Findes der nogle regler ? At man f. eks. må øge den med 25% HK ?
For så vidt jeg kan se har en 600 F 86HK og en 750 har 106. Og hvis man ligger 25% oven i 86, giver det 107,5 smiley

Håber der er nogen der kan hjælpe mig, inden køb smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Suzuki GSX 600 F (med 750 F motor)
  • #1   14. apr 2010 grændsen for forøgelse er 20% og ikke 25...

det skal så siges at de 2 motorer stort set er ens, så det skal være en meget dygtig synsmand før han finder ud af den ændring...

• #2   14. apr 2010 få sælger til at syne den, ogg lad vær med at sige til syns mand at der er en anden motor å den så går det oftest godt

• #3   14. apr 2010 Tak Nicky.

Dennis B: Det har jeg også tænkt på .. Men tænker også på , når jeg en gang skal sælge den igen, at det kan give problemer .. Og hvis jeg nu skulle komme ud for et uheld eller lig. og den vil blive tjekket. Så vil jeg ikke stå i lort til halsen smiley

• #4   14. apr 2010 Udskiftning til anden motor end den typegodkendte er altid en konstruktiv ændring, som er omfattet af oplysningspligt. Ændringerne skal synes og registreres i papirerne for at det er lovligt.

Hvis der udskiftes til en motor med effektforøgelse over 20% er der krav om dokumentation for støj samt køretøjets egnethed for effektforøgelsen.
    Dette kan erklæres af frabrikanten eller dennes repræsentant, eller et anerkendt prøvningslaboratorie.

Hvis MC'en er er typegodkendt til euro2 eller euro3 foureningsnorm skal luftforureningsbestemmelserne også dokumenteres.

Derudover skal der til syn henvises til SKAT med henblik på evt. betaling af ny registreringsafgift når:

Når motoreffekten (målt i kW eller hk) som følge af motorudskiftning og/eller motorombygning er forøget med over 20% i forhold til den originale effekt.

• #5   14. apr 2010 Den uofficielle løsning.
    "Det man ikke ved, har man ikke ondt af"

• #6   14. apr 2010 Tusind tak Steen P. Tror hellere jeg må springe fra den så .. Medmindre egeren er villig til at få den godkendt, med den nye motor ..

Tak for alle de hurtige svar. Dejligt med en forum, man kan bruge til noget smiley

• #7   14. apr 2010 ja kan godt forstå men 600og 750 motoren er ens ud over ccm og har efter hånden synet en del mcer og de tjekker aldrig motor nr

• #8   14. apr 2010 Det lyder fornuftigt. Find hellere en "ægte" 750 hvis det skal være.

• #9   14. apr 2010 Det er korrekt Dennis B
    Men det bliver det jo ikke lovligt af.
    De vil også kunne få forsikringsmæssige konsekvenser i forbindelse med et alvorligt uheld !

• #10   14. apr 2010 Det har du ret i . Men er bare bange for at forsikringen ikke vil dække, hvis der sker noget ..

• #11   14. apr 2010 For mig er det ligegyldigt om det er en 600 eller en 750 smiley Det skal forresten lige siges at det er modellen fra 1990-1998 smiley Den med den firkantet forlygte ..

• #12   14. apr 2010 Men tænker også lidt . Der er papir på at den har fået skiftet motor . Den er skiftet i Bramming, kan desværre ikke huske hvor. Og da han fik den skiftet, sagde de at det ikke var noget problem . Men så burde de jo sådan set hænge på den ? Eller?

• #13   14. apr 2010 Jep.
    Har selv sådan en gammel knallert !

• #14   14. apr 2010 Det er svært at sige om nogen hæger på noget. Hvem ,hvad, hvor og hvornår. Hvis de bliver konfronteret med det vil de garanteret sige, " kom med cyklen, så skal vi nok få den synet".
    Men det bliver garanteret ikke med konstruktive ændringer registreret på cyklens reg.attest !

• #15   15. apr 2010 Hvis 750 motoren er fra den faceliftet model, fra 1998 og frem, så har den 93hk, og holder sig indenfor 20% grænsen.

• #16   15. apr 2010 Nu har han snakket med dem i Bramming. Og de sagde at det var fra en 600 NB, og den havde 86HK.. Og den originale som sad på havde 79HK. Hvis det er tilfældet, så er der jo under de 20%. Er det så ikke nødvendigt at skulle alt det igennem ?

Kommentér på:
Suzuki GSX 600 F (med 750 F motor)

Annonce