2.452 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

ZZR 1100 4i1 system - rør føring?? ZZR 1100 4i1 system - rør føring??

Fik rullet min kværn til åbenthus i Viborg ved mc hjørnet i lørdags med et noget skuffende resultat : ( De snakkede om dernede at min udstødning eller rettere rørføringen på den, måske var lidt skyld i det, hvilket jeg også selv havde tænkt på inden den blev rullet.

Det der sidder på den er noget hjemmelavet hvor venstre rør på forrøret er skåret af og lukket og potten er sat på røret i højre side.
Folk der kender ZZR ved at røret i højre i side har et rigtig dumt 90 graders knæk, men kan det virkelig gøre så meget??

Har set på flere komplettet systemer efter i lørdags og f.eks LASER er lavet på fuldstændig samme måde..

Alt efter hvor man ser data henne har de 147 eller 151hk. Min blev rullet til 116,5 og synes det er ret lidt ærlig talt. Aner dog ikk om den er justeret ind eller noget, men fik at vide dernede at når den skød når den motorbremsede fik den hvertfald rigelig benzin, kan den evt. få alt for meget?

Nogen som kan hjælpe her,for vil da gerne have nogle af de heste tilbage. Ville være pænt træt af at smide mange tusinde kr efter noget der måske intet giver

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ZZR 1100 4i1 system - rør føring??
  • rasmus t
    rasmus t Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 345
    #1   20. apr 2011 Måske en gl. tysker der er droslet til 100 hk.

• #2   20. apr 2011 Den er importeret ved dog ikke hvorfra, men af hvad jeg ved og kan høre fra andre, sidder droslingen gerne i indsugningen og der er ingen. Fik at vide dernede at jeg kunne se hos dot-e de havde rullet mange cykler, også prøve at sammenligne og de ligger på ca. 125hk. Har set nogle stykker herinde der også er rullet til det.

Lavet et album med billede og rulletesten.

P.S denne (link fjernet) er udstødningen lavet på samme måde på, ser det ud til.. Måske det bare er sådan på ZZR, for der er ikk meget plads pga. oliefilteret

• #3   20. apr 2011 Så er der album http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=16034

• #4   20. apr 2011 Peter husk at de 147 eller 151 er i motoren. Men ja stadig lidt lavt

• #5   20. apr 2011 Min ZZR kørte også med 4i1 ført sammen og ud i højre med 2 90 graders sving under gearkassen.
    Den lavede 131 på hjulet med en Remus med for meget modstand.
    Begrænsningen ligger sikkert i nogle huller i spade spjældene der gør at den aldrig lukker helt op. Hvis den har været droslet kan en eller to af propperne i hullerne være faldet ud.

• #6   20. apr 2011 Jah synes bare 30hk tab fra krumtap til baghjul er meget Simon : / men den kører nu alligevel ganske fint og effektkruven er også pæn nok.

Var den justeret ind da den havde de 131hk? Er den ikk bare droslet som så mange andre med halvmåne skiver ved gas spjældet?

• #7   20. apr 2011 det duer ikke det der, det siger sig selv!!! jeg har selv haft zzr og der købte jeg et link rør der fører de to i 1 og selvfølgleg kan man ikke bare svejse en plade for!

• #8   20. apr 2011 Den var dyset ind hos FV og han plejer ikke at måle for meget.
    Den havde tabt en prop tidligere.
    Sikker på din knastkæde sidder rigtigt, eller måske noget har bygget rede i ram air i løbet af vinteren ???

• #9   20. apr 2011 Skal ikk kunne sige det med knastkæden, men har lige været ude og rykke tank og luftfilterkassen af for at tjekke efter begrænsninger men der er bare ikk nogen. Iflg. stelnummeret er det en UK model med 125hk og iflg. alle de forums jeg har været inde på nu, siger de alle at det er toppen af karburatoren der er en begrænsning i, så spjældene ikk kan åbne helt. Man kan se det på toppen af dem, hvis de ikk er flade så er de begrænsede, men mine er flade : /

Fatter ikk en skid af det. Kan der virkelig ligge ca. 20hk i det udstødnings nummer?

• #11   20. apr 2011 Der kan man bare se. Fik at vide at det var fordi den fik for meget benzin at den gjorde det. Det med de låg har jeg læst mig frem til. Mine er helt glatte, så der skulle ikke være noget?

• #12   21. apr 2011 Kender ikke så meget til din model, men du skriver at det er en U.K model med 125 HK, så er 116 HK på hjulet da ikke halt ved siden af, eller hvad?

• #13   21. apr 2011 Peter det er sikkert i dine kabu låg den er droslet.så vacumspjæld ikke åbner helt.
    vi havde hentet en i tyskland til en makker kan ikke huske om der stod 100 hk i papire.mener årgang 1997.der var sorte dæksler på kaburatorene
    og kunne ikke forskel på låg om den var droslet.kikkede på cmsnl.com efter reservedels nummer forskel det var også svært.så fik jeg en anden makker/maskinarbejder til at fræse/dreje lågene dybere indeni
    ka ikke huske om det var 8mm eller 11 mm .de er hvis lavet af bakalit som lokumsæder.Du kan mærke om de åbner helt hvis gummi til luftfilter kasser stadi er blødt.
    mvh kk

• #14   21. apr 2011 Jeg kan åbne både gas og vakum spjæld fuldt op, så der kan vel ikk være nogen begrænsning der alligevel

• #15   15. nov 2014 nu blir jeg da lidt nysgerrig, har lige købt en ZZR 1100 fra 97 importeret i 2o12, hvad skal den yde på baghjulet hvis den IKKE er droslet ned, mener den er født med 152 HK på motoren
    den afløser min gamle ZX10 fra 91, og tror bestemt ikke min ZZR er neddroslet, sådan føles det ihvertefald ikke smiley

• #16   13. jun 2015 Nååååå, men jeg fik så min ZZR1100 fra 97 rullet til åbent hus hos Rydbergs MC i Aidt, det skal siges, at jeg en uge forinden fik justeret ventiler , karburatore, nyt luftfilter, nye tændrør hos Rydberg, og den køre bare perfekt, totalt bundtræk, og trækker rent fra 2500 omdr i 6. Gear.
    Jeg var MEGET SPÆNDT, og resultatet var 134,99 HK PÅ BAGHJULET, ( det skal også nævnes, at den er helt original, altså ikke pumpet påa nogen som helst måde)så jeg kørte hjem med et stort smil på læberne

profilbillede
  • #17   14. jun 2015 Gjorde det dig lykkeligere at vide at den har 135 hk. end hvis den havde 125 smiley

• #18   22. jun 2015 Tror ikk det har noget med "lykke" at gøre( hvad mener du egentligt med dit spørgsmål??), syntes da bare det er sjovt at se hvad den trækker på baghjulet, og så er momentkurven jo også spændende at se.
    Jeg forholder mig til føelsén/fornemmelsen i sædet, når jeg vrider håndtaget, det som nok for mig, en anden ting er , at det jo har en hvis underholdningsværdi, at se forskellige maskiner på rullefeltet, når der nu er åbenthus, og det vil jeg gerne bidrage til, så til dit spørgsmål, er svaret nej smiley

• #19   16. jul 2015 Peter, har du fået løst "mysteriet" med din ZZR 1100 ??
    mvh. Claus

Kommentér på:
ZZR 1100 4i1 system - rør føring??

Annonce