{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.615 visninger | Oprettet:

Bmw S1000RR med powercommander?? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG..

Efter 3 LANGE år uden mc, må det være tid igen!

Er der nogle af jer der har erfaring med PC på S1000RR? Hit eller skidt? er der bedre alternertiver, eller er det bare "must have" på denne bike, med de valgte opdateringer?
Og hvem skal rulle den?? who is the best?

Min planlagte opsætning på kommende mc er:

Kompl. Akrapovic evo. med carbon potte.
kn eller bmc filter.
Powercommander V (5)

nb.
Ønsker naturligvis at hente de/det hk/moment der ligger "gemt" men ønsker også en smidig Bike, uden kedelige huller som jeg før oplevede på mine gsxr modeller (750) eks. ved lettere gasgivning i området 5-6000omdr (kører jo også på alm vej) ;o)

smid gerne jeres erfaringer i tråden :o)

vh
René


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bmw S1000RR med powercommander??
  • #1   13. feb 2011 Tillæg:

    Vil montering af de valgte dele påvirke de forskellige køre modes? altså... Gøre at den eks. kun kan køre full power i alle modes, eller vil de 4 modes stadig være valg/brugbare?


  • #3   13. feb 2011 Vær obs på at du mister din garanti på motor/transmission hvis du smider Powercommander på bimmeren (hvis altså der stadig er garanti på den du skal have).
    BMW er rimelig emsige med den slags, og forhandlerne har indberetningspligt til BMW AG direkte, hvis de opdager der er PC på den, og så ryger garantien worldwide smiley



  • #4   13. feb 2011 hos bmw køre de med nul tolerance for konstruktive ændringer så jeg syntes det er et no go men jeg mener akrapovic har en slipon som bmw sælger som originalt ekstra udstyr..

  • #5   13. feb 2011 http://bazzaz.net/bz1/index.php prøv dette

  • #6   13. feb 2011 Det er nu ikke helt rigtig det med garantien.... jeg har endnu ikke oplevet at de ikke dækker på racercykler. Selv BMW´s egne folk der har være nede på Cartagena har godtaget temlige store ombygninger.

    Ellers en ret fed cyklel... Køre super godt.


  • #7   13. feb 2011 Well, jeg kan sige at det insider viden jeg har smiley

    Nu er det jo (som jeg forstår det) en gadecykel der er tale om.
    Der ligger helt klare skriftlige retningslinjer fra BMW AG på det her område, at der så måske er nogle forhandlere der ikke tager det så højtideligt kan jeg ikke svare for.

    Problemet opstår hvis der bare er én forhandler der melder det ind, for så ligger det i serverne, og man kan ikke reklamere noget som helst uden der kommer tester på, og så popper det op at garantien ikke dækker på det pågældende stelnummer.

    De forhandlere der tager lidt let på det, får et problem hvis de skal reklamere en reserveel eller noget arbejde videre til BMW hvis først det ligger i serverne at der er lavet modifikationer på en given cykel


  • #8   13. feb 2011 hej..

    tak for jeres input... bli endelig ved.. :o)'

    Det er og blir en gade mc.. Og har selv hørt det med garantien.. hvilket jeg synes er øv..
    Japser forhandlere har ingen probs med at sælge fuldt system med pc sammen med en bike, for derefter at hjælpe med evt. garanti dækninger.. Tror bmw sku læmpe lidt der.. Tror ikke mc'ister i længden vil synes om at blive digteret alt for meget i forb, med de ændringer vi altid foretager... *udstødning, pc og filter*
    Jeg forstår godt at de vil ha en vis form for bevis for at div. rep/ændringer er foretaget korrekt, men ligefremmen at "banne" en bike i deres servere fordi den har fået udstødning på, er ikke fair,.. den vil jo ende ud med at køre bedre.. Og dermed skåne materialet.. Jeg kan forstå at de kører meget magert (hvilket de fleste cykler gør) og der vil en pc justering jo kun gavne..

    Men ok... så må ,man jo pille "skidtet" af en gang om året før service.. Om ikke andet de første 2år.

    buggi.
    Ville bmw acceptere den akra. evo som de selv sælger/anbefaler til bane? og så med map af deres egen box? hvis den orig. box overhovedet kan mappes?

    nb. grunden til at jeg vil ha foretaget de ændringer, er ikke kun for mer ydelse, det er for lyd og mellemområdet.

    vh
    René


  • Mr. M
    Mr. M Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 1 Emner: 16 Svar: 98
    #9   13. feb 2011 Prøv den lige først inden der kommer pc på. Den kører sku helt fint uden at gøre noget ved den. Trækker rent i 4. gear fra 40 kmt.

