1.699 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

a/f sensor i udstødning ( tæthed) a/f sensor i udstødning ( tæthed)

hej hvor tæt skal en udstødning være for man kan regne med et lambda tal eller a/f tal, fx på rullefelt hvor sensoren bliver proppet ned i udstødningsrøret, min er en hvor alle samlinger er slip on med fjedre så det er jo ikke 100% tæt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.
  • Rengøring 700 kr.
  • Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  a/f sensor i udstødning ( tæthed)
  • #1   12. feb 2012 Hej.

Du kan på en 4gas-måling faktisk se om din udstødning er tæt, og den skal være så godt som 100 procent tæt for at få en helt korrekt måling, det gælder også de 4.hjulet.

• #2   12. feb 2012 Jeg tænkte på om der er nogle der har erfaring med en lambda måling på en mc med slip on udstødning

• #3   12. feb 2012 kim M
    Vil du lige være venlig at uddybe det lidt mere ??

Leo P
    Et ilt indhold på 4% ..... ja ja den skal nok gå gå godt

• #4   12. feb 2012 kim M
    Vil du lige være venlig at uddybe det lidt mere ??

Leo P
    Et ilt indhold på 4% ..... ja ja den skal nok gå gå godt

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #5   14. feb 2012 Ved en fuldgas måling er det ikke så vigtigt, om det er helt tæt, da der er et stort overtryk i udstødningen, men på tomgang og delgas målinger er det meget vigtigt at det er tæt, da den ellers kan suge ilt ind, ved utætte samlinger, og dermed vise en for mager blanding, som du ikke kan justere korrekt ind.

• #6   14. feb 2012 Hvis en udstødning er utæt vil ilt-indholdet i udstødningen være for høj, det vil påvirkerk alle målte værdier, bl.a vil den vise forkerte værdier på lamda-værdi, det er rigtigt at man ved bitte små huller / utætheder ikke kan se det ved måling ved fuld gas. jeg ville dog prøve at starte med at lytte på systemet med en klud for udstødningen, gerne med en hjælper, og så lytte om den fiser fra div. samlinger..

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #7   14. feb 2012 Nu har han jo ikke en utæt udstødning, han er bare i tvivl om en slipon er tæt nok til en pålidelig måling, en slipon som de fleste vel kører med og får mappet/dyset med.

• #8   14. feb 2012 kim M

Nu har jeg lidt svært ved at se hvor ilten lige skulle kunne komme ind. Med mindre vi snakker ret store hulder i udstødningssystemet

Mig bekendt er der stort set altid overtryk inden i selve udstødningen.
    Jeg har dog tros alt kørt nogen 1000 målinger på rullefelt.

Kommentér på:
a/f sensor i udstødning ( tæthed)

Annonce