1.278 visninger
|
Oprettet:
20% reglen {{forumTopicSubject}}
Er der nogen, der har link til, hvad den helt konkret beskriver?
Primært hvilke motorer man må smide i, jeg går ikke ud fra, at man kan smide hvilken som helst motor i, bare den overholder den regel med 20%?
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.768
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 294 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 126 Svar: 20.717
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Konkret drejer det sig om en Rau med GPZ1100 motor og 120 heste. Jeg vil gerne have en Z1300 motor i med samme antal heste, og vil gerne vide, om man må smide den i. Hvis jeg kender lovgivningen ret, så er det ikke så simpelt, at man bare må smide hvilkensomhelst motor i?
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
Var det ikke bedre at tage den motor ud og renovere og tune, så rykker den da mindst ligeså godt eller bedre?
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 2 Svar: 99
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Der skal en fabrikant/importør erklæring på bla effekt på den motor med det motornummer du vil lægge i, og kan monteringen klares med ændring af beslag (dvs ingen modifikation af stel) er der ingen problemer når du holder dig under de 20%.
Jeg har på et tidspunkt monteret en CB250 2 cyl 4T motor i et MZ-stel og efterfølgende synet det uden problemer.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.666
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Den Z1300 motor er for fed, og vil klæde Rau'en godt. Rauen kan jo også stort set æde hvilken som helst motor.
Jeg vil have, at det papirmæssige er i orden. Den skal laves ordenligt, og så er den også mere værd, hvis det er lovligt bygget op.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.746
Når motoreffekten (målt i kW eller hk) som følge af motorudskiftning og/eller -
ombygning er forøget – også med mindre end 20% i forhold til den originale effekt
– hvis der samtidig er foretaget en række andre ændringer.
De andre ændringer kan fx være udskiftning til gearkasse, bremser eller hjulophæng
af afvigende konstruktion. I så fald kan der blive tale om, at bilen/mc anses
for at have skiftet model og dermed have mistet sin afgiftsmæssige identitet.
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Det eneste jeg egentlig er interesseret i, er at det bliver lavet lovligt, så den kan synes og afgiftes, som den skal.
Det der så nok bliver tale om er, at den vil vurderes som en Z1300?
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Vil tro at den skal godkendes som det den er : En Rau med en Z1300 motor.
Ellers skal du jo skaffe fornyet dokumentation for stel, bremser, affjedring mm
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 640
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Det er ikke et spørgsmål om heste, Kawaen er bare federe. Jeg har ikke nogen rationel forklaring, andet end at jeg synes den er federe. Og hvor mange Rau'er ser man med Z1300 motor?
Jeg vil også have en motor fra samme æra som stellet. Jeg går efter at få en unik cykel, der skal få folk til at tro den kørte af samlebåndet i '81, og så ikke har ændret sig i 30 år. Ikke alle mulige eloxeringer i mærkelige farver.
Efter at have konstateret at min datter på 5 er mere talentfuld med en gasrulle end mig, er det også fint jeg ikke har den hurtigste kværn i verden..
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
det var nok nemmere at købe en komplet 1300 og så ændre hjul-tanksæt-bremser.
der er jo også kardang.
jeg kender ikke ret mange med z 1300 en 12-15 stykker nogle siger en insprøjtning model er bedst andre en kabu model.
jeg mener der er en løs motor på gul-billig. a1-mc.dk har nok også en han vil sælge men sikkert dyrt.
har do tænkt du kan få den rare 6-1 lyd od af en cbx 1000?
der plejer at komme en lang tysker på en egli cbxer til kawa træf.
mvh kk
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
Tja, jeg synes bare den Kawamotor er fed. De 6 ben, og så skulle den efter sigende være godt konstrueret. Det er lidt som med kvinder, det er ikke altid man er tiltrukket af den mest oplagte:oD
Jeg har også tænkt mig at købe en komplet Z1300, og gerne den hos a1-mc.dk Der er en uden papirer, det vil være oplagt at købe den, hvis den fås til ordenlige penge.
Jeg går heller ikke efter mest mulig effekt, jeg vil have en speciel cykel, samlet med de dele jeg synes er de fedeste.
en Rau bør næsten have en Kawamotor, så selvom en CBX også er fed, så hellere Kawa. Og så er jeg ikke den store fan af Honda..
Til en start vil jeg se, hvor nemt det er at arbejde med. Og så må jeg ind på Z1300 forum for at lære mere om Z1300.
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 2 Svar: 389
men rau cbx er der og egli cbx er der reklame på.
mvh kk
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 36 MC-er: 5 Emner: 66 Svar: 1.767
20% reglen