1.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Turbo på en Yamaha XJR Turbo på en Yamaha XJR

Måske er der nogen her der har lyst til at se hvad der sker i mit værksted for tiden.
Jeg roder med en Yamaha XJR hvor der skal monteres turbolader og elektronisk benzinindsprøjtning, styret af en fuld programmerbar Megasquirt ECU.
Jeg er ikke færdig, men det går fremad. Siden opdateres løbende.
Link:
www.sites.google.com/site/xjrturbo/home
Mvh. Jan

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tømre til eftersyn 205 kr.
  • Reperation af ovn 500 kr.
  • Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Sætte en havelåg op 1.300 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Turbo på en Yamaha XJR
  • #1   22. maj 2011 ser sgu lidt spændende ud

hvad er effektmålet ??

kan MS bruge bredbåndslambda uden ombygning eller er det noget standalone du bruger ??

• #2   22. maj 2011 hmm har nu kigget lidt på dit diagram , man skal bare have lc1-controleren så funker det ??

• #3   22. maj 2011 Ser ud som et rigtigt fint projekt , hvor du har sat dig ind i tingene :

Håber du har styr på MSen , og husk nu at du ikke kan få den til at gå rigtigt uden en tændnings forstærker , så er det sagt og 24-1 er en fin løsning til den

Husk nu når du trækker ledningnet at bruge skærmet kabel til giver der ikke kører i samme bundt som andet , og hvordan du vil køre dyser og tænding

Men ja lad os høre om projektet som det skider frem

• #4   22. maj 2011 Det ser sku godt ud

• #5   22. maj 2011 PS det kan være nødvendigt at sætte en modstand mellem giver og box da signalet kan være for stort og så vil den stå og pike den op til feks 18000 -40000 omd hver 10 gang og skyde vildt , købte selv en potentimeter til 15 kr , som bare lige blevet drejet , mens startmotor kørte , 5 sek så sad den i skabet og har nu virket i 4-5 år smiley

Vedr bredbånds lamdba bruger de fleste en extern feks igemmen en widebandcommander , det virker , og når det spiller så piller man den af igen , det gælder MCer og husk nu at sonden ikke må vende på hovedet !

• #6   22. maj 2011 Flot projekt!

• #7   22. maj 2011 Per:
    Kører du med MS på din dragbike?
    Jeg har lavet min MS med to tændingssluttrin så umiddelbart burde jeg vel ikke have eksterne tændingsforstærkere, da jeg regner med at bruge de originale spoler? Det er jo ikke som din "monstertænding" der jo nok trækker en helvedes masse strøm.
    Mht programering af styringen skulle der ligge lidt af en udfordring ved at køre med enkelte spjældhuse og trykladning. Men jeg er stædig, så det løser sig nok smiley
    Målet er iøvrigt 200 - 230 kørbare hk. Så det er egentlig ikke for at komme ud og køre stærkt, men det er hyggeligt at gå og lave og finishen skal være i orden.

• #8   22. maj 2011 Ja MSen på Dragbiken

Msen kan ikke finde ud af at sende 10000 signaler , til dine tændspoler , og et enkel sinal hvor stemplet står forkert , sender stemplet en forkert vej , som regel ud gemmen siden smiley
    Så jov du skal have sluttrin på , kender ikke nogen endnu der har kunne undgå dem , men koster næsten intet de skal bare være der , tro mig , det samme med det potentimeter , fra feks en gammel radio smiley hvis ikke du vil ofrer de 15 kr
    jeg ved ikke hvor meget hjælp du får fra stage 3 , men der findes masse af læsestof på nettet om MSen , og 90 % er løgn , så der skal virkelig soteres i det , men det første lille knald i udstødningen er altid dejligt smiley

• #9   22. maj 2011 Fedt projekt! Altid sjovt at følge med i sådan nogle hjemme-projekter smiley Vil du ikke smide et indlæg i denne tråd, så snart du smider noget nyt op på siden? Så sikrer jeg mig, at jeg ikke går glip af noget smiley

God arbejdslyst!

