1.433 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
18 Svar
Turbo på en Yamaha XJR Turbo på en Yamaha XJR
Måske er der nogen her der har lyst til at se hvad der sker i mit værksted for tiden.
Jeg roder med en Yamaha XJR hvor der skal monteres turbolader og elektronisk benzinindsprøjtning, styret af en fuld programmerbar Megasquirt ECU.
Jeg er ikke færdig, men det går fremad. Siden opdateres løbende.
Link:
www.sites.google.com/site/xjrturbo/home
Mvh. Jan
0 synes godt om
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
hvad er effektmålet ??
kan MS bruge bredbåndslambda uden ombygning eller er det noget standalone du bruger ??
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Håber du har styr på MSen , og husk nu at du ikke kan få den til at gå rigtigt uden en tændnings forstærker , så er det sagt og 24-1 er en fin løsning til den
Husk nu når du trækker ledningnet at bruge skærmet kabel til giver der ikke kører i samme bundt som andet , og hvordan du vil køre dyser og tænding
Men ja lad os høre om projektet som det skider frem
jan 2005
Følger: 3 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 709
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Vedr bredbånds lamdba bruger de fleste en extern feks igemmen en widebandcommander , det virker , og når det spiller så piller man den af igen , det gælder MCer og husk nu at sonden ikke må vende på hovedet !
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Kører du med MS på din dragbike?
Jeg har lavet min MS med to tændingssluttrin så umiddelbart burde jeg vel ikke have eksterne tændingsforstærkere, da jeg regner med at bruge de originale spoler? Det er jo ikke som din "monstertænding" der jo nok trækker en helvedes masse strøm.
Mht programering af styringen skulle der ligge lidt af en udfordring ved at køre med enkelte spjældhuse og trykladning. Men jeg er stædig, så det løser sig nok
Målet er iøvrigt 200 - 230 kørbare hk. Så det er egentlig ikke for at komme ud og køre stærkt, men det er hyggeligt at gå og lave og finishen skal være i orden.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Msen kan ikke finde ud af at sende 10000 signaler , til dine tændspoler , og et enkel sinal hvor stemplet står forkert , sender stemplet en forkert vej , som regel ud gemmen siden
Så jov du skal have sluttrin på , kender ikke nogen endnu der har kunne undgå dem , men koster næsten intet de skal bare være der , tro mig , det samme med det potentimeter , fra feks en gammel radio
jeg ved ikke hvor meget hjælp du får fra stage 3 , men der findes masse af læsestof på nettet om MSen , og 90 % er løgn , så der skal virkelig soteres i det , men det første lille knald i udstødningen er altid dejligt
jun 2004
Følger: 54 Følgere: 53 MC-er: 3 Emner: 118 Svar: 2.299
God arbejdslyst!
Hygge
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Per: Hvilke sluttrin bruger du. Har det et link, eller ved du evt. hvilken bil de kommer fra?
Ved du om din MS kører ren Alpha N, eller bruger den også map.sensoren?
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Men jeg har et sæt til at ligge fra en Toyota som du kan købe , 500 kr så er det dine
Vedr Alpha det ved jeg intet om , men den justerer sig selv ind også overfor trykket
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.654
hiv evt fat i henrikGM ovre på powerforum . dk i tilfælde af tvivl , han er lidt af et MS-leksikon
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Jeg købte godt nok den lille model, der er beregnet til mc der hedder Microsquirt..
Det store problem for dig, bliver at få cyklen til at køre ordentlig inden der kommer ladetryk!
Problemet ligger i, at indsugningsporten er så kort med spjældhuse på, at så snart du bare letter en lille smule på gasspjældet forsvinder vakummet i indsugningen, og så kører den af h.... til!
Her ville funktionen "Alpha N Blend" være guld værd! Her kører du både på gasspjælds potmeter og mapsensor, men opsætningen af funktionen er meget svær, og jeg opgav!
Det du kan gøre for at gøre kørebarheden bedre, er at lave indelingen af dit map tættere når du kører sug, og så lave store spring på tryksiden! Jeg mener kun du kan lave 12 inddelinger på MS, så dit map kommer til at se lidt mærkeligt ud, men jeg tror det er vejen frem...
Iøvrigt brugte jeg en 10K ohm´s modstand til den originale induktionsgiver, da signalet blev for voldsomt fra 7000omdr. og motoren ville ikke tage flere omdr, og skød som om den ramte begrændseren...
Du kan jo prøve at kikke forbi min profil, og se min gamle Suzuki GSXR 750 SRAD!
Der er desværre ikke længere noget fotoalbum, fordi min profil blev slettet ved en "fejl" af HA Chalotte... Lidt træls, da min cykel lå på første side over bedst bedømte her på MCG... Så ikke positive tanker til den ..!
Per E
Du vil muligvis ikke genkende hvad jeg skriver, for du bruger jo faktisk ikke at køre sug på din drag cykel, ud over lige omkring tomgang?
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
Jeg genkender det hele
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 59
Det var lige nøjagtig sådan jeg havde forestillet mig.... I megatune programmet er der et faneblad der hedder "Extendet" og under den er der en menu der hedder "Table Switching Control" hvilket vel er der jeg skal ind og pille. Fidusen er, så vidt jeg har forstået, at lave to tables (to fuel maps og to Ignition maps). Det ene (Alpha N) bruges når motoren kører sug, og det andet når der er turbotryk. De svære er selvfølgelig så at skiftet mellem de to tables bliver jævnt. Mapsensoren skal monteres i plenumet (før gasspjældene) og ikke som normalt efter. Har jeg ret eller??
Og fed 750 SRAD du fik lavet dig der
Turbo på en Yamaha XJR