{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Skiftning til nyt luftfilter. {{forumTopicSubject}}

Hej McG.

Jeg var lidt i tvivl om hvor denne tråd egentlig skulle postes, da den er en blanding af det hele - men nu ligger den her under tuning smiley .

Jeg har for nylig set en cykel magen til min egen(Yamaha xs750 fra '77), der havde fjernet hele luftfilter kassen(den sorte boks der sidder foran de gyldne sideskjolde, hvis man kigger på mine billeder), og i stedet havde erstattet dem på noget der lignede K&N filtre, der var sat direkte på karburatorerne.
Syntes det så virkelig godt ud, at den var sådan lidt mere åben inden under tanken. Jeg går derfor og overvejer at udskifte det originale filter med tre universal filtre fra mc nøglen( http://viewer.zmags.com/publication/5d6a6be2#/5d6a6be2/748 ), da jeg egenltig ikke har nogen intentioner om at de skal skiftes for ydelse mm., men kun skal have en visuel effekt.
- Hvor stor en indvirkning på motoren vil det have i forhold til karburatorerne, når nu der kommer nye filtre på som den ikke er indstillet med? Vil den stadig køre ordentlig eller skal den have stillet dyser o.lign? smiley
- Andre kommentarer med fordele og ulemper er meget velkomne for det generelle skift er også velkomne smiley .

Skal lige siges jeg bruger cyklen primært som hyggetur cykel, men også transport middel fra Sjælland til Falster, når de gamle skal besøges smiley ..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftning til nyt luftfilter.
  • #1   10. maj 2011 Den kommer aldrig til at gå ordentligt med sådan nogle filtre før CV karburatorerne udskiftes med tvangsstyrrede karburatorer.

  • #2   10. maj 2011 Lars: Ok, tak - anede ikke der var CV karburatorer på, eller hvad de var så har lige måtte læse lidt om det :). Men ja okay, kan godt se at det nok ikke kommer til at virke - mener bare han stadig havde standard karb. på den cykel jeg så smiley .
    Anyway, tak for hjælpen smiley


  • #3   10. maj 2011 CV-karburatorer, som der sidder på din cykel er meget følsomme overfor ændringer i indsugningsluften og derfor vil det være nødvendigt at få justeret/dyset dine karburatorer efterfølgende.

    Du vil nok opleve at den taber en del effekt i mellemområdet, men kan være heldig at det giver dig en smule i toppen.... og ikke mindst får du en dejlig snorken fra indsugningen når den får gas :-


  • #4   10. maj 2011 Anders: Det med farten på toppen er sku lige meget, jeg kører sjældent over 140 alligevel - det er simpelthen ikke behageligt, når man sidder der som et stort vindfang, med armene klar til at gribe luften smiley ..
    I forhold til snorken, så ja, den var jeg godt klar over og det var også lidt et bonus point på en visuel løsning smiley ..


  • #5   10. maj 2011 Bare husk at det er ulovligt at fjerne hele luftfilterkassen, hvis du følger reglerne fra trafikstyrelsen

Kommentér på:
Skiftning til nyt luftfilter.

Annonce