{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.000 visninger | Oprettet:

Tune en XJ6 fra 2010? {{forumTopicSubject}}

Det ligger lidt i overskriften.
Jeg har leget lidt med tanken om at hive nogle flere hk'er ud af min XJ6-N fra 2010 og tænkte så om det overhovedet kan lade sig gøre?
Lige pt har den 78 standard og den kører glimrende, men kan det egentlig lade sig gøre hvis man tænker på alle leder og kanter? smiley

Vh Micle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tune en XJ6 fra 2010?
  • #1   25. feb 2012 Det kan sagtens lade sig gøre. Næsten alle standard motorer kan optimeres.

Hvis du med "tune" mener udstødning, åbent luftfilter og powercommander får du måske et par heste men en meget mere brugbar mc.
    Snakker vi derimod tuning med portning af topstykke, knaster og evt trykladning bliver det rigtigt dyrt.
    - 1000,- pr. Heste du henter er en hovedregel folk plejer at sige det koster.

Jeg ville spare pengene og købe noget større smiley

• #2   25. feb 2012 Ad.. Det var sgu dyrt, men så igen, hvis man vil have må man hoste op :).. Tror jeg vil starte udstødningen.. Det giver jo lidt bonus samtidig.. Hvad mener du med åbent luftfilter?

• #3   25. feb 2012 Hvis du kun skifter udstødningen, får du ikke flere hk. Kun mere lyd og muligvis færre hk.
    Et åbent luftfilter er f.eks et kn-filter der tillader en større luftgennemstrømning.
    Når de 2 ting er skiftet skal den kørers ind med en powercommander, der sørger for at indsprøjtningen er korrekt afstemt.
    Typisk giver sådan en operation 3-4hk på toppen og 5-8hk ekstra i mellemområdet, som er det du bruger mest. Desuden får du også en mc der reagerer hurtigere på gashåndtagets bevægelser.

• #4   25. feb 2012 glem det og køb en større cykel... rigtigt nok kan du købe en udstødning et luftfilter og en PC.. dette løber nemt op i 10.000 kr eller mere og gir bedre lyd og motorgang og måske en smule flere hk...

men 5 hk er jo stort set ikke noget du kan mærke, så skal du virkelig ha noget ud af din motor skal der graves dybt i lommen og få tryk på din motor...

• #5   25. feb 2012 og som tonny siger så vil den typisk køre længer på liter når den er justeret rigtigt ind

• #6   25. feb 2012 Plus, du får aldrig pengene igen ved salg af cyklen, køb en anden kraftigere "standard" cykel.

• #7   25. feb 2012 Sælg den og køb (en ældre) FZ1-N.. Billigste tuning du kan få...

• #8   25. feb 2012 Som Anders "Anden" Rasmussen plejer at sige, "en god hjemmetuner, plejer kun et miste et par heste"
    Glem det og køb noget større, som forslået.

• #10   25. feb 2012 arrrrrh synes sgu jeg har hørt lidt om at netop denne motor kører med 98hk i fz6éren.
    Har læst et sted at det er en mindre ting der skal gøres og så kører den med de 98hk.
    Hvis dette kan lade sig gøre så er det satme da den billigste tuning du kan få:o)

• #11   25. feb 2012 arrhh glem det.
    Det var en fz6 der var droslet til 78 der kan fikses til 98:o/
    http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=147862

• #12   25. feb 2012 Hvis man kommer til at bruge mere brændstof ved at kører med åben luftfilter og komplet udstødning er der noget der er kørt forkert ind, f.eks ligger min gamle SV omkring 15 km/l ved frisk kørsel hvor den som standard godt kunne komme ned på 9 km/l

• #13   25. feb 2012 Jeg vil nu også sige, at den bedste tuning du kan lave er at skifte til en FZ1 eller anden der er større end en XJ6. Hvis du kan nøjes med lidt mere lyd, så kan du altid bare skifte lydpotten til en anden. Det giver ikke rigtig nogen mærkbar forskel hvis det kun er lyddæmperen, men du kan hurtigt høre forskel.
    Så ud og kig på en 750 eller 1000.

Kommentér på:
Tune en XJ6 fra 2010?

Annonce