{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er dette...?
  • #1   21. sep 2010 det er ikke noget du skal bekymre dig om, det er bare en anden form for snorkel end den du har på i forvejen....

  • #2   21. sep 2010 det er en oil catch tank.
    Det man bruger den til er at opfange alle oliedampene fra krumtapshuset så de ikke kommer ind i indsugningen og bliver forbrændt(et led i at udlede mindre co2 er at bruge en pcv ventil til at udlufte krumptapshuset så oliedampe ikke bare bliver lukket ud i det fri men recirkuleret med en slange til indsugningen og forbrændt)
    Det tager lidt hk når motoren for de dampe i stedet for ren luft så derfor montere mange sådan en tank til at tage de oliedampe så man ikke får dem ind i indsugningen og motoren så kun for ren luft.
    Om du mærker en forskel er nok tvivlsomt og det er ligegyldigt om du har dynokit eller ej.
    Ved projekter som Per E herindefra laver er det nok en meget go ide men til nærmest std maskiner er det kun for at undgå det snask i luftfilterkassen.

    MVH Simon J


  • #3   21. sep 2010 Vupti J1 kom med den simple forklaring;-)

  • #4   21. sep 2010 Det er blot en separat opsamlingstank til at sætte på krumtapudluftningen .
    Normalt sidder der blot en slange fra udluftningshullet og op i din luftfilterkasse.
    For at undgå dampe og olie i luftfilterkassen kan man føre udluftningen ud i sådan en separat beholder.


  • #5   21. sep 2010 Too late! smiley

  • #6   21. sep 2010 Opsummering

    Det er blot en separat opsamlingstank til at sætte på krumtapudluftningen .
    Normalt sidder der blot en slange fra udluftningshullet og op i din luftfilterkasse.
    For at undgå dampe og olie i luftfilterkassen kan man føre udluftningen ud i sådan en separat beholder.


    Det man bruger den til er at opfange alle oliedampene fra krumtapshuset så de ikke kommer ind i indsugningen og bliver forbrændt(et led i at udlede mindre co2 er at bruge en pcv ventil til at udlufte krumptapshuset så oliedampe ikke bare bliver lukket ud i det fri men recirkuleret med en slange til indsugningen og forbrændt)
    Det tager lidt hk når motoren for de dampe i stedet for ren luft så derfor montere mange sådan en tank til at tage de oliedampe så man ikke får dem ind i indsugningen og motoren så kun for ren luft.

    Det er ikke noget du skal bekymre dig om, det er bare en anden form for snorkel end den du har på i forvejen....


  • #7   21. sep 2010 smiley

    Jeg takker for de forskellige, men ens svar... Jeg er med nu...


  • #8   21. sep 2010 Simon ho ho smiley

    Ud over hvad der er skrevet , så sker der det når du tuner en motor ved feks at hæve kompression på den ene eller anden måde også ved turbo , hæver man trykket nede i blokken og den luft skal ud et eller andet sted , og i sådan en tank opsamler man så olie tågen som evtl kan rende tilbage hvor den hører hjemme
    du kan skrue olie påfyldningsskruen af og mærke at der kommer luft op når den står i tomgang , og tro mig det kan være meget slemt , på voldsom tunet motorer , der ikke er sat helt rigtigt op
    Før man fandt på alt det miljø skrammel med at genandvende den overskud luft var det et lukket system , og hvis man begyndte at tune bare lidt , så skød man tit div pakninger ud midt i blokken , skide TRÆLS


Kommentér på:
Hvad er dette...?

Annonce