  • #10   13. feb 2011 Hej Rene.
    Det er rigtigt der kan blive problemer med garantien, hvis man putter en PC på sin BMW. Det skal man selvfølgelig have med i sine overvejelser.
    Min S1000 har fået en på her i vinter. Den er gået fra 183 whp til 192 whp.
    Som du kam se på kurven har den ingen huller over 3000 omdr.
    Desværre kan jeg ikke fortælle dig hvordan den kører, da jeg ikke har prøvet den endnu, efter den er rullet ind.
    Jeg vil anbefale dig, hvis du skal have en PC på din BMW, at få den lavet ved FV Motor, det kræver godt nok en tur til Århus, men efter min mening er han en af de bedste til det. Lad være med at spare et par tusind kr. og få en PC der selv justerer sig ind.
    Hvis du er i tvivl om du skalnhave R1 eller BMW, skal du bare læse diverse tests, - så er du ikke i tvivl længere (-:
    Jeg ved der står en demo ved Xpedit i Ølgod til 259t. og den er med ABS, frc samt quickshift (samme pris for en R1, der samtidig er en 2 år gammel model).
    Hvis du kan lide farven synes jeg det er et godt tilbud, samtidig er det et par flinke fyre at handle med.

    Held og lykke med din nye cykel.
    Carsten


  • #11   13. feb 2011 mr. M
    Pc skal kun på for at justere fuel efter mont af udstødning. Det har intet at gøre med at cyklen er "sløv" eller dårlig som den kommer ud af butikken.. ;o) det er dog heller ikke det du siger, men en PC er jo et must når man smider udst. på. ellers havde jeg naturligvis droppet tanken om pc.

    Carsten. s

    Jeg planer at købe en ny 2011. og når den engang er kørt til, ville jeg smide fuldt system på, med pcv og filter. Så kan jeg jo altid liste den til århus (den korte vej) og så få dem til at "fikse" den mens jeg venter (hvis muligt)
    Jeg er glad for anbefalinger, da det er meningen med mit indlæg. Og sku FV være bedst på området, jamen så er det der turen går..
    :o)

    Valget skulle meget gerne falde på en S1000RR.. med erfaring fra 4stk. japsere, ku det være rart at prøve noget nyt.!

    vh
    René


  • #12   13. feb 2011 Kontakt BMW ´s racing afd. og få de org. opgraderinger til race. Alt det der hjemmestrikket prut får du næppe noget ud af, med mindre du har adgang til et rullefeldt og en teknikker der virkelig kan sit kram.
    Jeg vil blot sige, at hvis du mangler mere power på en 1000RR så er du sgu godt oppe og puste Valentino Rossi i nakken.


  • #13   13. feb 2011 Ole L.
    Det gik vist meget godt for carsten^^ smiley

    193hk er fint til mig, jeg vil bare gerne ha den ægte race Sound med i købet, og sku det Gi yderligere 10-12 hk vil jeg ta det med. slipon...? Foretrækker fuldt syst.


  • #14   13. feb 2011 En slip-on vil heller ikke give dig nok lyd, da der sidder katalysator på org udstødning, og den dræber al sød musik. smiley

  • #15   13. feb 2011 Anders P

    Præcis!
    Har lige sendt FV finn en forespørgsel.. Efter lidt googlen på ham, er der nok ingen tvivl om hvem der skal pille.....


  • #16   14. feb 2011 Så vil han nok også fortælle dig at den bør køres til på rullefelt!

  • #17   14. feb 2011 Du piller jo bare den power commander af når den skal til service, så svært kan det jo ikke være.

  • #19   15. feb 2011 Jeg er tilbøjelig til at give Ole L. Ret i at man såvidt muligt skal bruge originale dele.
    Problemet med BMW' s HP racebox er at den ødelægger alle modes, så du kun kan køre med fuld power og pit mode. D.v.s. Du mister rain mode, som virker fantastisk på BMW' en, samtidig giver det også kun 4hk. Udover ovenstående betvivler jeg at der ret mange der ved hvordan den skal justeres ind, her i Danmark.
    3. Ulempe er også prisen, medmindre man er ligeglad med penge.
    Jeg tror man får det bedste resultat ved at montere PC, fuld Akropovic, og så få den rullet ordentlig ind, lige efter 1000 km. Eftersynet, så cyklen køres til med den rigtige fuelblanding.

    Mvh.
    Carsten


  • #20   15. feb 2011 haha mads... ;o) Jeg skal da høre den brøle...

    carsten..
    du har ret, og det er nok os det der kommer til at ske.. har skrevet lidt med Finn V. og han får den nok over til den tid.. :o)


  • #21   19. maj 2012 Gammel tråd med liv i?

    Nå men jeg fik da vist ikke meldt tilbage med udfaldet.

    Jeg endte med at ta til dyno ove.. Nok fordi det er så tæt på ;o)

    Jeg har std rul hos enghave og så et rul efter på samme felt, for bedre at kunne sammenligne.

    std. 173,5 hk hos Enghave
    efter 179,3 hk hos dyno ove (dyno modtog cyklen med kompl akra)
    efter. 182,9 hk hos enghave et år efter 1. rul (med v-power)

    Altså en bonus på ca 10hk. Dog yder den 10hk mindre end ligende cykler målt hos FV.
    Jeg ved ikke om FV's felt er mere gavmildt, eller om s1000rr årg. 10 har +10hk sammenlignet med 11'eren. Men fedt kører den efter den justering!

    mine udskrifter:
    http://www.motorcykelgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=16580


    René


Kommentér på:
Bmw S1000RR med powercommander??

Annonce