5.747 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

MT03 / XT660, ekstra power?? MT03 / XT660, ekstra power??

Går og overvejer at anskaffe mig en MT-03 eller måske XT660X, da jeg er sikker på de kan dække de fleste af mine kørselsbehov. Men ud fra hvad jeg har hørt fra ejere af disse maskiner, så kan de godt mange lidt power/overskud. Så jeg tænkte, hvor meget er det muligt at få ekstra ud af den motor? Sådan inden for rimelig hedens grænser. (Power Commander, udstødningssystem, luftfilter...evt andet...)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MT03 / XT660, ekstra power??
  • #1   2. maj 2010 Hvis du kigger på den type maskine så prøv lige at tage et kig på en
    Aprilla Pegoso Factory den er sat ned fra 140K til 80K og det er samme motor som en XT660

http://magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1271

• #2   2. maj 2010 Står ikke og skal købe nu og her. Er mere ude for at undersøge mulighederne. Både mht. tuning og modeller. Og ja, nogle af Aprilias har jeg også kigget på.

• #3   4. maj 2010 Hvis du har planer om tuning, inden du har investeret, skal du nok kigge efter noget andet! Tuning er kun til at bruge en masse penge, man kunne bruge meget bedre andre steder!

• #4   4. maj 2010 Jeg ser ingen bedre alternativer. Jeg kan li designet på de 2 nævnte maskiner. Og til at starte med, er jeg sikker på de vil være fine nok. Men vil stadig gerne høre mulighederne for at få mere ud af motoren. Og SÅ dyrt er det heller ikke for de nævnte ting. Nye potter/udstødningssystem ville jeg smide på uanset hvad. Men det jeg ville høre var sådan set bare hvor meget man ca kunne hive ud af motoren, med de nævnte ting.

• #5   5. maj 2010 Nye potter og PC er vel dybest set ikke tuning, og effektforøgelsen er da også minimal! Omkring 4-5 heste som max. Og en pris på omkring 6-8.000 kr. Skal du ud og finde seriøse heste, er du ude i noget med knaster og opboring og montering af "fladspjæld.karburatorer" og så render regningerne altså op! Men så kan du også forvente 65-70 heste!

• #6   5. maj 2010 Okay, så var valget af ordet tuning forkert smiley Men ja, taler vi om at der skulle nye knaster på og opboring osv, SÅ kunne man lige så godt kigge efter en anden maskine. Så ryger vi op i en helt helt anden prisklasse alligevel. Så der er jeg helt enig med dig. Så ville jeg nok lure på noget KTM eller Aprilia.

• #7   5. maj 2010 Den kan få 4-5 hk mere med de ting. Men største fordel er forbedringen af mellemområdet. Har selv prøvet en standard MT03, og den er ikke super villig til at løfte forhjulet på egen hånd. Mødte så en der havde modificeret sin med akraprovic, kn filter og PC, og han sagde den gjorde den markant sjovere i trækket.

• #8   5. maj 2010 Jesper: Har nemlig hørt noget lign. Det var dog XT660 (men det er jo samme motor) Og den virkede nemlig lidt "holdt nede". Og kunne så læse at folk lavede diverse "mods" på luftfilter og vist noget ved motorstyringen. Kan ikke huske om det bare var PC og nyt luftfilter.
    Men da der ikke blev nævnt noget om hestekræfter, blev jeg nysgerrig for om det gav noget væsentligt der.
    Men kan se det umiddelbart ikke er hestene man vinder det store på, men mere hvor villig den er. Og det er jo absolut også en gevinst. Så kan det gøres for under 10.000,- vil jeg da også mene man har et godt stykke legetøj for pengene.

• #9   6. maj 2010 Jeg har KN, PC og Akrapovic potter på min Aprilia Pegaso Trail. Min mekker sagde da han havde dysset den ind at den havde fået 4 heste mere at lege med.. det desværre ikke noget jeg har papir på, men det spiller hvertfald bare..

• #10   16. jul 2010 Kan fortælle jer at. en XT660... er yderst tunings potent til billige penge også. jeg roder selv med et stroker og opboringskit og det er fra raptor 660 og raptor 700 som er meget billigere i tunings stumper end xt660.

der er bigbore kit til xt660 fra +1mm og til og med +5,5 mm som civer ca 734 ccm du får dog kun stempel, din cylinder skal nikasil behandles efter opboring og koster 2500 og vil sammen med stemplet rende op i ca 4-5000dkr... sammen med pc3, skumfilter og udstødning er det den billigste og bedste løsning i længden, for de 9-12.000 får du væsentligt mere power, og en speciel mc der ikke er ret mange af i dk og næsten ingen der er bygget om...

her er et ekstremt eksempel
    til raptor 700 findes der FOR EKSEMPEL: 907 ccm kit, som skal køres med min 110 octan benz OG NOS, effekt ca 150 på motoren, det kit koster ca 24.000 med racerknaster anden motorstyring og portet og flowet topstykke og er KUN til drag da det ik kan holde i længden......

• #11   16. jul 2010 der findes desuden turbokit til både raptor 660 og 700 til 2800 euro alt incl, det skal bygges lidt om da de er til quad men det er nemt gjort. dette giver mellem 60 og 100% forøgelse.

(link fjernet)

Kommentér på:
MT03 / XT660, ekstra power??

Annonce