Hygge

• #10   23. maj 2011 Mads: Ok smiley

Per: Hvilke sluttrin bruger du. Har det et link, eller ved du evt. hvilken bil de kommer fra?
    Ved du om din MS kører ren Alpha N, eller bruger den også map.sensoren?

• #11   23. maj 2011 Tror de kom fra en toyota 1,6 , og kan vist nok købes hos Bosch , men det var et cirkus at finde dem , men købte tilsidst et færdig sæt ved turbomotor.dk
    Men jeg har et sæt til at ligge fra en Toyota som du kan købe , 500 kr så er det dine smiley da de bare ligger og ligger

Vedr Alpha det ved jeg intet om , men den justerer sig selv ind også overfor trykket

• #12   23. maj 2011 Ok, takker. Finder ud af noget smiley

• #13   24. maj 2011 Jan J
    hiv evt fat i henrikGM ovre på powerforum . dk i tilfælde af tvivl , han er lidt af et MS-leksikon smiley

• #14   24. maj 2011 Ja det er en god ide at have en med ind over MSen , for der er dælme mange krøller i den , og rigtig mange ligger rundt på hylderne , fordi de løber sur i den , men min kører nu fint , men har haft mange søvnløse nætter over den hehe

• #15   24. maj 2011 Gennem mit job har jeg handlet en del med Mikkel og Anders ved Stage3.dk så der har jeg også en "livline", men søvnløse nætter kommer der nok uanset smiley

• #16   24. maj 2011 Jeg havde MS på min turbocykel også!
    Jeg købte godt nok den lille model, der er beregnet til mc der hedder Microsquirt..
    Det store problem for dig, bliver at få cyklen til at køre ordentlig inden der kommer ladetryk!
    Problemet ligger i, at indsugningsporten er så kort med spjældhuse på, at så snart du bare letter en lille smule på gasspjældet forsvinder vakummet i indsugningen, og så kører den af h.... til!
    Her ville funktionen "Alpha N Blend" være guld værd! Her kører du både på gasspjælds potmeter og mapsensor, men opsætningen af funktionen er meget svær, og jeg opgav!
    Det du kan gøre for at gøre kørebarheden bedre, er at lave indelingen af dit map tættere når du kører sug, og så lave store spring på tryksiden! Jeg mener kun du kan lave 12 inddelinger på MS, så dit map kommer til at se lidt mærkeligt ud, men jeg tror det er vejen frem...

Iøvrigt brugte jeg en 10K ohm´s modstand til den originale induktionsgiver, da signalet blev for voldsomt fra 7000omdr. og motoren ville ikke tage flere omdr, og skød som om den ramte begrændseren...

Du kan jo prøve at kikke forbi min profil, og se min gamle Suzuki GSXR 750 SRAD!
    Der er desværre ikke længere noget fotoalbum, fordi min profil blev slettet ved en "fejl" af HA Chalotte... Lidt træls, da min cykel lå på første side over bedst bedømte her på MCG... Så ikke positive tanker til den ..!

Per E
    Du vil muligvis ikke genkende hvad jeg skriver, for du bruger jo faktisk ikke at køre sug på din drag cykel, ud over lige omkring tomgang?

• #17   24. maj 2011 Torben

Jeg genkender det hele smiley

• #18   24. maj 2011 Torben:
    Det var lige nøjagtig sådan jeg havde forestillet mig.... I megatune programmet er der et faneblad der hedder "Extendet" og under den er der en menu der hedder "Table Switching Control" hvilket vel er der jeg skal ind og pille. Fidusen er, så vidt jeg har forstået, at lave to tables (to fuel maps og to Ignition maps). Det ene (Alpha N) bruges når motoren kører sug, og det andet når der er turbotryk. De svære er selvfølgelig så at skiftet mellem de to tables bliver jævnt. Mapsensoren skal monteres i plenumet (før gasspjældene) og ikke som normalt efter. Har jeg ret eller??
    Og fed 750 SRAD du fik lavet dig der smiley

Kommentér på:
Turbo på en Yamaha XJR

Annonce